پرسپولیس نیوز : کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: اگر کمک حمید‌رضا سیاسی به چند باشگاه برای تاثیر بر روی نتایج باشد این مسئله اشکال دارد اما اگر تاثیر بر روی نتایج نداشته این کمک‌ها بلااشکال است.

احمد‌رضا براتی در خصوص کمک مالی همزمان حمیدرضا سیاسی به جز پرسپولیس به دو باشگاه دیگر و اینکه آیا این مسئله از نظر حقوقی ایراد دارد یا نه گفت: در قانون آمده که یک شخص یا یک گروه نمی‌توانند همزمان مالکیت چند باشگاه را داشته باشند و یا منافع چند باشگاه را تامین کنند و یا همزمان چند باشگاه را اداره کنند اما اگر شخصی به باشگاه‌ها کمک کرد این مسئله داخل منافع، اداره  و یا بحث مالکیت این باشگاه‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته اگر کمک این فرد از نظر مراجع قضایی مشکوک تشخیص داده شود قابل بررسی است و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می تواند به این مسئله ورود پیدا کند و باید علت کمک مشخص شود و باید معلوم گردد که این کمک‌ها صرفا کمک بوده و یا انگیزه‌های دیگری در آن دخیل است.

براتی اظهار داشت: اگر صرفا اینها کمک بوده و در نتایج تاثیری نداشته باشد این مسئله بلااشکال است و در مقررات هم محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشده پس نتیجه می گیریم که کمک مالی نباید برای تاثیر بر روی نتایج بازی‌ها باشد.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان درباره اینکه چطور می شود اثبات کرد که این کمک‌ها تاثیری در نتایج بازی‌ها نداشته افزود: بار اثبات بر دوش افراد ادعا کننده است و کمیته اخلاق می‌تواند این موارد را بررسی کند اما اگر به موارد یقین رسید این مسئله قابل ورود خواهد بود و اگر به یقین بر روی مواردی نرسند این کمک‌ها مشکلی ندارد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)