پرسپولیس نیوز : جدایی ایمون زاید از پرسپولیس باعث شد که بعضی‌ها تصور کنند او دیگر به فوتبال ایران برنمی‌گردد ولی زاید در میانه‌های لیگ برتر، پیراهن آلومینیوم هرمزگان را بر تن کرد.

زاید اما در آلومینیوم عملکرد قابل دفاعی نداشته و فقط یک گل به ثمر رسانده و این در حالی است که هفته گذشته هم با پرویز مظلومی دچار اختلاف شد و از حرف‌هایی که سرمربی در موردش زد ناراحت بود. زاید به سؤالات ما در مورد شرایط خودش در آلومینیوم و مسائل مختلف دیگر پاسخ داده است.

* ابتدا در مورد وضعیت آلومینیوم صحبت کن. تو نگران نیستی که این تیم سقوط کند؟
من هنوز امیدوارم که در لیگ بمانیم. در این هفته‌ها خوب نتیجه نگرفتیم و با اینکه فجرسپاسی بهترین تیم لیگ نبود شش گل از این تیم خوردیم که واقعا ناامید‌کننده بود. اگر ذوب‌آهن را می‌بردیم شرایط خیلی بهتر می‌شد ولی این را بدانید که ما ضعیف‌ترین تیم لیگ نیستیم. در ادامه لیگ هم با تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتورسازی و ملوان بازی‌های سختی داریم. ما فقط نیاز داریم که خودمان را باور داشته باشیم و بدانیم که می‌توانیم بازی‌هایمان را ببریم و آنقدر خوب هستیم که در لیگ بمانیم.

* راستی چرا در آلومینیوم نتوانستی خودت را نشان دهی؟
از زمانی که به آلومینیوم آمده‌ام، فقط در بازی مقابل پرسپولیس موقعیت مسلم گل داشتم و در بعضی از بازی‌ها هم نمی‌دانستم چرا تعویض شدم. دوست داشتم بیشتر بازی کنم ولی خودتان می‌دانید که چه مشکلاتی بین من و سرمربی به‌وجود آمد.

* خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه مشکلاتی با مظلومی داشتی؟
من واقعا با او مشکل نداشتم و در پرسپولیس هم دیدید که هیچ وقت برای باشگاه حاشیه درست نکردم، حتی زمانی که هفته‌های متوالی روی نیمکت نشستم. من حرفه‌ای فکر می‌کنم و هیچ وقت دوست ندارم برای تیمم مشکل درست کنم و در آلومینیوم هم با هیچ فردی مشکل ندارم. من مصدوم بودم ولی مظلومی نظر دیگری داشت که واقعا برایم ناراحت‌کننده بود.

* ماجرای مصدومیت‌ات را به‌طور کامل توضیح می‌دهی؟
متأسفانه کشیدگی عضله پا مرا مجبور کرد که یک هفته نتوانم با آمادگی کامل در تمرینات شرکت کنم ولی برایم داستان دیگری درست کردند. من واقعا مصدوم بودم و دلیلی نداشت تظاهر به مصدومیت کنم. اینکه یک بازیکن حرفه‌ای تظاهر به مصدومیت کند یک موضوع مسخره است در ضمن فوتبال شغل من است و از این راه کسب درآمد می‌کنم، پس باید از خدا بخواهم که همیشه شرایط بازی داشته باشم. من بازیکن آلومینیوم هستم و دوست دارم در این تیم خوب تمرین کنم، در ترکیب ثابت بازی کنم و گل بزنم. هواداران آلومینیوم هم از من می‌پرسیدند چرا بازی نمی‌کنی و من می‌گفتم که مصدوم هستم.

* ولی مظلومی گفته بود که بی‌جهت پایت را می‌گیری و تمرین نمی‌کنی؟
او در این مورد اشتباه کرد چون من دوست ندارم که تظاهر به مصدومیت کنم. وقتی فهمیدم مظلومی آن حرف‌ها را زده واقعا ناراحت شدم.

