مرجع خبری پرسپولیس : « قلب شیر » ترکیب اضافی که در کلام افشین قطبی نمود پیدا کرده و تاثیرات روانی آن سبب قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم شد حالا و پس از جدال پرسپولیس و مقاومت به ادبیات هوادارن سرخ باز خواهد گشت.

پرسپولیس امروز به معنای واقعی تیم بود، شاید این « تیم بودن » ثمره شوک مثبتی باشد که تغییرات مدیریتی در این تیم پدید آورده. همان تیمی که عباس انصاری بست و البته عمر مدیریتی او به دیدن روزهای پر شکوهش قد نداد. تغییر روش بازی سرخ ها از فوتبال به اصطلاح ” علی اصغری ” به فوتبال مدرن، با استفاده از شکاف های خط دفاعی حریف، حرکات ترکیبی، افزایش سرعت انتقال از دفاع به حمله و عکس آن و همچنین استفاده از تمام نقاط زمین از نکات قابل توجه بازی امروز بود. پرسپولیسی ها امروز بیش از همیشه سرعت را به بازی خود منتقل کردند و حاصل آن به ثمر رسیدن گل های متعدد درست در زمانی بود که مقاومت بی حساب و کتاب بر روی دروازه این تیم فشار می آورد. هرچند همچنان نکات منفی در نحوه بازی این تیم به وضوح مشاهده می شود از جمله ضعف مفرط در دفاع کناری و ناهماهنگی مدافعان میانی، عدم وجود ثبات در ترکیب تیم و… اما به واقع بازی امشب نوید ظهور پرسپولیسی نوین را به هوادارانش رساند.

البته بخش اعظمی از این تغییرات حاصل دور شدن این تیم از حواشی و تنش های هفته های اخیر است که با ایجاد تغییرات مدیریتی رقم خورد. پرسپولیس از نظر پتانسیل نفری یکی از تیم های منحصر به فرد لیگ است، مجموعه ای از بازیکنان با کیفیت که هرچند عدم وجود بازیکن طراح چون کریمی در آن به چشم می خورد اما با حفظ روال کنونی، ایجاد هماهنگی بیشتر و دوری از حواشی، می توان این تیم را یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ دانست. اگر یاران کرانچار در بازی های آینده نیز کیفیت فنی خود را در این مسابقه حفظ کرده و امتیازات لازم را جمع آوری کنند، می توان امیدوار بود در مهلت نقل و انتقالات نیم فصل با انجام برخی تغییرات و ترمیم نقاط ضعف، از جمله کاستن از تعداد مهاجمان بیشمار و ایجاد هارمونی لازم در 4 گوشه زمین، به یکی از تیم های بی رقیب لیگ تبدیل شود. حال آنکه شائبه بازگشت کریمی به پرسپولیس از هم اکنون شور عمیقی را میان هواداران ایجاد و غرور از دست رفته را بازیابی می کند. عاجزانه از دوستان رسانه ای تقاضا دارم با پایان دادن به بحث جدایی عباس انصاری فرد، چه از دید موافقان و یا از نگاه مخالفان، در تزریق آرامش به این تیم اهتمام ورزیده تا شاهد موفقت های عظیمی از ارتش سرخ پایتخت باشیم. بازگشت « قلب شیر » را باید به فال نیک گرفت…

انتهای تحلیل اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)