سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: هیچ بازیکنی از استقلال و پرسپولیس در فهرست من نیست.

به گزارش فارس، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری خود در اصفهان گفت: افتخار بزرگی است برای من که در ذوب آهن هستم و در این باشگاه ریشه‌دار فعالیت داشته باشم و امیدوارم سال خوبی باشد و بتوانید از نظر کارشناسان و خبرنگاران اصفهانی بهره ببرم و روزهای خوبی با مردم اصفهان که فوتبال را عاشقانه دوست دارند داشته باشیم. از دکتر سعدمحمدی که رئیس ذوب آهن است و فوتبال را دوست دارد باید تشکر کنم.

وی ادامه داد: ذوب آهن شرایط خوبی در دو سال گذشته نداشته اما در سال‌های نه چندان دور یکی از رکن‌های فوتبال بود و امیدوارم دوباره باشگاه ذوب آهن را در جایگاه واقعی ببینم و همه باید دست به دست هم بدهیم، همه اهالی کارخانه و باشگاه و هواداران و شما رسانه‌ها هم باید کمک‌مان کنید.

سرمربی ذوب آهن افزود: باید به تیم‌های پایه توجه خاص داشته باشیم تا بازیکنان خوبی را کشف و استعداد کنیم و بازیکنانی را در سطح ملی معرفی کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری خود در مورد اینکه چطور شد نفت را رها کردی و به ذوب آهن امدی گفت: بعد از اتمام فصل جلسه‌های زیادی با مسئولان نفت داشتیم و توافق شده بود که بمانم اما آنها گفتند نمی‌توانند بودجه‌ای به باشگاه نفت اضافه کنیم و هدف من بستن یک تیم قدرتمند و با حضور در اردوهای خارجی بود و بازیکنان قدرتمندی هم جذب کنیم که وقتی این بودجه محقق نشد تصمیم به جدایی از نفت گرفتم.

 

سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه چرا بازیکنان به تیم باشگاهی عرق و تعصب ندارند گفت: بی‌توجهی به تعلیم و تربیت بازیکنان جوان و آموزش بازیکنان جوان و پایه باعث می‌شود این مسایل به وجود بیاید. اگر 10 -15 درصد از هزینه تیم‌های بزرگسال در تیم‌های پایه انجام شود هم می‌توانیم بازیکنان خوبی معرفی کنیم و از نظر اخلاقی هم می‌توانیم آنها را آموزش بدهیم. در بخش آموزش ضعیف هستیم البته در برخی باشگاه‌ها توجه به تیم‌های پایه آغاز شده و توجه در این بخش بیشتر هم خواهد شد.

 

گل‌محمدی در مورد کادر فنی تیم در ذوب آهن گفت: مجتبی حسینی که از بازیکنان قدیم ذوب آهن است. حسن استکی هم قطعی شده و با داود فنایی هم صحبت‌هایی شده و به احتمال فراوان او هم به کادر فنی ما اضافه می‌شود و مربی بدنساز هم در روزهای آینده معرفی می‌شود.

 

وی در مورد اینکه از استقلال و پرسپولیس و نفت بازیکنی مد نظر دارد گفت: از استقلال و پرسپولیس بازیکنی در فهرستم وجود ندارد اما یک بازیکن نفت مدنظرم است که او مخالف حضور در ذوب آهن بود و یکی دیگر هم در حال مذاکره‌ایم که هنوز حضورش در ذوب آهن قطعی نشده است.

گل‌محمدی در مورد اینکه تضمینی برای نتایج تیم ذوب آهن داده گفت: ما به دنبال ذوب آهنی هستیم که اسمش را دوباره مطرح کنیم و به صدر جدول برگردانیم و تضمین خاصی نداده‌ام.

 

وی در مورد اینکه در ذوب آهن از بازیکنان جوان استفاده خواهد کرد یا خیر، گفت: همیشه به بازیکنان جوان اعتماد داشته و دارم و دوست دارم بازیکنان جوانی را به فوتبال معرفی کنم که البته در این زمینه به زمان نیاز داریم.

