دوشنبه 5 اسفند(12:26) 

مرجع خبری پرسپولیس : نگاهى به عملكرد على كريمى در پرسپوليس
اگر كريمى نبود

شايد آن روز كه خبر پيوستن كريمى به پرسپوليس در صدر اخبار فوتبال ايران قرار گرفت از بهترين روزهاى هواداران قرمز در اين فصل باشد، او كه پس از ترك آلمان و بازگشت به فوتبال تنبل حوزه خليج فارس نتوانست شايستگى هاى واقعى اش را دوباره به نمايش بگذارد با تمام انگيزه عازم ايران شد تا در كنار قرمزها روزهاى خوبى را داشته باشد. البته آن روزها كه افشين قطبى مى گفت به حضور كريمى در پرسپوليس احتياجى نداريم اكنون از راه دور قطعاً با ديدن بازى هاى او به اين نتيجه رسيده است كه اگر امروز كريمى در ميان قرمزها نبود حكايت چيز ديگرى بود. از بازى مقابل ابومسلم شروع كنيم، در صحنه ثبت گل پرسپوليس مقابل شاگردان حنطه صحنه اى كه حميد على عسكرى پاس رو به عقب داد كريمى از روى توپ عبور كرد تا بهترين موقعيت براى شوت زنى كريم باقرى و ثبت تك گل پرسپوليس در آن مسابقه فراهم شود. بازى قابل قبول جادوگر گرفتن يك پنالتى حساس مقابل آبى ها، دادن يك پاس گل در بازى مقابل داماش، پايه گذارى تك گل قرمزها در بازى مقابل مس كرمان، گرفتن پنالتى در بازى مقابل فولاد خوزستان، تأثيرگذارى در شكل گيرى پنالتى مقابل پيام به همراه موارد ريز و درشت ديگرى كه ذكر آنها در اين مطلب نمى گنجد همه و همه از خلاقيت هاى ذاتى جادوگر فوتبال آسياست كه با حركاتش امتيازات زيادى را در اين فصل به پرسپوليس هديه كرده است. آنچه كه بر همگان روشن است على كريمى نبوغ فوتبالى خود را نياموخته بلكه به صورت ذاتى در خود داشته و در روزهايى كه آماده هم نبوده همين طبيعت به كمكش آمده تا از بسيارى آماده ها هم بهتر باشد.

او در روز دربى در حالى كه ۴ جلسه تمرين تيمش را به دليل درد كمر از دست داده بود پس از گل مجتبى جبارى تبديل به ستاره اى غيرقابل مهار كه فقط ۳ پاس گل طلايى به نيكبخت داد، شد. پس ذكر همان مثال گواهى بر مدعاى ما خواهد بود. در روز بازى پرسپوليس مقابل برق شيراز نبود على كريمى را مى شد به خوبى حس كرد، نبودى كه عاملش همان درد كهنه ناحيه كمر بود. در اين نوشتار قصد ناديده گرفتن زحمات ديگر بازيكنان را نداريم، كريم باقرى بزرگ قرمزها كه به حق با ۹ گل زده اش كمك شايانى را به پرسپوليس كرده تا حميد على عسكرى كه كم سن و سال ترين عضو مجموعه پرسپوليس هستند همه و همه به نوبه خود و با توجه به توان و فرصت حضور در زمين زحماتى را كشيدند اما آنچه كه مى خواهيم بگوييم اين است اگر كريمى در اين فصل در ميان قرمزها نبود اكنون پرسپوليس در چه جايگاهى قرار داشت، آيا مى شد اين تيم را در ميان ۳ تيم بالانشين جدول تصور كرد يا بايد مكانى چون ميانه هاى جدول را براى آنها متصور شد؟
اگر به آمار كريمى فقط در بازى هاى اخير نگاهى بيندازيم حركات و نقش مؤثر او باعث كسب ۱۴ امتياز براى قرمزها شده است كه آن بازى ها را در ابتداى مطالب براى شما خواننده گرامى ذكر كرديم.
شايد برخى از بازيكنان خود را بهترين هاى اين فصل پرسپوليس بدانند اما حضور آنها در بازى هاى كه كريمى نبود تأثيرى براى پرسپوليس داشت؟ بازى پرسپوليس مقابل برق شيراز مى تواند گواهى بر اين ادعا باشد و اين مختصر آمارى از عملكرد كريمى در تيم پرسپوليس بود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)