تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود قطعی بودن صعودش به جام جهانی امارات را با ۱۰ نفر شکست داد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات از ساعت ۱۸ امروز، هشتمین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان دراگان اسکوچیچ به اتمام رسید.

تیم ملی فوتبال کشورمان که از دقیقه ۴۹ به دلیل اخراج صادق محرمی ده نفره به بازی ادامه داد، با این برد ۲۲ امتیازی شد و صدرنشینی‌اش در جدول گروه A مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را حفظ کرد.

با این برد شاگردان سرمربی کروات تیم ملی ترک عادت نکرده و با ثبت چهاردهمین برد خود در پانزدهمین بازی روند بردهای‌شان را حفظ کردند. تیم ملی چهار فروردین در بازی سرنوشت ساز برای قطعی کردن صدرنشینی در خانه کره جنوبی به مصاف این تیم می‌رود.

همچنین شاگردان برت فن مارویک هم با این شکست ۹ امتیازی مانده و جایگاه سوم را حفظ کردند.

داور:‌ احمد الکاف(عمان)

کمک‌ها:‌ ابوبکر العمری و رشید حامد(هردو از عمان)

کارت زرد: سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش از ایران/ طحنون الزعابی و عبدالله رمضان از امارات

کارت قرمز: صادق محرمی(۴۹) از ایران

گل‌: مهدی طارمی(۴۴) برای ایران

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، میلاد محمدی(۸۳- سیاوش یزدانی) سعید عزت اللهی(۵۹- احمد نوراللهی) علیرضا جهانبخش(کاپیتان)، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، سامان قدوس(۵۳- صالح حردانی) علی قلی زاده و امید نورافکن

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب امارات: علی خصیف، بندر الاحبابی، محمد العطاس، ولید عباس، محمود خمیس(۸۶- زاید العامری) ماجد حسن(۷۴- یحیی الغسانی) عبدالله رمضان، علی صالح(۶۶- سباستیم تالیابو) طحنون الزعابی، کایو کاندو و خلیل الحمادی(۶۶- شاهین عبدالله)

سرمربی: برت فن مارویک

دقایق حساس

دقیقه ۱۰

علی خصیف با خروج از دروازه‌ کرنر علیرضا جهانبخش را دفع کرد.

دقیقه ۱۲

پاس تند و تیز و در عمق علی قلی‌زاده به جهانبخش نرسید و دروازه‌بان امارات زودتر از کاپیتان ایران به توپ رسید.

دقیقه ۱۶

علی صالح قصد داشت با استفاده از جلو آمدن عابدزاده توپ را از میانه‌های زمین وارد دروازه ایران کند اما ضربه‌اش با اختلاف زیادی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۹

روی پاس طارمی در عمق دفاع امارات، خصیف زودتر از جهانبخش توپ را در اختیار گرفت و ثانیه‌هایی هم بعد ضد حمله ملی پوشان کشورمان روی حرکت میلاد محمدی به جایی نرسید.

دقیقه ۳۲

دفع ناقص مدافع امارات روی ارسال صادق محرمی سبب شد توپ به جهانبخش برسد اما ضربه وی با اختلاف کمی از کنار دروازه خصیف راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴

روی حرکت تیمی بازیکنان ایران، پاس پشت پای مهدی طارمی به قلی‌زاده رسید اما ضربه بدون دورخیز وی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه خصیف عبور کرد.

دقیقه ۳۶

طارمی این بار با حرکت انفرادی جهانبخش را درون محوطه جریمه امارات صاحب توپ کرد اما این بار هم ضربه کاپیتان تیم ملی از بالای دروازه حریف بیرون رفت.

دقیقه ۴۱

در ریباند کرنر ارسالی سامان قدوس، پشت محوطه جریمه امارات توپ به وحید امیری رسید اما شوت محکم و روی پای وی با اختلاف زیادی از بالای دروازه شاگردان فن مارویک به اوت رفت.

دقیقه ۴۵

ضربه سر قلی‌زاده روی ارسال جهانبخش از منطقه راست زمین به تیر عمودی سمت چپ دروازه امارات برخورد کرد اما در ریباند مهدی طارمی با ضربه پای چپ دقیق گل اول تیم کشورمان را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۸

شوت زیبا و فنی طحنون الزعبی از پشت محوطه جریمه با واکنش امیر عابدزاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۰

روی حرکت زیبای جهانبخش پاس این بازیکن به مهدی طارمی رسید اما ضربه فنی وی راهی به دروازه خصیف نیافت.

دقیقه ۶۱

ارسال دقیق دفاع چپ امارات پشت مدافعان ایران به کایو رسید اما ضربه سر وی در موقعیت آفساید از بالای دروازه عابدزاده راهی اوت شد.

دقیقه ۶۷

سباستین تالیباو نتوانست از دفع توپ اشتباه مدافع ایران روی کرنر امارات استفاده کند و با ضربه کم دقت پای چپ توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه ۷۲

جهانبخش پس از دریافت توپ با یک سرتوپ زیبا بندر الاحبابی را از سد راه برداشت اما ضربه وی از پشت محوطه جریمه را علی خصیف با کف دست راست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۳

این بار ضربه سر امید نورافکن روی ارسال نوراللهی با واکنش خصیف به کرنر رفت.

دقیقه ۷۶

شوت محکم قلی زاده از پشت محوطه جریمه امارات در مقابل خصیف به زمین خورد اما بازهم این دروازه‌بان توپ را برگشت داد و در ریباند هم آفساید مهدی طارمی اعلام شد.

دقیقه ۷۷

پس از دفع توپ بازیکن امارات، احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه حریف با روی پا ضربه زد که این شوت هم با اختلاف زیاد راهی بالای دروازه شد.

دقیقه ۷۹

عابدزاده به سبک پدرش ضربه سر کایو را با یک دست مهار کرد.

دقیقه ۸۶

ارسال خطرناک دفاع چپ امارات با ضربه سر تالیابو در اختیار عابدزاده قرار گرفت.

دقیقه ۳+۹۰

علی قلی زاده در دو موقعیت نتواسنت از توپ استفاده کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)