سومین جلسه بررسی چالش های میزبانی ورزشگاه آزادی و با حضور مسئولین برگزار شد.

سومین جلسه بررسی چالش‌های میزبانی ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۱ امروز با حضور مهدی تاج(رئیس فدراسیون فوتبال) حسین طلا(مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) علی جوادی(مدیرکل ورزش و جوانان تهران) مهدی نبی(نایب رئیس فدراسیون) حیدر بهاروند(رئیس سازمان لیگ) محمدرضا کشوری‌فرد(دبیر سازمان لیگ) فرشید سمیعی(مدیرعامل استقلال) علی تارقلی‌زاده(مدیر بین‌الملل فدراسیون) حسین بادامکی(معاون ورزشی پرسپولیس) امیرحسین روشنک(مسئول برگزاری لیگ برتر) مهدی خراطی(رئیس دپارتمان تیم‌های ملی) داود رفعتی(دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها) سعید ابوالفتحی(معاون فنی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی) و مسئولان ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

در ابتدا اعضا مواردی درمورد آخرین وضعیت بهسازی ورزشگاه‌ آزادی و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه و درمورد الزامات مورد نیاز برای تجهیز ورزشگاه AFC مطابق استانداردهای فیفا و AFC ارائه شد.

سپس اعضا به بازدید از وضعیت ترمیم و مرمت استادیوم آزادی پرداختند.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: بازدید میدانی از استادیوم آزادی داشتیم که در حال حاضر مشکلات زیادی دارد اما باید از تاج تقدیر و تشکر کنم که برای آماده‌سازی این ورزشگاه تلاش می‌کند.

حسین بادامکی در حاشیه نشست بررسی چالش‌های استادیوم آزادی برای میزبانی، اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان فدراسیون و شرکت تجهیز برگزار و نکات خوبی در آن مطرح شد. بازدید میدانی هم از استادیوم آزادی داشتیم که در حال حاضر مشکلات زیادی دارد اما باید از تاج تقدیر و تشکر کنم که برای آماده‌سازی این ورزشگاه تلاش می‌کند. هرچند کار بسیار مشکل است.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس هم نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا طبق یک همکاری خوب با فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه، انشاءلله ورزشگاه آزادی سریع‌تر به لیگ نخبگان برسد و هواداران را کنار خود داشته باشیم.

معاون باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: در این جلسه وضعیت ورزشگاه تختی هم مطرح شد که باید بازی‌های لیگ را در آن آغاز کنیم. این ورزشگاه نیز مشکلات خاص خودش را دارد. با تلاش‌های صورت گرفته علی جوادی و همکارانش خیلی از مشکلات برطرف شده و سایر مشکلات نیز به زودی برطرف خواهد شد. امیدوارم با تداوم برگزاری این جلسات مشکلات هر ۲ استادیوم برطرف شود تا پرسپولیس در شهر تهران میزبان رقبای خود باشد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: ارزیابی من از آینده ورزشگاه آزادی خیلی مثبت است. اتفاقات خوبی می‌افتد‌. البته باید ورزشگاه تختی را هم جایگزین داشته باشیم.

مهدی تاج بار دیگر روی صحبت های خود درسومین جلسه کاروگروه بررسی چالش های میزبانی ورزشگاه آزادی تاکید کرد و گفت: در ورزشگاه آزادی کارهای اصولی و منطقی انجام شده و مقاوم‌سازی‌اش هم خیلی عالی انجام شده است. بحث معماری، CIP، VIP و جایگاه خبرنگارانش هم باید تجهیز شود. نور استادیوم اکنون کافی است. قرار است از ۲ اسکوردبرد استفاده شود. به جز قبلی، یک اسکوبرد جدید هم کار گذاشته می‌شود. ممکن است به هر دلیلی به بازی اول تیم ملی مقابل قرقیزستان نرسد. هرچند در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم‌.

وی افزود: اگر نرسید، هم باید برنامه‌ریزی جدیدی برای ورزشگاه‌های جایگزین داشته باشیم. استقلال و پرسپولیس هم باید برنامه‌ریزی کنند‌. مدیرانشان اکنون در جلسه هستند. آنها هم لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان را پیش رو دارند. اگر نتوانیم بازی‌ها را به موقع برگزار کنیم، هم ۳۰۰ هزار دلار جریمه می شویم و حتی ممکن است مانند بازی کره شمالی و ژاپن ۳ بر صفر بازنده شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. ارزیابی من از آینده ورزشگاه آزادی خیلی مثبت است. اتفاقات خوبی می‌افتد‌. باید ورزشگاه تختی را هم جایگزین داشته باشیم. امروز ستادی را با حضور مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، تیم ملی و استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهیم که اعضایش موظف هستند شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ۳ جلسه مفصل داشته باشند. باید گزارش کار را به من، وزیر ورزش و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز ارائه بدهند.

تاج درمورد حساسیت خود روی تجهیز ورزشگاه آزادی که به تسریع روند بازسازی کمک می‌کند، توضیح داد: ارزیابی خودم مثبت است. احساس می‌کنم ورزشگاه آزادی ممکن است به بازی‌های اول نرسد اما یک کار اصولی در آن انجام می‌شود و سر هم بندی نمی‌کنند تا مردم سال‌ها از آن بهره‌برداری کنند. نمی‌گوییم نمی‌توانیم و نمی‌شود بلکه باید بتوانیم و انشالله کار انجام می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)