مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت:‌ با توجه به وقفی بودن ملک ورزشگاه شهید کاظمی و انجام نشدن مراحل قانونی، مجموعه ورزشی شهید باکری در جنوب تهران به سرخ پوشان پایتخت پیشنهاد شده است.

نصرالله پریچهره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازدید اخیر معاون وزیر ورزش از آخرین وضعیت مجموعه ها پیش از انتقال مشکلات آنها مطرح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص آخرین وضعیت انتقال ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا(ع) به سرخابی های پایتخت گفت: در تهاتری که از طریق وزارت و شهرداری در حال انجام است نیز به ازای ۱۷ هکتار زمین مجموعه تختی برای احداث خط هفت مترو، ۲ مجموعه ورزشی و برخی املاک و مجوز های ساخت و ساز به این وزارتخانه منتقل می شود.

پریچهره به وضعیت حقوقی و وقفی بودن ورزشگاه شهید کاظمی (پرسپولیس) اشاره کرد و گفت: به صراحت برای رفع این موضوع صحبت شد چرا که باید مشکلات قانونی برای انتقال هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در صورت واگذاری این مجموعه، زمین دیگری را به وزارت ورزش پیشنهاد داده است گفت: ورزشگاه شهید باکری در منطقه ۱۹ (عبدل آباد) نیز مورد دیگری بود که در صورت رفع نشدن موضوع وقفی آن این ملک جایگزین خواهد شد.

به گفته وی، هم اینک بخش حقوقی شهرداری به دنبال رفع موضوع وقفی بودن ورزشگاه شهید کاظمی است.

ورزشگاه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ تهران با مساحت ۹۰ هزار مترمربع به سرخپوشان واگذار می شود.

این مجموعه از امکاناتی همچون سکوی ۱۵ هزار نفری تماشاگران، خوابگاه، پارکینگ و سیستم روشنایی مجهز برخوردار است.

ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه ۱۸ نیز با ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین که از امکاناتی همچون زمین چمن مصنوعی استاندارد، چمن طبیعی، سیستم روشنایی مجهز و طرح توسعه بهره مند است، به آبی پوشان پایتخت واگذار خواهد شد.

همچنین ورزشگاه شهید باکری در محله عبدل آباد- بلوار شکوفه، خیابان ورزش واقع شده و داری ۴۳ هزار متر مربع مساحت دارد.

این مجموعه ۱۱‌ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز، چهار سالن بدنسازی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع، یک مجموعه پارکینگی برای ۲۱۰ خودرو، ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای تجاری، هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای آموزشی و ۲ هزار متر مربع فضای درمانی را شامل می‌شود.

تفاهم وزارت ورزش و شهرداری برای بازسازی مجموعه شیرودی

پریچهره همچنین به مراحل اداری و واگذاری مجموعه ورزشی شیرودی به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش(مالک) در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: هنوز زمان دقیقی برای واگذاری آن اعلام نشده بلکه موارد حقوقی و قانونی آن در حال سپری شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که در دیدار اخیر خود با سازمان ورزش شهرداری به بازسازی این مجموعه ورزشی اشاره شده است گفت: شهرداری برای بازسازی این مجموعه با وزارت ورزش نشست هایی را داشته که بیشتر در خصوص مرمت سالن ها و فضای مجموعه بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)