پرسپولیس نیوز: دربی 81 تهران، در حالی برگزار خواهد شد که هم استقلال و هم پرسپولیس بازیکنان قابلی در ترکیب خود دارند.
 
بازیکنانی که می‌توان روی آنها برای ارائه یک بازی زیبا و جذاب حساب کرد. در ترکیب استقلال، قریب به اتفاق بازیکنان دربی دیده و باتجربه‌اند. از درون دروازه که مهدی رحمتی حضور دارد تا خط حمله که سجاد شهباززاده وظیفه بزرگی به نام گشودن دروازه پرسپولیس را بر عهده گرفته.
 
یا در ترکیب پرسپولیس که می‌توان از سوشا مکانی نام برد و البته مهدی طارمی که مهره کلیدی و موثر برانکو برای موفقیت در این بازی بزرگ است. برای انتخاب سه بازیکن کلیدی از هر تیم کار دشواری پیش رو داریم. همه بازیکنانی که در زمین حاضر می‌شوند در نوع خود و در پستی که بازی می‌کنند، تاثیرگذار و کلیدی محسوب می‌شوند. مثلا نمی‌توان از نام میلاد فخرالدینی در استقلال یا محسن بنگر در پرسپولیس به راحتی عبور کرد. هر یک به تنهایی می‌توانند نتیجه بازی را تغییر بدهند و حرکتی باور نکردنی را در زمین به نمایش بگذارند. البته شش بازیکن را می‌توان کلیدی‌تر از بقیه معرفی کرد. سه بازیکن از استقلال و سه بازیکن از پرسپولیس. مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده بدون شک بازیکنان کلیدی استقلال هستند که پرویز مظلومی هم اعتقاد ویژه‌ای به بازی شان دارد. اینها هستند که تکیه گاه مظلومی در دربی 81 محسوب می‌شوند. در طرف مقابل هم نباید از نام رامین رضاییان، احمد نوراللهی و مهدی طارمی به راحتی گذشت. سه بازیکنی که در بازی‌های گذشته نشان داده‌اند فرصتی اندک نیاز دارند تا زهر خود را بریزند. درباره این شش بازیکن کلیدی بیشتر توضیح می‌دهیم.
 
مهدی رحمتی
 
 با اینکه رحمتی در 10 بازی گذشته استقلال 10 گل دریافت کرده اما همچنان یکی از بازیکنان موثر این تیم محسوب می‌شود. دروازه‌بانی که سه کلین شیت را در کارنامه ثبت کرده و مقابل سپاهان هم یکی از ستاره‌های استقلال بوده است. رحمتی درون دروازه استقلال قوت قلب مظلومی است. البته به شرطی که از آن اشتباه‌های معروفی که چند سال قبل در دربی انجام داد تا معدنچی گل بزند را دیگر مرتکب نشود. رحمتی هر 90 دقیقه یک گل خورده اما او با 33 سال سن و تجربه بارها حضور در دربی قادر است نقشی کلیدی را در موفقیت استقلال ایفا کند. رحمتی در این بازی باید سد محکمی باشد روبه‌روی آقای گلی لیگ ایران. او اگر دروازه خود را مقابل طارمی بسته نگه دارد کار بزرگی انجام داده است.
 
امید ابراهیمی
 
هافبک ملی‌پوش استقلال را می‌توان کلیدی‌ترین بازیکن این تیم در خط میانی قلمداد کرد. هافبک 28 ساله‌ای که این روزها در تیم ملی هم به بازیکنی فیکس تبدیل شده و کارلوس کی‌روش را خواهان خود می‌بیند. ابراهیمی این فصل در کنار روزبه چشمی زوج مرکز زمین استقلال را تشکیل داده است. او تاکنون در تمام دقایق بازی‌های استقلال در زمین حاضر بوده و موفق شده 5 گل به ثمر برساند.
 5 گلی که برای یک هافبک آمار قابل توجهی است. یعنی نیم گل در هر بازی برای هافبکی که علاقه وافری به گل زدن دارد. ابراهیمی برای موفقیت در دربی باید احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا را ناکام بگذارد. دو هافبکی که نشان داده‌اند بازی تخریبی را مانند ابراهیمی از بر هستند.
 