* تو گفته بودی که مظلومی از هت‌تریک فصل گذشته تو مقابل استقلال ناراحت است؟
من هیچ وقت چنین حرفی نزدم بلکه خبرنگاران چندبار در این مورد از من سؤال کردند و پرسیدند فکر نمی‌کنی مظلومی بابت آن هت‌تریک از تو ناراحت است. بله من در دربی سال گذشته که مظلومی، سرمربی استقلال بود در دقایق پایانی سه گل به تیمش زدم تا استقلال بازنده دربی باشد ولی این مسائل جزو اتفاقات فوتبال است. من واقعا نباید به مسائلی مانند هت‌تریک در دربی و اینکه آیا مظلومی به خاطر این هت‌تریک مرا دوست دارد یا خیر فکر کنم. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و حالا باید بپذیرم که مظلومی سرمربی من است. اگر مظلومی با من مشکل دارد این مشکل من نیست بلکه مشکل سرمربی تیم است.

* فصل بعد تو را باید در کدام تیم ببینیم؟
واقعا نمی‌دانم و هیچ‌کس از آینده خبر ندارد.

* امکان دارد در ایران بمانی؟
هر چیزی امکان دارد.

* چند درصد احتمال می‌دهی دوباره در پرسپولیس بازی کنی؟
همه می‌دانند که من دوست دارم فصل آینده بار دیگر برای پرسپولیس بازی کنم. این آرزوی من برای فصل بعد است و امیدوارم دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم. بعد از عقد قرارداد با آلومینیوم هم در مصاحبه‌هایم گفتم که به ایران برگشته‌ام تا دوباره در پرسپولیس باشم و اگر پرسپولیسی وجود نداشت من هم به ایران برنمی‌گشتم.

* مثل اینکه دنیزلی به تو اعتقاد زیادی داشت و با این مربی ترکیه‌ای رابطه خوبی داشتی؟
روز اولی که به تمرین پرسپولیس رفتم، دنیزلی گفت تا دو هفته آینده می‌گویم که نظرم راجع به تو چیست. با این حال او مربی روشنفکری بود و به من فرصت بازی داد، من هم بازی کردم و گل زدم. برای من مهم بود که مربی من را شناخته است.

* می‌گویند تو در تمرینات زیاد بازیکن فعالی نیستی؟
شاید در تمرین ‌زیاد خوب نیستم و شاید هم خوب هستم ولی از ابتدای حضورم در فوتبال اینگونه بوده‌ام. با این حال دنیزلی این موضوع را فهمیده بود و یک مربی خوب خیلی زود بازیکنانش را می‌شناسد. شاید در تمرین‌ها انگیزه ندارم اما از اول همینطور بوده‌ام و من همینم. دنیزلی هم متوجه این موضوع شده بود و به من شانس بازی می‌داد. یادم می‌آید چند سال پیش آرسن ونگر درباره مارک اوورمارس گفته بود که او در تمرین‌ها اصلا شبیه یک بازیکن فوتبال نیست اما در زمین بازی خیلی خوب و تأثیرگذار است! من هم تقریبا چنین وضعیتی دارم و در زمین بازی بهترم.

* اوایل فصل شایعه پیشنهاد استقلال به تو مطرح شد. دوست داشتی به این تیم بروی؟
من هرگز به استقلال نمی‌روم و عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم.

* بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟
تقریبا همه بازی‌های پرسپولیس را در این فصل دیده‌ام. اگر آنها از اول فصل همینطور بازی می‌کردند می‌توانستند بهتر نتیجه بگیرند.

* راستی، فکر می‌کنی تیم ملی ایران به جام‌جهانی صعود کند؟
ایران کار سختی در پیش دارد و حالا کار کمی پیچیده شده است. ایران باید برای رسیدن به جام‌جهانی، از سد قطر و کره‌جنوبی عبور کند و این کار واقعا سخت است ولی امیدوارم ایران به جام‌جهانی برود تا مردم هم خوشحال شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)