شنبه 22 فروردین (13:50)
مرجع خبری پرسپولیس: پيروزى مقابل الغرافه را بايد به نوعى “بازگشت” خواند. بازگشت چه براى پرسپوليس بازنده در ليگ و چه براى بازيكنانى كه در اين پيروزى، مرد اول ميدان بودند و با اين نتيجه هر كدام به چيزى يا جايى نزديك شدند.يكى به تمديد قرارداد، يكى به تيم ملى و يكى به خويشتن خويش. در روزى كه هر كس براى هدفى بازى كرد پرسپوليس چقدر خوب راه افتاد. آيا مشكل پرسپوليس همين بوده؟ همين در بازى هاى ليگ كسى هدفى نداشته كه به خاطرش تيم را “راه” بيندازد؟

وينگادا
يك پيروزى 3 گله ديگر كمك كرد تا نلواداوردو وينگاداى پرتغالى با خيال راحت دستش را با لذتى وصف ناپذير خطاب به توطئه گران تكان دهد. مرد پرتغالى پس از كسب نتايج نه چندان خوب در ليگ و مواجهه با يك شبه كودتاى مقدماتى و دستگرمى، با تكيه بر 7 امتيازى كه در ليگ قهرمانان آسيا كسب كرده، از حاشيه امنيتى مناسب برخوردار است. حاشيه اى كه به او اجازه  مى دهد با خيال راحت از طريق واسطه هايى كه در اختيار گرفته، از هم اكنون به رصد كردن نفرات فصل آينده خود بپردازد. اين يكى را جدى بگيريد. «وينگادا» هم اكنون از طريق يك واسطه غيررسمى و به دور از چشم باشگاه، مشغول تماشاى سى دى بازيكنان تيم هاى مختلف است. به نظر شما چه چيزى غير از اين بردهاى آسيايى، به سرمربى پرتغالى پرسپوليس، چنين دلگرمى و آسودگى خيالى بخشيده؟

خارج از مسائل حاشيه اى وينگادا با اين نتايج آسيايى فعلاً تاريخ مصرف خود را تمديد كرده است. او حتى به اين انديشيده كه اگر فصل بعد در پرسپوليس نباشد هم فوتبال پر استعداد ايران را از دست ندهد… هر چند حضور او در پرسپوليس از اول هم يك حضور موقتى تا پايان فصل بود.

على كريمى
خودش هم حق دارد كه عنوان كند به هيچ عنوان لياقت دريافت عنوان بهترين بازيكن ميدان پرسپوليس – الغرافه را ندارد. هرچه باشد او خود به خوبى مى داند كه چقدر تواناست و آنچه به نمايش گذاشته، تنها بخشى كوچك از مجموع توانايى هاى اوست. كريمى در بازى هاى ليگ قهرمانان آسيا، تا امروز چهره برتر پرسپوليس بوده اما در شرايطى كه حتى 50 درصد از توانايى هاى خود را هم خرج نكرده. او اگر راه بيفتد بدون ترديد پرسپوليس را تا جمع 4 تيم نهايى آسيا بالا خواهد برد و خبر خوب براى پرسپوليس اينكه او دارد راه مى افتد!

جادوگر پرسپوليس حالا دارد به نوعى متفاوت فوتبال بازى مى كند كه پيش از اين كمتر ديده بوديم و اگر قلم را در ستايش آن روى كاغذ به حركت درنياوريم، يا كور خواهيم بود و يا ناسپاس و ناشكر! كريمى كه در تمام فوتبال خود معروف بوده به يك بازيكن تك رو و دريبل زن كه تا خود تيردروازه ها را هم دريبل نزند، بى خيال نمى شود، حالا در تيم پرسپوليس تبديل شده به دهقان فداكار! وقتى درون محوطه جريمه به سادگى آب خوردن از روى توپ فوق العاده اى كه پيش روى او قرارد دارد، عبور مى كند تا دفاع حريف در شوك اين لحظه «توره» را از ياد ببر دو گل اول به نام مهاجم سنگالى ثبت شود تو نمى توانى او را تحسين نكنى. هر كسى ديگر جاى او بود اين موقعيت «فرار رويايى» را گل مى كرد اما كريمى در اين صحنه و صحنه هاى مشابه ترجيح داد تا در خدمت تيم باشد. اتفاقى كه اميدواريم از چشمان محمد مايلى كهن دور نمانده باشد!

توره
مهاجم سنگالى پرسپوليس بدون ترديد در بازى مقابل الغرافه يكى از رؤيايـى ترين روزهاى فصل خود را پشت سر گذاشت. او در ،2 3 صحنه گل حضور مستقيم داشت تا تماشاگران پرسپوليس را خوشحال كند. گل اول حاصل خطاى مدافع الغرافه روى او بود كه از سوى داور پنالتى تشخيص داده شد و مازيار زارع نيز با ضربه اى قشنگ دروازه را گشود. گل دوم كه اصلاً توسط خود توره به ثمر رسيد و گل سوم هم روى پاس ديدنى على كريمى و تلاش او به نيكبخت رسيد. توره در بازى مقابل الغرافه مهر تأييد بر تمديد قرارداد خود را تأييد كرد. كسى شكى دارد؟

عليرضا محمد
نمى توان از حركت ديدنى او به هنگام گل دوم گذشت. مدافع راست با شعور پرسپوليس چقدر قشنگ استارت زد، از بين مدافعان «شوك زده» تيم قطرى گذشت و با يك پاس حرفه اى توره را صاحب گل كرد. محمد در طول فصل عملكرد خوب و كم نقصى را به نمايش گذاشت و عموماً هواداران و كارشناسان را از خود راضى نگه داشته. او در بازى مقابل الغرافه هم خوب بود و نشان داد كه يك مدافع خوب نفوذى لب خط چقدر مى تواند كمك حال خط حمله باشد. فقط حساب كنيد كعبى هم در بازى با عربستان اينگونه ياور خط ميانى و خط حمله بود. آيا ما همان نتيجه را كسب مى كرديم؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)