سجاد شهباززاده
 
 مهاجم 25 ساله و اردبیلی استقلال، بعد از دو گلی که هفته اول وارد دروازه سیاه‌جامگان کرد، برای سه هفته و به دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب استقلال دور شد. شهباززاده هفته ششم و مقابل گسترش فولاد هم یک گل برای استقلال به ثمر رساند تا تعداد گل‌های خود را در این فصل به عدد 3 برساند. سجاد از بعد هفته ششم تا کنون گلی به ثمر نرسانده و به گفته خودش انگار طلسم شده. او پاس گل‌های متعددی برای بازیکنان استقلال فراهم داشته اما در گل زدن چهار هفته‌ای است که ناکام مانده. این گل نزدن اما دلیلی نمی‌شود تا مظلومی روی توانایی‌های شهباززاده چشم ببندد. مهاجمی که این فصل 622 بازی کرده و 3 گل به ثمر رسانده. با میانگین هر 207 دقیقه یک گل.
 
رامین رضاییان
 
هر چه از فصل گذشت موتور او هم روشن شد. مدافع راستی که در راه‌آهن فراتر از حد انتظار ظاهر شد و حتی در لیست 23 نفره کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا قرار گرفت. درخشش رضاییان در ترکیب راه‌آهن به قدری بود که برانکو را مجاب کرد تا او را در فصل نقل و انتقالات در تور خود گرفتار کند.
رضاییان بخصوص در دو، سه هفته اخیر آنقدر درخشان ظاهر شده تا از او به‌عنوان یکی از برگ برنده‌های برانکو در دربی یاد کنیم. بازیکنی که فارغ از انجام وظایف تدافعی، در گشودن دروازه حریفان نیز تبحر دارد و اگر موقعیتی نصیبش شود قطعا می‌تواند خطری بزرگ برای دروازه استقلال باشد. رضاییان در این 10 هفته 900 دقیقه بازی کرده و یک گل نیز به ثمر رسانده است.
 
احمد نوراللهی
 
هافبکی که توسط علی دایی کشف شد و از فولاد یزد به پیراهن پرسپولیس رسید حالا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم است. نوراللهی که 3 بازی ابتدای فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد، از بازی چهارم و مقابل ذوب‌آهن به ترکیب پرسپولیس برگشت و تاکنون جای خود را از دست نداده است. نوراللهی از هفته چهارم تا امروز 7 بازی انجام داده و 630 دقیقه در زمین حاضر بوده است. زوج او و کمال کامیابی‌نیا، زوج محبوب برانکو است. زوجی که کامیابی‌نیا را به‌عنوان هافبک تدافعی در اختیار دارد و نوراللهی را در قامت یک هافبک آزاد که می‌تواند به همه نقاط زمین سرک بکشد. نوراللهی 22 ساله که یکی از بازیکنان تیم المپیک است دوئل سختی را با امید ابراهیمی تجربه خواهد کرد.
 
مهدی طارمی
 
بازی اول و آخر پرسپولیس مقابل پدیده و ملوان را از دست داده اما این مساله هم بهانه‌ای نمی‌شود تا او در صدر جدول گلزنان لیگ برتر جایی نداشته باشد. مهدی طارمی در 8 بازی پرسپولیس حضور داشته و در 720 دقیقه 6 گل به ثمر رسانده است. طارمی توانایی بالایی در حفظ توپ، حرکت پا به توپ و البته استفاده از موقعیت‌ها دارد و با همین خصوصیات این روزها به خطرناکترین بازیکن پرسپولیس بدل شده است. طارمی با سرعت بالای خود قادر است از خط دفاع کند استقلال عبور کند و با مهدی رحمتی تک به تک شود. به شرطی که از طرف هم‌تیمی‌هایش حمایت شود و آنها را پشتوانه‌ای محکم برای خود داشته باشد. اینگونه است که طارمی می‌تواند در دربی، این بار نه گلساز که گلزن باشد.
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)