پرسپولیس نیوز: تیم ملی ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود در راه جام‌جهانی ۲۰۱۸ مقابل توگو به برتری رسید.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (پنجشنبه) در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در این رقابت‌ها به مصاف توگو رفت که این بازی با برتری ۲ بر صفر تیم ملی کشورمان به پایان رسید. گل‌های تیم ملی را کریم انصاری‌فرد در دقایق ۵۱ و ۶۰ به ثمر رساند.

حامد لک، احسان حاج‌صفی( از دقیقه ۴۶ – سعید آقایی)، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان ( از دقیقه ۷۴- سیدجلال حسینی)، احمد عبدالله‌زاده ( از دقیقه ۷۴ – وحید امیری)، وریا غفوری، سعید عزت‌اللهی( از دقیقه ۴۶ – امید ابراهیمی)، مهدی ترابی( از دقیقه ۷۷ – اکبر ایمانی) ، سامان قدوس ( از دقیقه ۶۲- رضا قوچان‌نژاد)، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد؛ ۱۱ بازیکن کی‌روش در این دیدار بودند.

شاگردان لو روی نیز با ترکیب سابیرو باسا جری، کوفی فرانگو آچو،( از دقیقه ۸۴- آتسو سکو) حکیم اورو ساما، متئو دوسیوی( از دقیقه ۷۵- سنام وومه)، ساداته اورو اوگوریگو( از دقیقه ۶۵- ماکیلبه کولون)، توی استیو لارسون، پنیل کوکو املاپا( از دقیقه ۷۵ – گیلائوم ینوسی)، لالاول آتا گورا، گوجو فودو لاوا، اورتگا جنه، ایگلاس بگو( از دقیقه ۶۵ – کوملان آبگنیادان) به میدان رفتند.

اخطار

لالاوله آتاکورا(۸۴)

 

شرح گل ها

 

ایزان ۱ توگو ۰(دقیقه ۵۱، کریم انصاری فرد): شوت محکم سامان قدوس از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان توگو دفع شد اما کریم انصاری فرد با فرصت طلبی از توپ برگشتی نهایت استفاده را برد و توانست دروازه حریف را باز کند.

 

ایران ۲ توگو ۰(دقیقه ۵۹، کریم انصاری فرد): یک حمله سریع از سوی ملی پوشان ایران که از روی یک ضربه ایستگاهی آغاز شد باعث شد تا امید ابراهیمی تازه به میدان آمده از کناره راست با یک پاس کات بک توپ را به درون محوطه شش قدم فرستاد و بازهم انصاری فرد با جاگیری خوب خود توانست خیلی زود به توپ برسد و آن را وارد دروازه توگو کند.

 

