مرجع خبری پرسپولیس :  «آزادي» اسم بي‌مسمايي براي يك تيم فوتبال بود و كلهم دو هفته بيشتر دوام نياورد تا اينكه بالاخره «پيروزي» تصويب شد بلكه بعد از جا افتادن استقلال به جاي تاج، عبارت پيروزي هم جايگزيني مناسب براي پرسپوليس باشد. به يكباره پرسپوليس شد پيروزي اما هيچ‌كس در استاديوم نمي‌گفت: «حمله حمله حمله، پيروزي كوبنده». فقط اخبار ورزشي و بعضي مجريان و گويندگان سخت‌گير راديو و تلويزيون نام رسمي باشگاه را به زبان مي‌آوردند وگرنه پرسپوليس همان پرسپوليس بود كه بعد از كوچ دسته‌ جمعي بازيكنان پيكان در سال 1347 تبديل به مردمي‌ترين تيم فوتبال شده بود و هواخواهان زيادي داشت.
اتفاق جالب آنجا بود كه نام باشگاه با عنوان فرهنگي ورزشي پيروزي داخل پرانتز پرسپوليس ثبت شد و هنوز كه هنوز است اين عنوان روي سردر باشگاه، سربرگ‌هاي اداري باشگاه و ديگر اوراق آن به چشم مي‌خورد.
امروز و بعد از بيست و اندي سال از اين نامگذاري عجيب گروهي مي‌گويند تيمي كه هوادار ميليوني دارد و همه او را با نام پرسپوليس مي‌شناسد «پيروزي» است نه «پرسپوليس» و هراز گاهي نشانه‌هايي از سربرآوردن پرسپوليس واقعي ديده و شنيده مي‌شود.
امروز دعوا بر سر عنوان است، عنواني كه بيست و اندي سال است هواداران مردمي‌ترين تيم فوتبال ايران را آزرده كرده اما به مرور زمان و پس از عبور سال‌ها به دست فراموشي سپرده شده است. داستان پيروزي و پرسپوليس براي هواداران اين تيم يك داستان نخ‌نما و آزار‌دهنده است آنقدر كه پس از هر بار مطرح شدنش اوراق آن كمتر ورق مي‌خورد و مشتري مشتاقي ندارد.

 امروز براي هيچ‌كس بازگو كردن وقايع داستاني كه در اوج مطرح شدنش هم خواننده‌اي پيدا نمي‌كرد جذابيت نخواهد داشت و حتي براي اهالي رسانه كه به دنبال سوژه‌هاي اينچنيني منتظر جرقه‌اي براي برپا كردن آتش ژورناليستي هستند، سوژه‌‌اي (به دردنخور» خواهد بود.
امروز هواداري كه به ورزشگاه مي‌رود يك تيم سرخپوش را مي‌شناسد كه سال‌هاست از روي سكوهاي سيماني يا صندلي‌هاي فايبرگلاس ورزشگاه برايش فرياد كشيده و با كف‌زدن‌هاي موزون نام «پرسپوليس» را فرياد كشيده است. براي اين هوادار داخل پرانتز يا بيرون پرانتز مهم نيست و او نيز مي‌داند از اين غائله‌اي كه هر از چندگاهي برپا مي‌شود هيچ چيز نصيب او نخواهد شد.
هوادار تيم سرخپوش تهراني 40 سال است فرياد مي‌زند «پرسپوليس» و نمي‌تواند قبول كند تيمي كه در 20 سال گذشته هوادارش بوده وجاهت قانوني نداشته است. همين نكته هم براي او كافي است تا بداند غائله‌اي كه به پاخاسته يك بازي تكراري است با طرف‌هاي جديد كه مثل سنوات گذشته پاياني مختوم خواهد داشت.

سازمان ورزش فعلا سكوت كرد

هر روز باشگاه پرسپوليس البته هماني كه به تازگي‌ نامش مطرح شده و صاحبانش آرزوهاي بزرگي برايش دارند، بزرگ‌تر مي‌شود. تا جايي كه هيات مديره‌اش هم شكل گرفته و دو تيم واليبال و بسكتبال اين باشگاه هم تشكيل شده‌اند. كار به جايي رسيده كه انصاري‌فرد گفته «شكايت مي‌كند.» اما با اين وجود سازمان تربيت بدني كه متولي‌ اصلي باشگاه پرسپوليس يا همان پيروزي است، هنوز رسما وارد عمل نشده، آن هم در شرايطي كه خيلي‌ها به خصوص پرسپوليسي‌ها منتظر ورود سازمان ورزش به اين موضوع هستند.
گويا سازمان تربيت بدني كه اين روزها منتظر رييس جديدش نشسته، به خاطر همين موضوع نتوانسته مستقيم وارد موضوع شود اگرچه رسيدگي به ادعاي وفايي، كسي كه مدعي است، باشگاه پرسپوليس به او تعلق دارد، به ذهن تعدادي از مديران سازمان مثل معاون حقوقي – پارلماني خطور كرده. ساور در اين باره مي‌گويد: «باشگاه پرسپوليس مال سازمان ورزش است وكسي نمي‌تواند ادعاي ديگري دراين مورد داشته باشد.»
او درحالي نظرش را درباره اين موضوع اعلام مي‌كند كه سازمان ورزش هنوز تصميم نهايي‌اش را براي مواجهه با اين موضوع نگرفته: «درحال جمع‌آوري مدارك لازم هستيم اما آنچه مسلم است اينكه در قانون، زمان مصادره و همين طور الحاق باشگاه به سازمان تربيت‌بدني همين نام پيروزي (پرسپوليس) براي اين تيم در نظر گرفته شده و تا اينجاي كار مشكلي نداشتيم، پس حالا چطور عنوان مي‌كنند كه غير قانوني است.»
معاون حقوقي- پارلماني سازمان ورزش در شرايطي از جمع‌آوري مدارك براي دفاع از حق و حقوق تيم مردمي پرسپوليس صحبت مي‌كند كه مي‌گويد از مجوزي كه به نام وفايي، ثبت شده، اطلاعي ندارد: «تمام اين موارد بايد دقيق بررسي شود اما من فكر نمي‌كنم، وفايي به جايي برسد. اين برند در تمام سربرگ‌ها و موقع تصويب اساسنامه پرسپوليس مورد توجه بوده، بنابراين نمي‌توان يك روزه همه را زير سوال برد. هر چيزي كه به نام باشگاه پرسپوليس وجود دارد، متعلق به پرسپوليسي است كه مردم دوستش دارند.»
به هرحال با توجه به اينكه رييس جديد سازمان ورزش هنوز به ساختمان چهار طبقه سئول پا نگذاشته و عده‌اي از معاونان نگراني ذهني بابت ادامه حضورشان در سازمان دارند، هنوز سازمان تربيت‌بدني درباره اين موضوع اعلام نظر نكرده اما انتظار مي‌رود با توجه به آشنايي سعيدلو با مسائل فوتبال به ويژه حاشيه‌هاي پرسپوليس، اين موضوع به شكل جدي‌تري از سوي سازمان ورزش دنبال شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)