مرجع خبری پرسپولیسبا حسین بادامکی بازیکن باتجربه پرسپولیس تماس گرفتیم تا در خصوص آخرین وضعیت جسمی و آمادگی اش صحبت کنیم که بی اختیار موضوع بحث مان به ماجراهای شنبه سیاه در ورزشگاه یادگار امام تبریز کشید.

 

موضوعی که هنوز با سکوت محض کسانی مواجه شده است که به قول علی دایی با “پخ” پرسپولیس را با محرومیت های عجیب و غریبی مواجه می کنند.

 

* به سلامتی نایب الزیاره پرسپولیسی ها هستی دیگر؟
_ سلام. نه مشهد نرفتم. تهران هستم و تمرینات آماده سازی ام را پیگیری می کنم.

 

 

* از چه زمانی کنار پرسپولیس خواهی بود؟


_ به امید خدا از اردوی کیش ادامه کار را در کنار تیم خواهم بود.

 

* تمرینات پا به توپ؟
_ خیر، البته تمرینات فیزیوتراپی انجام داده ام و در حال حاضر روی حرکات رفلکس کار می کنم که خوشبختانه دردی از این ناحیه احساس نمی کنم. این را هم اضافه کنم که تنها تمرین کردن خیلی سخت است.

 

* پس به بازی برابر ملوان می رسی؟
_ خب اول باید در کیش تمریناتم را پیگیری کنم، اگر مشکل خاصی نبود و به آمادگی مطلوب رسیده باشم و کادرفنی هم صلاح بداند در خدمت تیم خواهم بود.

 

* پس از اردوی کیش، ملوان را به راحتی مات می کنید؟
_ به امید خدا با پیروزی مقابل ملوان روند مثبت را آغاز می کنیم.

 

* اگر یک روز با تیمی دیگر مقابل ابومسلم بازی کنی و فوتبالدوستان مشهدی بدترین فحاشی ها را علیه تو داشته باشند چه واکنشی خواهی داشت؟
_ طبیعی است که روز بدی را سپری خواهم کرد و نمی توانم آن فوتبالی را که دوست دارم ارائه کنم. حالا چه شد که این سوال را پرسیدی؟

 

* خواستم بدانم می توانی شرایطی که در تبریز علیه علی دایی و کریم باقری رخ داد تصور کنی؟
_ باور کنید وقتی رفتار هواداران تبریزی را در قابل دایی و باقری دارم، از تعجب خشکم زد. البته نمی توانم خودم را در مقام مقایسه با این بزرگان قرار دهم. به هر حال علی دایی و کریم باقری اسطوره های همه مردم ایران هستند و به یک شهر و استان تعلق ندارند. علی دایی آقای گل جهان، کاپیتان پرسپولیس و سرمربی تیم ملی بوده، کریم باقری هم همینطور.

 

* بنابراین می توانی احساس این دو اسطوره فوتبال ایران را پس از حوادث شنبه سیاه در تبریز درک کنی؟
_ زمانی که شاهد رفتار تبریزی ها علیه این دو اسطوره بودم، همانطور که گفتم تعجب کردم. نمی دانم اگر جای آنها بودم چه عکس العملی نشان می دادم. این یک رفتار غیرقابل توجیه با دو اسطوره فوتبال ایران بود.

 

* آیا می توان این رفتارها را طبیعی قلمداد کرد؟
_ چنین چیزی ممکن نیست. من فکر می کنم بر اساس یکسری تحریکات از پیش طراحی شده، علیه دو اسطوره بزرگ فوتبال ایران شعار داده شد.

 

* از 27 اسفند 88 تا 27 شهریور 89 طی شش ماه، پرسپولیس 4 مرتبه در تبریز به میدان رفته، هر بار شرایط همینطور بود؟
_ این موضوع برای من هم جای سوال دارم، چرا هر بار که ما به تبریز می رویم بدترین رفتارها با ما صورت می گیرد اما هیچگونه برخوردی با مسببین این وقایع صورت نمی گیرد؟!

 

* شاید جریاناتی در میان است که ما و شما از آن بی خبریم!
_ چه بگویم؟! واقعا اگر یک دهم حرکاتی که در تبریز علیه ما صورت گرفته را هوادارانمان در ورزشگاه آزادی انجام بدهند، سنگین ترین مجازات ها را علیه پرسپولیس اعمال می کنند.

