تیم ملی کره جنوبی مقابل لبنان به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد.

تیم ملی کره جنوبی امروز در بازی آخرش در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف لبنان رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید تا به عنوان تیم اول گروهش صعود کند.

شکست لبنان مقابل کره جنوبی به نفع تیم ملی کشورمان شد چون لبنان با این باخت در رده بندی دوم های برتر تفاضل گلش از ۴ به ۳ کاهش پیدا کرد و با ۱۰ امتیاز در رده سوم بهترین دوم ها ماند.

تا کنون استرالیا، ژاپن، سوریه و کره جنوبی تیم های صعود کننده به مرحله نهایی انتخابی هستند.

این بازی برای صعود تیم ملی کشورمان حساسیت زیادی داشت چون باخت لبنان باعث شد تا شانس صعود شاگردان اسکوچیچ به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی زیاد شود.

طبق فرمول فیفا ۸ تیم برتر هر گروه و ۴ تیم برتر دوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می کنند. با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و صعودش به عنوان تیم اول در گروه E قطعی شده بدین شکل قطر از این سهمیه کنار می رود ۷ تیم صدرنشین به علاوه ۵ تیم برتر دوم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

با باخت لبنان معادلات به نفع تیم ملی کشورمان شد چون لبنان تفاضلش از ۴ و ۳ کاهش یافت. ترتیب تیم های دوم برتر به این شکل شد:

تیم های برتر دومی یک هفته مانده به تمام مسابقات به شرح زیر است:

با نگاه به جدول مشخص می شود شاگردان اسکوچیچ اگر مقابل عراق به نتیجه تساوی برسند و در صورتیکه اردن در دیدار با استرالیا به پیروزی نرسد صعود تیم ملی کشورمان به مرحله نهایی قطعی خواهد بود.

دو بازی دیگری که می تواند رای به صعود ایران می دهد به شرح زیر است:
ازبکستان مقابل عربستان شکست بخورد
امارات نتواند مقابل ویتنام پیروز شود‌ و ایران با گل مساوی کند و گل زده ایران بیشتر شود
امارات مقابل ویتنام شکست بخورد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)