مرجع خبری پرسپولیس : گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تربیت بدنی در حالی پس از ماه​ها تاخیر در جلسه علنی امروز قرائت شد که بخش​های مغفول زیادی داشت.

این بخش​های مغفول مربوط به مواردی بود که هیات تحقیق و تفحص به بررسی آن پرداخته بود اما کمیسیون فرهنگی مجلس با این توجیه که برخی نتایج در راستای سوالات اولیه در تفحص نبوده است، از قرائت تمامی آن خودداری کرد.

پس از قرائت این گزارش از سوی ستار هدایتخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدجلال یحیی​زاده ازاعضای کمیته ورزش مجلس در تذکری گفت: پس از یکی دو ماه که بر روی محورهای تفحص از سازمان تربیت بدنی، تحقیق کردیم؛ با هماهنگی هیات رئیسه محورهای 5 گانه​ای را برای ادامه این کار بررسی کردیم و گزارش آن را تمام و کمال به کمیسیون فرهنگی دادیم. اما فقط دو و نیم محور آن در گزارش به صحن علنی ارائه شده است.

او از رئیس مجلس خواست تا از کمیسیون فرهنگی بخواهد، متن کامل این گزارش ارائه شده و بخش​های مغفول مانده نیز خوانده شود. چرا که گزارش هیات تحقیق و تفحص در مورد 51 انتخابات فدراسیون​ها و دوپینگ​ها قرائت نشده است.

یحیی زاده ادامه داد: هیات رئیسه برخلاف آیین نامه داخلی مجلس یک ماه بیش از 12 ماه موعد مقرر برای ارائه این گزارش، زمان آن را تمدید کرد. در حالیکه هیات تحقیق و تفحص سر یک ماه گزارش خود را ارائه داده بود ولی کمیسیون فرهنگی، 10 ماه و 10 روز وقت برای تصویب گذاشت و 125 روز هم هیات رئیسه نوبت قرائت آن را به تاخیر انداخت!

مصطفی کواکبیان پیشنهاد دهنده این تحقیق و تفحص نیز با تشکری طعنه آلود از قرائت گزارش مذکور پس از دو سال و نیم تاخیر، گفت: آنچه که هیات تحقیق و تفحص تهیه کرده بود با آنچه که در صحن علنی خوانده شد، خیلی فرق دارد! ما تخلفات زیادی را شناسایی کرده بودیم که در این گزارش به آن اشاره​ای نشده است.

وی با اشاره به انتخابات امروز فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که در انتخابات​های مختلف، سازمان به هیات​ها می​گوید که چه بکنند و چه کسی رای بیاورد. در انتخاب روسای فدراسیون​ها هم تخلفات زیادی بوده است.

متن کامل گزارش قرائت شده تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی را می توانید در اینجا بخوانید.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)