معاون باشگاه پرسپولیس گفت: شواهد اینطور نشان می‌دهد که دو باشگاه استقلال و سپاهان می‌دانستند سقف قرارداد بالا خواهد رفت که بازیکن خریدند.

حسین بادامکی در حاشیه تمرین امروز (جمعه) پرسپولیس پیش از اعزام به عربستان و شرکت در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا مقابل الاهلی، اظهار داشت: بازیکنان جدیدی که به تازگی اضافه شدند در تمرین امروز پرسپولیس حضور داشتند. الحمدالله شرایط، مناسب است و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. طبیعتاً مقداری ناهماهنگی بین بازیکنان داریم به این دلیل که چند نفر دیر اضافه شدند. یک مقداری ناهماهنگی وجود دارد، ولی شرایط خوب است. امیدواریم یک بازی خوب انجام بدهیم.

وی در واکنش به صحبت‌های منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد افزایش سقف بودجه و گلایه درویش بابت اعلام دیرهنگام قانون افزایش سقف بودجه، تصریح کرد: فکر می‌کنم یک مقدار عجیب بود. از روز اول به ما اصرار داشتند که این قانون صد درصد اجرا خواهد شد و هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد. ما بر اساس همین صحبت در بازار نقل‌وانتقالات شرکت کردیم و همانطور که مستحضرید چند بازیکن خود را از دست دادیم. اینکه چند ساعت به پایان مهلت ارسال لیست آسیایی این اتفاق بیفتد، اقدامی عجیب است.

معاون باشگاه پرسپولیس ادامه داد: برای خود ما باعث تعجب بود که برخی تیم‌ها به‌صورت متوالی بازیکن جذب می‌کردند با وجود اینکه امکان ثبت آن بازیکنان را نداشتند، ولی در آخرین لحظات اجازه دادند، سقف اضافه شود. ضمن اینکه هنوز درآمدی به باشگاه‌ها برای بازی‌های آسیایی تعلق نگرفته است. این موضوع جای سؤال را بیشتر می‌کند. بازی که هنوز انجام نشده است چطور درآمد آن را محاسبه کردند؟ مگر اینکه تیم در آن بازی‌ها برنده شود یا از آن مرحله صعود کند.

بادامکی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز پرسپولیس پاداش آسیایی سه سال قبل که سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند، را دریافت نکرده است، گفت: خیلی سخت است، ما هنوز پولی از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکردیم، آنهم به خاطر شرایطی که وجود دارد. البته در زمان برگزاری مسابقات آسیایی، از طریق مکاتباتی که با AFC داریم، یکسری هزینه‌ها را کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت می‌کند.

وی راجع به اینکه آیا پرسپولیس به‌صورت نقدی پاداش سال گذشته را دریافت کرده است، تأکید کرد: اطلاعی ندارم.

معاون باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارنظرهای سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از تغییر مبلغ قانون سقف بودجه، اظهار داشت: مصاحبه ایشان را به طور کامل ندیدم، ولی یک تکه‌هایی از مصاحبه را خواندم. به نظرم حرف‌های ایشان منطقی به نظر نمی‌رسد. بالاخره باشگاه استقلال یا سپاهان بر اساس اطلاعاتی که داشتند، بازیکن خریداری کردند. آنها می‌دانستند که چنین اتفاقی (اشاره به افزایش سقف بودجه چهار نماینده آسیایی ایران) می‌افتد، وگرنه وقتی شما اجازه ندارید و سقف بودجه محدودی دارید، خرید بازیکن بیشتر صرفاً برای باشگاه هزینه است و باید به آن بازیکن مبلغ قرارداد را پرداخت کنید.

بادامکی ادامه داد: فکر می‌کنم و طوری که شواهد نشان می‌دهد آنها با علم بر موضوع افزایش میزان سقف بودجه باشگاه‌ها، بازیکنان جدید خریداری کردند. این موارد باعث شد در حق تیم ما و حتی تیم‌های دیگری که قرار است در لیگ بازی کنند، اجحاف شود. بالاخره ما غیر از این چهار تیم، تیم‌های دیگری داریم. آنها هم حق و حقوقی دارند و نباید حقوق‌شان فراموش شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به برگزاری جلسه روز شنبه در مورد بازیکنان لیست زیر 25 سال، آیا پرسپولیس برای لیست زیر 25 سال خود برنامه‌ای دارد، گفت: ما چند وقت پیش این نامه را زدیم. حتی این اتفاق برای یکی از بازیکنان تیم لیگ برتری هم اتفاق افتاده بود که سهمیه زیر 25 سال شده بود. قرار بود دو هفته قبل، این اتفاق برای بازیکن ما بیفتد که مخالفت شد و صورت نگرفت. البته به ما گفتند شنبه این اتفاق می‌افتد و برای تغییر کارت بازی ارونوف اقدام خواهیم کرد.

