مرجع خبری پرسپولیس :  اردوی 6 روزه در امارات برای زلاتکو کرانیکار بسیاری از مسایل را روشن کرد. هرچند وی از 3 بازی 2 پیروزی بدست آورد و با برد شروع کرد و با پیروزی اردو را به اتمام رساند اما او بسیاری از مجهولات ذهنش را حل کرد. او از نزدیک همه چیز را دید و جوانانش را محک زد تا از این به بعد با شناخت بیشتری تیمش را روانه رقابت‏های لیگ برتر کند.
کلاً برای يك مربي كه فقط 12 روز قبل از شروع ليگ، هدایت يک تيم آن هم از نوع پرطرفدارش را بدون حداقل شناخت و در يك كشور غريب را برعهده گرفته است، مسلماً هماهنگ كردن تيمش مشكلات عديده‌ای در برخواهد داشت چون به‏طور طبيعي او نتوانست با پرسپوليس ديدارهای تداركاتی مناسبی برگزار كند و در عين حال بازی‌های ليگ و حساسيت تك‌تك امتيازات هم باعث شده بود كه مرد كروات فرصتی براي آزمون كل موجوديت تيمش، شناخت از نفرات ذخيره در شرايط مسابقه و امتحان شيوه‌های تاكتيكی در اين شرايط را نداشته باشد ولی حضور در امارات و دو بازی در تورنمنت چهارجانبه دوبی همراه با بازی دوستانه با الاهلی فرصت مناسبی بود تا كرانيكار بتواند تمام كاستی‌های قبلی تیمش را برطرف كند.

کرانیکار در امارات در غیاب چهار ملی‏پوش خود این فرصت را پیدا کرد تا نمایش خیره‏کننده ضیاء نیک‏نفس را در جناح راست خط دفاعی ببیند. کسی که سازنده گل دوم پرسپولیس مقابل الاهلی بود و در دفاع و حمله بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. سرمربی کروات پرسپولیس سعید حلافی را دید که مثل همه آبادانی‏ها خوش تکنیک و فرصت‏شناس است. او نبی‏الله باقری‏ها را دید که می‏توانند مشکلات خط دفاعی سرخپوشان را برطرف کند.
اردوی امارات هم روحیه قرمزها را افزایش داد و هم نمایش ذخیره‏های پرسپولیس باعث دلگرمی کرانیکار شد. حالا مرد کروات امیدوار است تا با ادامه این روند و اضافه شدن عادل کلاه‏کج و هوارملا محمد تیم تحت هدایتش در لیگ برتر حضوری موفق‏تر از قبل داشته باشد. خود کرانیکار هم ادعا کرده بود بعد از اردوی امارات پرسپولیس واقعی را خواهید دید؛ ولی بهتر شدن قرمزها موردی است كه بايد در ميادين رسمی آن را دید. شاگردان كرانيكار دوشنبه‌ شب ديدار نفس‌گيری در نقش جهان مقابل ذوب آهن خواهد داشت. با توجه به رضایت کرانیکار از اردوی تیمش در امارات دیدن یک پرسپولیس سرحال، کم‏اشکال و هجومی در نقش جهان نمی‏تواند یک انتظار غیرمنطقی باشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)