تیم‌های ملی فوتبال ایران در شبی که کم‌فروغ ظاهر شد برابر هنگ‌کنگ به برتری دست یافت تا صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا قطعی کند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ از ساعت 21 امشب (جمعه) در دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 در گروه D در ورزشگاه خلیفه قطر به مصاف هم رفتند که شاگردان قلعه‌نویی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدند. مهدی قایدی در دقیقه 24 تک گل ایران را به ثمر رساند.

ایران در این دیدار نمایش خوبی ارائه نکرد و در شبی که کم‌فروغ ظاهر شد به برتری حداقلی و خفیف دست یافت تا با 6 امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی (65- سعید عزت‌اللهی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سامان قدوس، روزبه چشمی، مهدی قایدی (65- محمد محبی)، مهدی طارمی(76- امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش (81- احسان حاج‌صفی) و شهریار مغانلو (65- کریم انصاری‌فرد).

ترکیب هنگ‌کنگ: یاپ هونگ، گربیک بنجامین، واس نونیز، زی نام، چان شینیچی، وو چان مینگ (90- مکس پون)، تان چوک لوک (90- چانگ هی)، مت اور (73- فریرا)، اورتون کامارگو، سونگ مینگ هیم و چان سیو فیلیپ (73- وونگ وای).

داور: حنا حطاب از سوریه.

دقیقه 11: شوت مت اوور از پشت محوطه جریمه ایران را علیرضا بیرانوند در آغوش گرفت.

دقیقه 17: اشتباه روزبه چشمی باعث شد توپ به اورتون برسد. این بازیکن می‌توانست دروازه ایران را باز کند اما ضربه مهاجم هنگ‌کنگ از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 22: ارسال رامین رضاییان به شهریار مغانلو رسید و ضربه سر این بازیکن به تیر دروازه هنگ‌کنگ خورد و راهی اوت شد.

دقیقه 24:مهدی قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ صاحب توپ شد و همانند بازی با فلسطین توپ را فنی و زمینی به کنج دروازه هنگ‌کنگ فرستاد تا ایران صاحب اولین گل بازی شود.

دقیقه 27: ایران صاحب ضد حمله شد و مهدی طارمی توپ را به رامین رضاییان رساند ولی ضربه مدافع – هافبک تیم ملی راهی به چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه 37: وو چان مینگ با خطا روی سامان قدوس اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.

دقیقه 40: اشتباه میلاد محمدی برای دفع توپ باعث شد علیرضا بیرانوند به زحمت توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه 43: ضربه سر شهریار مغانلو را دروازه‌بان هنگ‌کنگ به کرنر فرستاد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

دقیقه 2+45: ضربه کات‌دار قایدی را دروازه‌بان هنگ‌کنگ دفع کرد و در ادامه مهاجمان ایران نتوانستند از توپ‌ برگشتی استفاده کنند.

دقیقه 47: واس نونیز با خطا روی روزبه چشمی از داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقایق زیادی از نیمه دوم بازی متعادل و بدون ایجاد خطر روی دروازه‌ها پیش رفت.

دقیقه 72: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان را دروازه‌بان هنگ‌کنگ دفع کرد.

دقیقه 83: پاسکاری بازیکنان در نهایت باعث شد توپ به رضاییان برسد ولی ضربه این بازیکن از کنار دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

دقیقه 86: ارسال حاج‌صفی به محوطه جریمه هنگ‌کنگ می‌رفت تا کریم انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کند ولی توپ از بالای سر مهاجم ایران راهی اوت شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)