مرجع خبری پرسپولیس : وقتی یک مجری تلویزیون جانشین سرمربی تیم ملی زیر 14 ساله های ایران می شود !

كميته جوانان فدراسيون فوتبال به بهانه تغيير در تيم‌هاي پايه و راهبردهايي براي پيشرفت بهتر در اين تيم‌ها در اقدامي عجيب محمود بيداريان سرمربي تيم زير 14 ساله‌ها را در حالي از اين سمت بركنار كرد كه وي 2 سال است در حال آماده سازي اين تيم است اما تصميم عجيب تر از سوي كميته جوانان به انتخاب جايگزين بيداريان بازمي گردد.
فريدون معيني، رئيس كميته جوانان در انتخابي غيره منتظره اكبر محمدي، مجري برنامه توپ طلايي را به عنوان سرمربي اين تيم معرفي كرد.
محمود بيداريان درباره تصميم ناگهاني فدراسيون فوتبال گفت: خودم هم نمي دانم چطور در چند روز اين تصميمات گرفته شد. ما از دوسال قبل براي اين تيم برنامه ريزي كرده بوديم و قرار بود اين تيم با همين كادر به مسابقات غرب آسيا اعزام شود.
وي ادامه داد: اين تيم را در اين دو سال به جايي رسانديم كه توان مقابله با تيم‌هاي بزرگتر از خود هم داشته باشد.
آنها گفتند مي خواهند براي تقويت تيم اين تغييرات را ايجاد كنند. ظاهرا اين نظر اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال بوده كه در تيم هاي پايه چنين اتفاقاتي رخ دهد.
بيداريان در پاسخ به اين سئوال كه اكبر محمدي چه جايگاهي در تيم هاي پايه دارد، اظهار داشت: او گزينه اي نبود كه بخواهيم روي آن فكر كنيم. البته محمدي از شاگردان خودم است و براي او احترام قائل هستم. اما او سابقه اي در تيم هاي پايه ندارد. البته آقاي تاج هم در مصاحبه‌اي تلويزيوني دلايلي آورد كه براي اهالي فوتبال قابل قبول نخواهد بود.
اين مربي تصريح كرد: خوشبختانه يا متاسفانه چون در برخي جريانات و لابي ها نيستم بايد شاهد اين اتفاقات باشم. به هر حال من براي اين تيم زحمت كشيدم و دوست دارم زحماتم نتيجه بدهد. دو سال در كنار اين بازيكنان بودم. برخي بازيكنان وقتي خبر را شنيدند قصد ترك تيم را داشتند كه مانع اين كار شدم و گفتم اين قانون فوتبال است كه كادر تيم ها عوض شود.
اكبر محمدي مجري و كارشناس برنامه توپ طلايي بود. فريدون معيني نيز كارشناس اين برنامه كه از شبكه دوم پخش مي شد‌، بود.

تيم زير 14 ساله ها 15 مرداد براي برگزاري بازي دوستانه راهي قطر خواهد شد و سپس از قطر به اردن محل برگزاري مسابقات غرب آسيا خواهد رفت. اين رقابت ها از 22 مرداد آغاز مي شود.

دوم:
بیداریان ها می روند تا معینی ها همچنان در خواب بمانند!

محمود بیداریان را چند سالی است که می شناسم.پیشکسوت ارزنده فوتبال کشور که مانند بزرگان مکتب شاهین همیشه با اخلاق و با معرفت است.
25 سال سابقه کار در فدراسیون فوتبال و کار کردن با دوازده رییس فدراسیون نشان می دهد که بیداریان با صداقت کار کرده که این همه سال ماندگار بوده است.
سال گذشته به واسطه برپایی اردوی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال در شهرستان لارستان استان فارس فرصتی دست داد تا برای یکی دو روز از نزدیک در اردوی تیم ملی حضور پیدا کنم.
برایم جالب بود.بازیکنان نونهال تیم ملی آقای بیداریان را مانند پدر خود دوست داشتند.
محمود بیداریان ریزترین نکات را به دقت مورد توجه قرار می داد. اگر بازیکنی مشکلی داشت تا آنجا که می توانست در رفع مشکلش می کوشید.
این پیشکسوت ارزنده که با توجه به تسلط کامل به زبان انگلیسی همیشه به علم روز فوتبال مجهز است به خوبی ازعهده وظایفش بر می آمد.کادر جوانی هم در کنارش داشت، مقیم،منوچهری وسرخه ای همه جوان بودند و بادانش، تلفیق تجربه بیداریان و جوانی دستیارانش تیم فنی خوبی را مهیا کرده بود.
چه بازیکنان بسیاری هم دست پرورده بیداریان هستند،احسان حاج صفی،مسلمان،صالح خلیل آزاد،کریم انصاری فرد و…
واقعا مشخص نیست بر اساس کدام معیار و منطق ، فریدون معینی در فاصله کمتر از دو هفته به رقابت های غرب آسیا چنین کار غیر حرفه ای انجام داد.
قطعا اگر تیم زیر 14 سال در رقابتهای غرب آسیا نتیجه نگیرد مقصر اصلی آن کسی نیست جز فریدون معینی.
کاش قدر امثال بیداریان که ازاین فوتبال کیسه ای برای خود ندوخته اند و همیشه سالم زندگی کرده اند بیشتر از اینها دانسته شود.
آقای معینی هم باید توضیح دهد که بر اساس کدام منطق و معیار، اکبر محمدی(مجری برنامه توپ طلایی) که سابقه مربیگری ندارد را جایگزین یکی از باتجربه ترین مربیان کشور نموده است.
براستی عجبا از این فوتبال ما!

آخر:
عنوانی تشریفاتی برای بیداریان
با پیشنهاد کمیته جوانان و موافقت نایب رئیس فدراسیون فوتبال، محمود بیداریان به عنوان مدیر فنی تیم های پایه فدراسیون فوتبال منصوب شد.
مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته تیم های ملی پس از جلسه با محمود بیداریان گفت: آقای بیداریان از جمله مربیان با تجربه و بازیکن ساز فوتبال ایران هستند که زحمات بسیاری را در تیم زیر ۱۴ سال متحمل شده اند.
تاج ادامه داد: با توجه به اینکه در تیم های پایه نیاز به جوانگرایی در کادر فنی داشتیم با تصمیم کمیته جوانان سمت آقای بیداریان را تغییر دادیم تا ایشان از این پس به عنوان مدیر فنی تیم های پایه فدراسیون فوتبال فعالیت کند.
وی افزود: قطعا تجربیات ارزنده آقای بیداریان می تواند به رشد و قدرتمندتر شدن کلیه تیم های پایه فدراسیون فوتبال کمک کند که امیدواریم ایشان بتوانند با تعاملی که دارند به این مهم دست پیدا کنند.
مهدی تاج در پایان گفت: با توجه به پیشنهاد کمیته جوانان و تایید کمیته تیم های ملی فوتبال، آقای بیداریان از این پس به عنوان مدیر فنی تیم های پایه فعالیت خواهد کرد.
نکته:مدیر فنی در فوتبال ایران عنوانی کاملا تشریفاتی و نمایشی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)