مرجع خبری پرسپولیس : مي‌گويند شكست پل پيروزي است، مي‌گويند خوب شد كه پرسپوليس خيلي زود باخت تا جلوي باخت‌هاي بعدي گرفته شود، مي‌گويند براي دوباره سرپا شدن چيزي از دست نرفته و مي‌توان با بازنگري چگونگي متحمل شدن شكست، براي هفته‌هاي آينده تيم بهتري ساخت و …


همه اينها را مي‌گويند اما نمي‌گويند كه فرصت جا گذاشتن حريف سنتي از بين رفت، پرسپوليس خيلي زود با باخت انس گرفت، تيم ساخته علي دايي بسيار سريع ايرادهايش را عيان كرد. حالا بايد تيم شكست خورده را سرپا نگه داشت و براي جدال بعدي آماده كرد اما نمي‌گويند كه اين مهم خود پروسه‌اي چند مرحله‌اي و حساس را مي‌طلبد كه اميدواريم علي دايي و كادر فني‌اش توانايي انجام آن را داشته باشند.


پرسپوليس باخت، حالا همه دنبال علل باخت هستند كه البته مي‌توان چند علت فني و غيرفني براي آن پيدا كرد اما جدا از دلايل شكست و ضعف‌هايي كه در نمايش پرسپوليس ديده شد، مي‌توان به پيشرفت اين تيم اميدوار بود و از اين شكست زياد هم ناراحت نشد. عصر روز يكشنبه همه ديدند كه سرعت بازي پرسپوليس نسبت به فصل گذشته چقدر پيشرفت كرده است.


حضور بازيكنان سرعتي و خلاق كه فوتبال روي زمين را خوب بلدند يكي از دلايل اين رخداد مهم مي‌تواند باشد. همين اتفاق باعث شده بود انتقال بازي از دفاع به حمله خيلي بهتر و سريع‌تر انجام شده و به تعداد پاس‌هاي صحيح پرسپوليسي‌ها اضافه شود. اين نمايش خوب تقريبا در تمام دقايق نيمه اول ديده شد و حاصلش 5 موقعيت گلي بود كه فقط يكي از آنها به ثمر رسيد.

 

با وجود اين پيشرفت قابل ملاحظه و اينكه پرسپوليس در مجموع بازي برتري نسبت به حريفش ارائه داد اما پرسپوليس باخت، شايد به خاطر اينكه صبا فوق‌العاده پرس كرد، از اشتباهات فردي مدافعان پرسپوليس (شيث رضايي در گل اول و عليرضا محمد در گل دوم) نهايت استفاده را برد و با يك نيمه ميدانداري و كمي اقبال بهتر، برنده بازي لقب گرفت. با توجه به اين شكست و ضعف‌هايي كه عيان شد، علي دايي قطعا براي مسابقه بعد حداقل دو و حداكثر 4 تغيير در تيمش خواهد داد اما اميدواريم اين تغييرات منجر به برطرف شدن نكات منفي بازي عصر يكشنبه يا كمتر شدن آنها شود.

 

در آن صورت مي‌توان اميدوار بود با توجه به پيشرفت هفته به هفته تيم و پافشاري روي نكات مثبتي كه در مسابقه دوم ديده شدند، مقابل سايپا هم پرسپوليس به تيم بهتري تبديل شود و هم نتيجه‌اي بگيرد كه با نمايش‌اش همخواني داشته باشد.

شبکه ایران

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)