معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش وجوانان استان تهران از دو مجموعه شهید کاظمی و امام رضا(ع) برای احصا و روند مالکیت سرخابی‌های پایتخت بازدید کردند.

در این بازدید ژاله فرامرزیان معاون وزیر، نصرالله پریچهره مدیر کل ورزش استان و جمعی از مسئولان حقوقی شهرداری از بخش های مختلف این مجموعه ها بازدید کردند تا در جلسه ای که با حضور وزیر ورزش و مسئولان شهرداری تهران صورت گیرد این موضوع به صورت کامل مد نظر قرار گیرد.

در تهاتری که میان اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تهران صورت گرفت، ۱۷ هکتار از مجموعه ورزشی تختی برای احداث و تکمیل خط هفت مترو (میدان کتاب شهرک غرب تا مجموعه تختی در افسریه) به مدیریت شهری پایتخت واگذار و همچنین شهرداری نیز املاک، زمین و همچنین واگذاری ۲ مجموعه ورزشی خود را مطرح کرد.

در صورت نهایی شدن این توافقات، ورزشگاه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ تهران با مساحت ۹۰ هزار مترمربع به سرخپوشان واگذار می شود. این مجموعه از امکاناتی همچون سکوی ۱۵ هزار نفری تماشاگران، خوابگاه، پارکینگ و سیستم روشنایی مجهز برخوردار است.

ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه ۱۸ نیز با ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین که از امکانات مناسبی شامل زمین چمن مصنوعی استاندارد، چمن طبیعی، سیستم روشنایی مجهز و طرح توسعه بهره مند است، به آبی پوشان پایتخت واگذار خواهد شد.

براین اساس همچنین مقرر شد تا طی هفته آینده مقدمات اداری و واگذاری این املاک با حضور نمایندگان حقوقی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری تهران انجام تا شرایط واگذاری آن انجام شود.

همچنین طبق مصوبه شورا و شهرداری تهران این دو مجموعه به مدت ۵ سال به صورت اجاره در اختیار سرخابی های پایتخت قرار دارد که این قرارداد تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

با توجه به وقفی بودن مجموعه شهید کاظمی (پرسپولیس)، پیشنهاد شد تا متولیان شهری مشکل انتقال سند مالکیت به نام وزارت ورزش با اوقاف مرتفع کنند.

بر این اساس جلسه نرخ گذاری زمین مجموعه ورزشی تختی و مجموعه ورزشی شهرداری طی روزهای آتی با حضور نمایندگان حقوقی این دو نهاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز در جلسه ای که با حضور مدیر کل و امیر محسنی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران صورت گرفت در خصوص نحوه واگذاری آن و برآورد هزینه صحبت شد.

ورزشگاه تختی در شرق تهران و در بزرگراه‌ افسریه قرار دارد که قرار است با افتتاح خط هفت مترو از میدان کتاب در سمت سعادت آباد به این منطقه برسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)