شنبه 5 بهمن (16:57)

مرجع خبری پرسپولیس : سومین تساوی پیاپی در کرمان 

 مهدی طاهرخانی : پرسپولیس یک ، مس یک و این یعنی افشین پیروانی یک هفته بیشتر مهلت دارد تا تیمی را ارنج کند که کاپیتان باقری به رغم افت فاحشش، قادر است  در آن هفتاد و پنج دقیقه در زمین راه رود ، توپ لو دهد  و اسباب استیصال سرخ ها را درمیانه زمین مهیا کند.
  تساوی در کرمان  یک نتیجه تکراری بود .همانطور که  در زمان دنیزلی و قطبی  هم پرسپولیس نتوانست با بیشتر از یک امتیاز  کویر را ترک کند  اما  اگر پنجشنبه چشمان پیروانی  کمی بهتر  می دید و مغز او زود تر دستور می داد شاید  انها می توانستند  این رکورد منفی را جا به جا کنند.  هفته بیست و سوم  و درست در روزهایی که همه رقبای قهرمانی، ترکیب اصلی خود را هفته ها ست شناسایی کرده اند، هنوز در پرسپولیس آزمون و خطا شیوه بدیعی به حساب می آید.  انتقال  شیری به دفاع راست در همین راستا صورت گرفت. او وظیفه داشت مانع از نفوذ  ادینهو  و جلال امیدیان شود شاید در این امر موفق عمل کرد اما بهای این  جابجایی چیزی نبود جز فلج کردن سمت راست پرسپولیس. تیمی که  ادعای قهرمانی در آسیا را روی ویترین صحبت هایش می گذارد نود دقیقه قادر نیست  برای دوبار متوالی از سمت راست مس نفوذ کند و همین  انفعال سبب می شود علی کریمی  در تمامی دقایق حضورش در آن جناح  ، کم اثر  بماند.

   آبشخور مشکلات پرسپولیس دقیقا به همین  نکات ریز بر می گشت.  پیروانی  که با علم کردن نام ایویچ سعی کرد تا حد زیادی از شایعه انتقال یک مربی بزرگ جلو گیری کند  تا پانزده دقیقه انتهایی بازی، نمایش اسفبار و دهشتناک کاپیتان تیمش را می دید اما رانت ویژه باقری سبب می شد او همچنان در زمین بماند و افتضاح باشد. البته اینکه چرا کریم دیگر  بازیکن گلزن زمان قطبی نیست دقیقا ریشه در تفکرات پیروانی دارد. او از باقری در پستی بهره می گیرد که  حتما می باید یک بازیکن فعال و انرژیک بازی کند   نه پیرمردی که امروز فقط به واسطه گل های  ابتدای فصلش  به تیم ملی دعوت می شود.
آنچه  بعد از گل پژمان نوری در نیمه نخست اتفاق  افتاد ادامه همان نمایش پرسپولیس مقابل فولاد بود. تیمی که به واسطه  گم بودن باقری  باید ده نفره می دوید و  تلاش می کرد اما درست هنگامی که قرار بر ضد حمله و گل زنی بود با معضل  دیگری مواجه می شد به اسم نیکبخت.  شماره ده  در طول تمامی دقایقی که در زمین بود  نشان داد غیبت توره می تواند به بهای یک فاجعه تمام عیار  تمام شود. درست در همان دقایق شاهکار نیکبخت بود که بیگدلی  گل زد و بازی  را به تساوی کشاند.  نتیجه ای که پیروانی را محق  می کند یک هفته بیشتر روی نیمکت بماند و با  تفکرات بعضا عجیب خود ، که در آن  پتروویچ  کمتر از باقری و نیکبخت و منصوری است ، به حضور پرسپولیس در روزهای خاکستری عمر بیشتری ببخشد.
شرط  بندی روی موفقیت این تیم یعنی  منتظر برف ماندن در قلب مرداد ماه. این انگاره ای بود که تیم بیمار پیروانی عصر پنجشنبه فریادش زد  و نشنیدن آن  به مثابه همان  اصرار انصاریفرد به حفظ ، کوچک مربی خود است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)