شرایط ورود بانوان کشورمان به ورزشگاه‌ها، واکنش رسمی رئیس فدراسیون جهانی فوتبال را در پی داشت.

جانی اینفانتینو که برای شرکت در کنگره فیفا و قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دوحه حضور دارد، به ورود بانوان به ورزشگاه‌های کشورمان واکنش نشان داد.

رئیس فیفا در پاسخ به این پرسش که چه کمکی به ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها می‌کند، اظهار داشت: با رئیس فدراسیون ایران صحبت کردم و صحبت‌هایی درباره بانوان ایرانی داشتیم. این موضوع در قلب من است. بیشتر از سه یا چهار سال پیش صحبت‌هایی با رئیس جمهور روحانی داشتیم که برخی چیزها تغییر کرده، اما همچنان روی این مسئله کار می‌کنیم.

پاسخ رئیس فیفا به یک شایعه در مورد ایران
در حاشیه این مراسم میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال با اینفانتینو دیدار و گفت‌وگویی کوتاه داشت. سرپرست فدراسیون فوتبال در این دیدار با تبریک رئیس فدراسیون جهانی فوتبال برای حضورش در رأس مدیریت این فدراسیون مواجه شد و سؤالی در مورد شایعه محرومیت ایران از حضور جام جهانی پرسید که اینفانتینو اعلام کرد این مسائل شایعه است.

قرار است ماجدی و رئیس فیفا امشب در صورت مهیا شدن شرایط جلسه‌ای هر چند کوتاه داشته باشند.

پیشنهاد شیخ سلمان به فدراسیون برای دریافت مطالبات از AFC
یکی دیگر از اتفاقاتی که در حاشیه کنگره رخ داد، جلسه سرپرست فدراسیون فوتبال با شیخ سلمان رئیس AFC بود. در این نشست شیخ سلمان ضمن تعریف و تمجید از قدرت فوتبال کشورمان گفت: فوتبال ایران یکی از قطب‌های اصلی آسیا محسوب می‌شود و در همه حوزه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نایب رئیس من یک ایرانی است و البته در حوزه‌های دیگر از جمله در بخش رسانه از نمایندگان ایران در AFC استفاده می‌کنیم.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) , فدراسیون فوتبال ,

موضوع دیگر در نشست شیخ سلمان و سرپرست فدراسیون فوتبال مطالبات ایران در AFC بود. شیخ سلمان در حاشیه این جلسه اعلام کرد که «تنها راه انتقال بخشی از پول‌های فدراسیون این است که صداوسیمای ایران برای پخش مسابقات با کنفدراسیون فوتبال آسیا قرارداد ببندد و به جای پرداخت پول به AFC آن را به فدراسیون فوتبال منتقل کند تا به این شکل ایران هم به مطالبات خود برسد».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)