شرح بازی:
ملی پوشان ایران موفق شدند پس از یک نیمه سرد، در ۴۵ دقیقه دوم بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و ۲ بار دروازه حریف را باز کنند و در نهایت با پیروزی به کار خود خاتمه دهند.
کارلوس کی روش برای این دیدار از ترکیب عجیبی استفاده کرد و بازیکنان اصلی تیم ملی را به استثنای یکی دو نفر نیمکت نشین کرد و با نفرات ذخیره خود پا به میدان گذاشت. بازی با حملات ایران آغاز شد و از همان ابتدا پیدا بود حتی ذخیره های تیم ملی نیز یک سر و گردن از حریف خود بالاترند. چند حمله پیاپی در ۲۰ دقیقه ابتدایی دروازه حریف زردپوش را با خطرات جدی مواجه کرد اما هیچکدام از آنها سودی برای تیم ملی نداشت تا از میانه های نیمه اول توگویی ها نیز پیش بکشند و راه دروازه ایران را درپیش بگیرند.
دقایق میانی نیمه اول که حاصل آن دو، سه حمله خطرناک برای توگویی ها بود تیم ملی یکی از بی برنامه ترین بازی های خود را به نمایش می گذاشت. یک بازی بی هدف که دقیقا مشخص نبود چه اتفاقی باید در آن بیفتد تا دروازه توگو با خطر روبرو شود. ابن مدل بازی ایران تا دقایق پایانی انجام گرفت و تنها در دقایق پایانی بازهم از روی ارسال از ضربات ایستگاهی ملی پوشان می توانستند به گل برسند که آن هم به دلیل بی دقتی مهاجمان از دست رفت.
اما همانطور که انتظار می رفت تعویض های کی روش از همان آغاز نیمه دوم شروع شد و او هر ۱۰ دقیقه یک بار، دو بازیکن خود را از زمین بیرون می آورد. تعویض هایی که در نهایت به سود تیم ملی شد و روند حرکتی این تیم را در نیمه دوم برخلاف ۴۵ دقیقه ابتدایی سریع تر کرد. روندی که در نهایت باعث شد تا ملی پوشان ایران دو بار با فرصت طلبی خود به گل برسند و شرایط را برای پیروزی خود مهیا کنند.
سرمربی تیم ملی که می خواست اغلب بازیکنانش را در این بازی گرم کند ۱۷ نفر از آنها را به میدان فرستاد و البته با تفکراتی که داشت در نیمه دوم سعی در هجومی تر کردن تیم داشت تا در نهایت بتواند در برابر حریف کم نام و نشان به برتری برسد و همین اتفاق هم افتاد. البته از بازی خوبی تیم مهمان نیز نمی توان گذشت، توگویی ها در این دیدار چند بار تا مرز فروپاشی دروازه ایران پیش رفتند اما در نهایت موفق به این کار نشدند تا به عنوان تیم بازنده زمین را ترک کنند.

 

دقایق حساس

 

دقیقه ۲ – اولین حمله خطرناک بازی توسط ملی پوشان کشورمان اتفاق افتاد و شوت محکم وریا غفوری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه توگو به بیرون رفت.
دقیقه ۹ – همکاری مهاجمان ایران توپ را به محوطه جریمه توگو رساند و در این لحظه کریم انصاری فرد که در موقعیت خوبی صاحب توپ شده بود با بی دقتی ضربه خود را از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه ۲۳ – توگویی ها که تا این دقیقه از بازی حرفی برای گفتن نداشتند توسط اورتگا صاحب شدند و این بازیکن نیز ارسال خطرناکی روی دروازه ایران کرد که با پرش به لک مهار شد.
دقیقه ۲۴ – یک بار دیگر تیم مهمان دروازه ایران را با خطر مواجه ساخت و شوت از راه دور ماتیو دوسوی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۳۲ – ارسال کرنر از سوی توگویی ها روی دروازه ایران خطرساز شد اما لک این توپ را از آن خود کرد.
دقیقه ۳۵ – بازیکنان ایران که در این دقایق برنامه ای برای باز کردن دروازه توگو ندارند توپ را به کاوه رضایی رساندند و او نیز میان مدافعان حریف وارد محوطه جریمه شد که در این لحظه با برخورد با مدافع حریف نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت تا این فرصت از دست ملی پوشان ایران برود.
دقیقه ۳۷ – تیم مهمان که هر از گاهی حمله خطرناکی روی دروازه ایران تدارک می بیند در این لحظه با ارسال از کناره چپ دروازه ایران را به شدت تهدید کرد اما سیو به موقع لک این توپ را هم از دروازه ایران دور کرد.

دقیقه ۴۸ – اولین خطر نیمه دوم توسط تیم مهمان صورت گرفت و ارسال بازیکنان توگو روی دروازه ایران خطرساز شد اما بازهم لک این توپ را مهار کرد.
دقیقه ۴۹ – ملی پوشان ایران در این دقیقه می توانستند دروازه توگو را باز کنند اما شوت محکم انصاری فرد از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه ۶۶ – شوت راه دور و خطرناک لابا با اختلاف کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۶۸ – یک شوت خزناک دیگر از سوی توگویی ها و این بار کوفی فرانکو دروازه ایران را به شدت تهدید کرد اما ضربه این بازیکن با برخورد به مدافعان ایران راهی کرنر شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)