معاون باشگاه پرسپولیس درباره صحبت‌های منصور قنبرزاده راجع به بازگشت سهمیه ششمین بازیکن خارجی با لحاظ شرایط موردنیاز، تصریح کرد: هنوز چیزی به‌صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. حالا باید ببینیم شنبه چه اتفاقی می‌افتد.

«سال گذشته یحیی گل‌محمدی گفت که در قضیه سقف بودجه بر سر پرسپولیس کلاه رفت. امسال هم همین اتفاق افتاد؟»، وی در واکنش به طرح این موضوع خاطر نشان کرد: مسئله این نیست. مساله این است که ما اشتباه کردیم که به قانون عمل کردیم و اکنون زیر فشار هواداران خود هستیم. خودتان می‌دانید از روز اول نقل‌وانتقالات چقدر مورد انتقاد هواداران قرار گرفتیم. وقتی لیست پُر است عملاً فرصت جذب بازیکن دیگر به درد ما نمی‌خورد.

بادامکی در مورد اینکه گفته می‌شود گاریدو یک بازیکن شاخص خارجی مد نظر دارد، گفت: چه کسی این موضوع را به شما گفته است؟ اصلاً چنین چیزی نیست و آقای گاریدو هم در جریان هست که لیست پر است. حتی بعد از انتقال ارونوف به لیست زیر 25 سال، ما هنوز سینا اسدبیگی را داریم و جزو تیم ماست. ضمن اینکه فکر می‌کنم لیست تیم ما کامل است و آقای گاریدو تا این لحظه نام بازیکن دیگری را به ما اعلام نکرده است.

وی راجع به آخرین وضعیت سینا اسدبیگی که با پرسپولیس تمرین نمی‌کند، اما در لیست سرخپوشان جای دارد، اذعان کرد: ما تا پایان 28 شهریور که پایان پنجره نقل‌وانتقالاتی است، فرصت داریم. باید با ایشان دوباره صحبت کنیم و ببینیم که آیا امکان توافق وجود دارد؟ سینا اسدبیگی به نظرم بازیکن خیلی خوبی است، ولی شاید زمان مناسبی برای خروج ایشان از لیست تیم نبود. ناچار شدیم که این کار را انجام بدهیم.

معاون باشگاه پرسپولیس افزود: او مصاحبه کرد که فشار باشگاه بود. من واقعاً خودم به او گفتم واقعاً چنین چیزی نیست. به او گفتم اگر قرار بود باشگاه در مورد نقل‌وانتقالات بازیکنان تصمیم بگیرد، روز اول این کار را انجام می‌داد و به ایشان اطلاع می‌دادیم. در حالی که جزو لیست ما بوده و مربی او را بازی داده است. خروج ایشان تصمیم مربی بود و خودشان با اسدبیگی صحبت کردند. من خیلی به اسدبیگی علاقه دارم، اما به ناچار و به دلیل سمتی که داریم باید یکسری صحبت‌ها را با بازیکنان انجام بدهیم.

بادامکی یادآور شد: چون دیدم اسم مرا آوردند، باید بگویم من نماینده باشگاه هستم و باید با بازیکن صحبت کنم. چه بازیکنی که قرار است جذب یا بازیکنی که از لیست تیم جدا شود. شاید سوتفاهماتی ایجاد شود ولی امیدوارم برای او اتفاقات خوبی بیفتد.

