مرجع خبری پرسپولیس : رسانه های معتبر جهان از جمله رویترز، شین هوا، روزنامه مارکا، دوبی اسپرت، روزنامه اسپورت و نشریه کیکر با انتشار گزارش های متفاوت از بازی شب گذشته ایران – برزیل، تحلیل خود را در خصوص این مسابقه بیان کردند.

 

رویترز: داور گل سالم ایران را نپذیرفت

خبرگزاری رویترز نوشت: در ابتداي بازي با برزيل محمد غلامي موفق شد توپ را از خط دروازه ركورددار قهرماني جهان عبور دهد كه داور اماراتي اين گل را به دليل كه آفسايد بوده، نپذيرفت. پس از اين اتفاق بود كه برزيل گلزني را شروع كرد.

 

آلكساندر پاتو در ديداري ملي ديگر تحت هدايت مانو منسز، توانست باز هم گلزني كند. او در جدال پنج‌شنبه شب با ايران در ابوظبي گل دوم تيمش را زد. قبل از او آلوس و پس از او نيلمار گل زدند تا برد 3 بر صفر ثبت شود. وي در بازي قبلي تيمش برابر آمريكا نيز گل زد.

 

مطابق اين گزارش منسز كه پس از جام ‌جهاني 2010 جانشين كارلوس دونگا شد، با اين بازي و جدال ماه اوت برابر آمريكا كه به پيروزي 2 بر صفر رسيد، نشان داد به استفاده از نيروهاي جوان شور و شوق بسياري دارد. او به عنوان مثال توانست در اين بازي از فيليپ كوتينيو 18 ساله به عنوان يك تازه‌وارد جوان بهره گيرد.

مارکا: رحمتی مهمترین مشکل برزیل بود

روزنامه مارکا چاپ اسپانیا هم این مسابقه را اینطور تفسیر می کند: پيش بيني مي‌شد برزيل برابر ايران به پيروزي برسد، آن‌ هم در ديداري كه هواداران ايران برگ برنده اين تيم نبودند و برزيل نيز هواداران خودش را در اختيار داشت.

در ادامه گزارش آمده است: مهدي رحمتي دروازه‌بان تيم ملي ايران حداقل 3 گل مسلم را مهار كرد و مهاجمان با انگيزه‌اي مثل روبينيو، نيلمار و پاتو بارها مقابل او تسليم شدند.

ماركا در پايان گزارش خود به تفاوت فوتبال آسيا با آمريكاي جنوبي اشاره كرده و آورده است: بازي سرعتي و تك ضرب برزيل براي برخي بازيكنان ايراني مثل يك شوك بود اما اين مسئله به خصوص در نيمه دوم براي آنها نيز هضم شده بود.

 

اسپورت: ايران از نام برزيل هراس نداشت

اسپورت چاپ رويودوژانيرو می نویسد:  مانو منسز در دومين ديدار خود به عنوان مربي همانند بازي اولش عمل كرد و در مسابقه دوستانه با ايران در ابوظبي با ارائه بازي هجومي به بردي راحت رسيد. اين نتيجه در حالي حاصل شد كه مردان جوان او با حفظ آرامش صاحب موقعيت‌هاي گل زيادي شدند. در مقابل تيم ايران نيز هراسي از رويارويي با برزيل نداشت و مي‌خواست با ايجاد موقعيت حريف را تحت فشار قرار دهد.

مطابق اين گزارش پس از مردود اعلام شدن گل ايران (غلامي در دقيقه 5)، برزيل با گل‌ آلوس برتري خود را نشان داد. در نيمه دوم برزيل با پاس‌هاي پرتعداد و ظريف به گل‌هاي دوم وسوم رسيد.

 

توهين و عقده‌گشايي چندباره شبكه دبي ‌اسپورت

 ديدار دوستانه ايران و برزيل از چندين شبكه بين‌المللي به طور زنده پخش شد. در امارات نيز شبكه‌هاي ابوظبي و دوبي اسپورت اين مسابقه را با حضور كارشناسان متفاوتي پخش كردند.

در شبكه دبي‌ اسپورت، حميد استيلي سرمربي شاهين بوشهر، به عنوان كارشناس حضور داشت؛ اما مقابل عقده‌گشايي مجري اين تلويزيون سكوت كرد.

اين مجري بارها از واژه مجعول خليج ع ر ب ي استفاده كرد؛ اما حميد استيلي كه زننده گل قرن به آمريكا است، كوچكترين واكنشي نسبت به اين ميزبان گستاخ نشان نداد و در مقابل تحريف آشكار تاريخ و ياوه‌ گويي اين مجري، اخمي هم به چهره نياورد.

گزارشگر شبكه دبي اسپورت نيز در طول مسابقه براي اينكه اين ديدار بزرگ را زير سوال ببرد، در گزارش خود بارها اعلام كرد اگر اين تيم ملي برزيل است كاكا و ستاره‌هاي ديگرش كجا هستند؟

 

كيكر: دومين پيروزي براي سرمربي برزيل به دست آمد

 منسز به عنوان جانشين كارلوس دونگا شب گذشته همراه با تيم برزيل دومين موفقيت خود را در دومين حضورش تجربه كرد. وي در اولين مصاف تاريخ تيمش برابر ايران به برتري 3 بر صفر رسيد.

مطابق اين گزارش آلوس از بارسلونا با ضربه‌اي آزاد و زيبا دردقيقه 14 تيمش را پيش انداخت. سپس پاتو و نيلمار اين برد را با گل‌هاي كه زدند، پررنگ كردند.

اين نشريه سپس از جدال با اوكراين كه دوشنبه آينده در ورزشگاه دربي انگليس انجام خواهد شد به عنوان سومين ميدان تداركاتي مربي 48 ساله برزيل ياد كرد.

 

شين‌هوا: برزيل به پيروزي آسان مقابل ايران رسيد

شين‌هوا چين گزارش كرد: در ديداري دوستانه و تداركاتي برزيل به آساني مقابل ايران به برتري رسيد. دني‌آلوس، آلكساندر پاتو و نيلمار سه بازيكني بودند كه براي زردپوشان گلزني كردند تا برد سه بر صفر در ورزشگاه ابوظبي حاصل شود.

در اين گزارش عنوان شد: برزيل از اولين حضورش در سال 2005 در امارات متحده عربي كه به برتري 8 بر صفر مقابل تيم اين كشور حاشيه خليج‌فارس رسيد، تنها نيمي از نفراتش را در تركيب بازي داشت. آلوس در دقيقه 14 ميهمان سفركرده از آمريكاي‌لاتين را پيش انداخت. وي با حمايتي كه مانو منسز از وي پس از جام‌جهاني به عمل آورد، پاسخ مناسبي به اين رفتار داشت. پس از او، پاتو و نيلمار همچون او عمل كردند.

در ادامه اين گزارش از قول سرمربي برزيل آمده است: پس از بازي مقابل آمريكا كه اولين حضور من در نقش سرمربي برزيل بود، خوشحالم اين نتيجه كسب شد. در اين بازي و ديدارهاي دوستانه بعدي همچنان اقدام به فراخواني استعدادهاي پرشور و بااستعداد خواهيم كرد تا ابتدا براي مسابقات كوپا آمريكا آماده شويم و پس از آن تيمي مناسب براي جام جهاني 2014 كه خود ميزبان هستيم، داشته باشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)