پرسپولیس نیوز : ایران با شکست دادن روسیه در فینال، قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد.

فینال مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی امروز بین ایران و روسیه برگزار شد. ایران با شکست دادن روس‌ها در فینال توانست در تهران جشن قهرمانی بگیرد.

 فینال رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی از ساعت 17:15 عصر امروز با حضور بیش از 5 هزار تماشاگر در سالن کوچک شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که تیم ملی کشورمان با نتیجه 6 بر 2 از سد روسیه گذشت تا ضمن کسب عنوان قهرمانی و حفظ جام قهرمانی در خانه، انتقام شکست فینال سال قبل را از این تیم بگیرد.

ایران سال گذشته پس از کسب سه عنوان قهرمانی متوالی در جام جهانی در حالی که میزبان بود، در فینال مغلوب روسیه شده بود. این قهرمانی نخستین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خانه بود.

برای تیم ایران در این مسابقه حمید سوریان، عبدولی، اخلاقی، نعمت پور، علیاری و باباجان زاده به پیروزی دست یافتند و امید نوروزی و علیزاده شکست خوردند. پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سال های 2010، 2011 و 2012 با هدایت محمد بنا سه سال متوالی عنوان قهرمانی جام جهانی را در خارج از خانه کسب کرده بود.

 

در وزن 59 کیلو حمید سوریان به مصاف مینگیان سمنوف رفت که توانست حریف را با نتیجه 6-5 شکست دهد. سوریان در حالی این کشتی را برد که ابتدا از حریف 4-1 عقب بود اما توانست در دقیقه آخر 5 امتیاز پیاپی بگیرد.
در وزن 66 کیلو امید نوروزی که از امیدهای ایران بود نتوانست آدام کوراک را شکست دهد و با نتیجه 8-6 مسابقه را به او واگذار کرد.
سعید عبدولی نماینده ایران در 71 کیلو بود. او به مصاف چنگیز لابازانوف رفت و حریف را با نتیجه 3-0 برد تا دومین برد ایران مقابل روس‌ها را به نام خود ثبت کند.
در وزن 75 کیلوگرم فرشاد علیزاده یک نمایش ضعیف داشت و با نتیجه 11 بر صفر به رومن ولاسوف باخت.
وزن 80 کیلوگرم هم شاهد رقابت حبیب الله اخلاقی و یوگنی بوگومولوف بود که اخلاقی توانست با نتیجه 8 بر صفر حریف خود را مغلوب کند.
در 85 کیلوگرم هم طالب نعمت پور با نتیجه 3 بر یک چاکوتادزه را برد تا امید ایران را به قهرمانی بیشتر کند.
اما وزن 98 کیلوگرم برای ایران تعیین کننده بود چراکه می‌توانست قهرمانی برای ایران به ارمغان بیاورد. در این وزن مهدی علیاری با نتیجه سه بر یک نیکیتا ملنیکوف را شکست داد تا ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شود.

در آخرین وزن هم بشیر باباجان‌زاده با نتیجه 9 بر صفر واسیلی پارشین را شکست داد تا نتیجه وزن 130 کیلوگرم هم به سود ایران رقم بخورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)