«در صورت جدایی سینا اسدبیگی و با توجه به فروش عبدالکریم حسن، پرسپولیس سه میلیون دلار تا سقف بودجه فاصله دارد. آیا پرسپولیس دنبال جذب وینگر و علی قلی‌زاده خواهد رفت؟»، وی در پاسخ به این سؤال، گفت: در این موارد، نظر آقای گاریدو شرط است. در صورت جدایی اسدبیگی و نیاز گاریدو، باشگاه برای خرید بازیکن اقدام می‌کند. چون وظیفه باشگاه این است که بهترین امکانات و بازیکنان را در اختیار مربی بگذارد که او بهترین نتیجه را کسب کند.

وی با اشاره به انتظارات هواداران در مورد نقل‌وانتقالات پرسپولیس، اظهار داشت: شاید از تیم ما هواداران انتظار زیادی دارند. این موضوع طبیعی است و آنها حق دارند؛ ولی تیم خیلی خوبی داریم و تیم ما به مراتب از تیم‌های دیگر بهتر است و از تیم پارسال خیلی بهتر است. مشکل ما این است که در چند سال اخیر پرسپولیس کمترین تغییرات را داشته است. نهایتاً دو یا سه بازیکن رفتند و نفرات جدیدی جای آنها جذب شدند. این تیم هماهنگی نفرات و تاکتیک را داشته، چون مربی تیم تغییر نکرده است، اما در دوران ما سرمربی تغییر کرد، 60 الی 70 درصد تیم تغییر کرد، سه نفر از اعضای اصلی خط دفاعی، دفاع چپ، دفاع راست و دروازه‌بان ما تغییر کرده‌اند و … . طبیعتاً به این زودی تیم نمی‌تواند به آن شرایط آرمانی که انتظار داریم برسد. ما در ابتدای فصل هم بازی‌های سختی داشتیم.

بادامکی در مورد اینکه آیا قبول دارد میانگین سنی تیم پرسپولیس با وجود بازیکنانی مانند سروش رفیعی و علی علیپور بالا رفته است، گفت: خیر، این موضوع را قبول ندارم. ما بازیکنان جوانی به تیم اضافه کردیم و پشت تیم هستند، ولی به دلیل این قانون 2+7 که فدراسیون گذاشته است، تیم‌هایی مثل ما ضرر می‌کنند و سهمیه‌مان می‌سوزد. اصلاً مربی با توجه به لیستی که دارد نمی‌تواند از سهمیه زیر 23 سال خود استفاده کند. امیدوارم دوستان کمک کنند این مشکل حل شود و سهمیه بزرگسال روی نیمکت اضافه شود.

وی درباره دشواری بازی‌های ابتدایی پرسپولیس در لیگ برتر، خاطر نشان کرد: هوادار مطمئن باشد تیم خیلی خوبی خواهیم داشت و ما در شروع لیگ بازی‌های سختی داشتیم و همین موضوع در شروع لیگ نخبگان هم کار آسان نیست. هواداران به ما کمک کنند تا این بازی‌ها را پشت سر بگذاریم. هواداران مثل چند سال گذشته از تیم خود حمایت کنند. امیدواریم پرسپولیس به موفقیت برسد و آنها را خوشحال کنیم.

معاون باشگاه پرسپولیس راجع به اینکه آیا سروش رفیعی نقشی در جذب سعید مهری به دلیل ارتباط خوبش، داشته است، اذعان داشت: این صحبت‌ها در شأن باشگاه پرسپولیس، شما و هواداران باشگاه نیست. در شأن ما نیست که بخواهیم به این چیزها بپردازیم. سروش رفیعی یکی از بازیکنان باکیفیت فوتبال ایران است و در چند سال گذشته این‌ را نشان داده. شاید این اتفاقات به دلیل مسئولیت‌پذیری زیاد سروش رفیعی برایش اتفاق می‌افتد. او دوست دارد حتی بازیکنان کناری‌اش به خوبی بازی کنند که شاید در بازی خودش هم تأثیرگذار باشند، ولی اصلاً چنین صحبتی نبود که آقای رفیعی بخواهد کسی را معرفی کند. سروش با توجه به شخصیتش اصلاً در این مسائل دخالتی ندارد و ما با توجه به نظر سرمربی پیش می‌رویم. این از همه چیز مهمتر است.

بادامکی در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت‌های منصور قنبرزاده درباره به سوختن یکی از سهمیه‌های پرسپولیس بابت استفاده کمتر از حد مجاز از نبیل باهویی درست است گفت: گفتند ولی نامه کتبی به ما ارائه نشده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)