دوشنبه 12 اسفند:(13:32)

مرجع خبري پرسپوليس: سايت گل در گزارشي در خصوص بازگشت علی کریمی به تیم ملی ایران نوشت: تيم ملي فوتبال ايران در حساس ترين شرايط فرصت استفاده از مارادوناي آسيا را از دست داده است.

در دنياي دراماتيك فوتبال ايران بازگشت بزرگترين ستاره فوتبال به تيم ملي در نيمه راه مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خبر بزرگي بود.
بازگشت كريمي پس از دوري از تيم ملي كه ابتدا از سوي فدراسيون فوتبال ايران بر او تحميل شده بود و سپس توسط خودش ادامه يافت؛ چندان غيرمنتظره نبود.
در سراسر جهان افسانه هايي از قهرماناني كه سر وقت براي نجات حاضر مي‌شوند، وجود دارد. چه چيزي بهتر از اين است كه جادوگر تهران چوبش را در روز هشتم فروردين در ورزشگاه آزادي تكان دهد؟ ديدار با عربستان، رقيب قديمي ايران بهترين زمان براي اين كار است.
ايران ممكن است در تنگناي مهلكي قرار نداشته باشد، اما در گروه دوم پس از 4 بازي پس از تيم هاي كره جنوبي و كره شمالي در رده سوم قرار دارد.
يك پيروزي در خانه برابر عربستان گام بلندي به سوي آفريقاي جنوبي خواهد بود…

 اما هر نتيجه اي كمتر از آن يك نگراني بزرگ براي تيم ايران به شمار مي رود و براي سه بازي پيش رو، روي تيم فشار زيادي وارد كند، از جمله بازي هاي ايران در پيونگ يانگ و سئول شرايط را براي صعود ايران به جام جهاني 2010 دشوار خواهد كرد.
بازگشت كريمي مي تواند براي تيم ايران يك ترقي محسوب شود و براي دو تيم ديگر نتيجه معكوس به دنبال خواهد داشت. مي توان اطمينان داشت كه بازگشت كريمي براي طرفداران تيم ملي عربستان ناخوشايند است.
عربستان سعودي نمي خواهد در تهران برابر تيم ملي ايران متحمل شكست شود و كره جنوبي از خاطره بازي علي كريمي در يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا در سال 2004 به خود مي لرزد. علي كريمي هنوز جادوگر تيم ملي فوتبال ايران است.
اينكه آيا او هنوز انرژي 90 دقيقه بازي در يك ديدار حياتي در مقدماتي جام جهاني را دارد يا خير، پرسشي است كه بايد منتظر پاسخ آن بمانيم. برخي متعجب اند از اينكه او چگونه خواهد توانست در ميانه ميدان شلوغ ايران به زمين برود.
درحالي كه بيشتر هواداران از بازگشت وي خوشحال هستند، برخي ترديد دارند كه آيا مي شود به بازيكني كه دعوت تيم ملي را رد كرده، اعتماد كرد؟ بسياري از انتقاد علي كريمي بر فدراسيون فوتبال ايران و كمبود حرفه‌اي گري و مديريت در آن حمايت مي كنند.
معترضان در صفحات اول روزنامه ها تيترهاي كوبنده‌اي به چاپ رساندند و حتي دخالت رئيس جمهوري ايران مبني بر لغو محروميت را اعلام كردند.
در حال حاضر منتقدان اظهار داشته‌اند كه كريمي نمي‌خواهد بيش از اين براي تيم ملي ايران بازي كند، به ويژه پس از اخراج؛ وي از تيم ملي ديگر انگيزه اي ندارد.
علي دايي، هم تيمي سابق علي كريمي در رقابت هاي جام جهاني 2006، به اين ستاره هشدار داد كه اشتباه بزرگي را مرتكب شده است.
وي اظهار داشت: اگر جاي كريمي بودم، هيچ‌گاه دعوت تيم ملي را رد نمي كردم.
دايي گفت: با بازيكنان جوان براي حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي آماده مي شويم و مي توانيم با همين بازيكنان در اين رقابت ها پيش رويم.
بازگشت علي كريمي براي تيم ملي ايران از لحاظ رواني مناسب است. بازگشت جادوگر مي تواند برابر عربستان به ياري تيم ايران بيايد اما در حال حاضر ايران مارادوناي آسيا را از دست داده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)