اینیستاآندرس اینیستا، ستاره ملی‌پوش خط میانی آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا در یک کنفرانس خبری درباره جوی که در رختکن بارسلونا پس از شکست برابر رئال مادرید در نوکمپ به وجود آمده است، گفت: وقتی اوضاع خوب پیش نمی‌رود حتما دلیلی دارد و دلیل اینکه بارسلونا در یکی دو هفته اخیر نتایج خوبی نگرفته این است که ما خوب بازی نمی‌کنیم و کارمان را درست انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: من از آن دست کسانی نیستم که چشمم را به مشکلات و نقاط ضعفم ببندم. اعتراف می‌کنم که برای بردن بازی کار درست را انجام نداده‌ایم و در این شکی نیست. کاری که ما الان باید انجام دهیم این است؛ باید بفهمیم ضعف کارمان در چیست و آن را برطرف کنیم. این کار را مربیان انجام می‌دهند، کسانی که به آنها اعتماد داریم.

اینیستا خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت که این سیستم بازی ما است که دیگر جواب نمی‌دهد و شاید هم بتوان گفت که بازیکنان خسته هستند اما هیچ کدام از اینها بهانه‌ای نمی‌شوند که ما بخواهیم تسلیم شویم و یا اینکه انگیزه برای بردن نداشته باشیم. این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. رقبا همیشه بازی‌ خود را انجام می‌دهند و ما باید براین شرایط فائق آییم.

هافبک تیم فوتبال بارسلونا با تاکید براینکه باید خوشبین باشند، افزود: چه بازیکنان خسته و چه ایراد از سیستم بازی ما بوده باشد، به بازی برگشت برابر میلان (در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان) باید به چشم یک فینال نگاه کنیم که در آن مجبوریم از دقیقه اول حمله کنیم. این بازی، بازی است که سرنوشت ماندن یا نماندن ما در لیگ قهرمانان به آن بستگی دارد. من مطمئنم که می‌توانیم میلانی‌ها را شکست داده و راهی فینال شویم.

سومین بازیکن برتر جهان در سال 2012 معتقد است که بارسلونا تلاش خود را برای بردن بازی‌ها انجام می‌دهد اما این عوامل بیرونی هستند که مانع پیروزی کاتالان‌ها می‌شوند: "اینطور نیست که ما نمی‌توانیم بازی کنیم. ما داریم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم اما شرایط بیرونی هم بر نتایجی که ما می‌گیریم تاثیر‌گذارند، مثلا اینکه حریف با چه شیوه‌ای برابر ما بازی می‌کند".

وی افزود: احساس، وضعیت بازی و خیلی چیزهای دیگر هم تاثیرگذار هستند. در این دو بازی (میلان و رئال مادرید) حریف برنده میلان بود. شاید اگر کمی بیشتر به خودمان فشار می‌آوردیم بهتر بود اما اینطور نبود که کم‌کاری کرده باشیم. وقتی تیمی به نتیجه نمی‌رسد همه مقصرند از آن جلو گرفته تا خط دفاع. البته شیوه بازی رقبا هم با یکدیگر فرق دارد و ما با هر کدام از آنها باید خودمان را تطبیق بدهیم.

اینیستا در خاتمه اعتراف کرد، نبود تیتو ویلانووا روی نیمکت بارسلونا در چند بازی‌‌ حساس اخیر روی جو رختکن تاثیر منفی داشته است. وی خاطر نشان کرد: دروغ است اگر بگویم که نبود تیتو به ما لطمه نزده است. اینکه ندیدن او روی نیمکت برای ما سخت باشد، چیزی طبیعی است. در این شرایط سختی که داریم حضور او روی نیمکت می‌توانست قوت قلبی برای ما باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)