 

* با کمتر از این حرف ها هم برای بازی پرسپولیس و تراکتورسازی محروم شده اید.
_ بله همینطور است. واقعا هنوز نمی دانم مگر هواداران ما در بازی با تراکتورسازی چه کاری انجام دادند که پرسپولیس محروم شد؟ من که در ورزشگاه حاضر بودم، ندیدم حرکت خاصی از سوی هواداران صورت بگیرد.

 

* چه باید کرد که دیگر شاهد چنین رفتارهایی با اسطوره ها و بزرگان فوتبال کشورمان نباشیم؟
_ از مسئولان ذیربط می خواهیم به این مسئله رسیدگی شود تا این مشکل که در ورزشگاه ها با اسطوره هایمان بی احترامی می شود، باب نشود. باید شرایطی فراهم شود تا با این قبیل رفتارها به شدت برخورد شود. چطور است که از تماشاگران پرسپولیس و استقلال می خواهند به تیمهای دیگر و هوادارانشان احترام بگذارند اما در شهری مثل تبریز قوانین رعایت نمی شود تا به راحتی اجازه پیدا کنند، به بهترین های فوتبال ایران بی احترامی کنند!

 

* جالب است که مدیرعامل شهرداری تبریز این اتفاقات را ابتدا واکنش به اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی عنوان می کند و در ادامه صحبت های ضد و نقیض، مرجع خبری پرسپولیس و هواداران استقلال را مقصر می داند!
_ شاید مسئولان فوتبال تبریز تنها بدنبال راهی برای توجیه کردن رفتار زشت و زننده فوتبالدوستان این شهر هستند. این اظهارات آنها توهین به شعور هواداران فهیم پرسپولیس است. آنها تنها با این توجیهات خودشان را گول می زنند، راهی که آنها می روند، راهی کاملا اشتباه است.

 

* بعد از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، کمیته انضباطی به شب نرسیده تشکیل جلسه داد و حکم محرومیت پرسپولیس را هم صادر کردند! اما در این مورد می گویند باید ابتدا همه موارد را بررسی کنیم!
_ بله حق با شماست. برای پرسپولیس بدون معطلی حکم محرومیت صادر می کنند. اما در روزی که همه شاهد فحاشی شدید به علی دایی و کریم باقری بودیم اینگونه برخورد می کنند. به نظر من این پرونده چنان روشن و شفاف است که نیاز به بررسی ندارد! همه ایران فحاشی تبریزی ها به این دو را از تلویزیون شنیدند و دیدنی ها را نیز مشاهده کردند.

 

* علی دایی در جلسه مطبوعاتی پس از بازی اعلام کرد در تبریز مسائل فنی، تیم برتر را معرفی نمی کند!
_ قطعا آقای دایی بهترین نظر را در این مورد ارائه کرده اند. با آن شعارهایی که علیه بازیکنان داده می شود، داور هم تحت تاثیر قرار می گیرد. این حرکات روی روح و روان همه تاثیر می گذارد. شاید در تبریز تنها راه گلزنی تیمهای این شهر فحاشی هواداران به تیمهای میهمان است. در تبریز اصلا چیزی به اسم فوتبال دیده نمی شود.

 

* …و بازی با تراکتورسازی؟
_ اگر به این موضوع رسیدگی نشود آنها فکر می کنند که رفتارشان صحیح است و در این صورت در آینده شاهد وقایع بدتری خواهیم بود.

 

* به لیگ برگردیم، دوباره 21 روز تعطیلی برای سومین بار در طول 9 هفته!
_ این مسئله به ضرر تمام تیم ها، به خصوص تیمهای بالای جدول مثل پرسپولیس است. ما تا می آییم در شرایط مثبت قرار بگیریم با تعطیلی بازی ها مواجه می شویم. این مسئله کار مربیان را سخت می کند، چون دائم باید در این جهت حرکت کنند که بازیکنان را در شرایط بدنی مطلوب قرار دهند. مطمئن باشید اگر این تعطیلات نبود ما در دو بازی گذشته به تساوی نمی رسیدیم و الان با قاطعیت صدرنشین بودیم.

 

* شاید قرار است لیگ دهم در سال 91 تمام شود!
_ شما نگران نباشید. مطمئن باشید با شروع بازی ها به فاصله 3-4 روز یکبار بازی ها را برگزار خواهند کرد. اگر قرار است کسی از این تعطیلات خوشحال باشد من هستم که بازیهای کمتری را از دست دادم اما در مجموع این تعطیلی ها به روند تیم آسیب جدی وارد می کند.

 

گفت و گو: صالح محمد رحیمی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)