 

سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه مکتب این باشگاه و اینکه باشگاه به بازیکنان شخصیت می‌داده و دوران اوج ذوب آهن هم همین زمان بوده و برای احیای آن برنامه خاصی دارد گفت: در مکتب اصیل ذوب آهن اخلاق جایگاه ویژه دارد و برای من هم اخلاق خیلی مهم است و در کنار اخلاق به احیای بازیکنان جوان بها می‌دهم در سیستم‌های باشگاهی آنچه مهم است تیم است نه فرد و برای من هم تیم اولویت خاص دارد و هرکسی این شرایط را درک کند و بداند که باید با تمام توان و قلبش برای تیم بازی کند ولی اگر کسی از این چارچوپ کنار برود از تیم کنار گذاشته می‌شود و همه باید برای موفقیت تیم تلاش کنند و بازیکنان جوان هم باید این شرایط را درک کنند و بازیکنان بزرگ‌تر هم جای خودشان را دارد.

وی ادامه داد: دو هدف دارم، یک هدف کوتاه مدت و یک هدف بلندمدت. در کوتاه مدت می‌خواهم نتایج خوب سال‌های نه چندان دور را تکرار کنم اما قول کسب سهمیه یا قهرمانی نمی‌دهم اما قول می‌دهم تا آخرین نفس برای موفقیت تیم بجنگیم و هدف بلند مدت هم مطرح شدن در آسیاست و همه باید کمک کنیم تا ذوب آهن به هدف بلند مدتش برسد.

سرمربی ذوب آهن در مورد برنامه تمرینی و اینکه بازیکنانی از فهرست فصل گذشته از تیم کنار گذاشته می‌شوند، گفت: تمرینات ما از ۹ خرداد شروع می‌شود. بعد از تمرین چند روزه تمرین‌های اصلی ما از ۱۸ خرداد آغاز می‌شود و در بستن تیم هم با توجه به اینکه فصل گذشته فهرست غیرحرفه‌ای بسته شده دست ما بسته است ولی برخی بازیکنانی که شاید مثمر ثمر نباشد از تیم کنار گذاشته می‌شوند. اردوی داخلی خواهیم داشت اما اگر بودجه باشگاه اجازه بدهد اردوی خارجی هم خواهیم داشت.

وی در مورد اینکه هر مربی در تیم سیستماتیک نفت موفق شده است و باید خودت را در ذوب آهن نشان بدهید، گفت: بودجه فصل گذشته نفت تهران۲۰ درصد کمتر از سال قبلش بوده و تیم را با ۲۰ درصد بودجه کمتر بستم و بازیکن خارجی خاصی نگرفتم و تنها ابزارم استفاده از بازیکنان با انگیزه است و سعی می‌کنم همان کار تیم نفت را در ذوب آهن انجام بدهم و انگیزه فاکتور بسیار خوبی است و بازیکنانی که بسیار جوان هستند را جذب کنند. ذوب آهن خوشبختانه از نظر سخت افزاری امکانات خوبی دارد و فقط نیازمند حمایت هواداران هستیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه برخی مربیان پیرفکر اجازه نمی‌دهند مربیان جوانی مثل شما رشد و پیشرفت کنند و شما هم به لطف سابقه‌های ملی‌تان موفق شدید گفت: شروع کارم از تیم تربیت یزد بود و باید از جایی شروع می‌کردم و عاشق مربیگری بودم. با تمام توانم به این سمت رفتم که یک مربی خوبی در فوتبال شوم در تیم تربیت یزد در گروه مان سوم شدیم و اگر بازی آخر را می‌بردیم شاید می‌توانستیم به لیگ برتر بیاییم و در تیم نساجی هم مربیگری کرده‌ام. تمام مدارج مربیگری را پله پله طی کرده‌ام و کلاس مربیگری حرفه‌ای را هم گذرانده‌ام و اکنون در لیگ برتر مربیگری می کنم. در کنار توانایی فنی که شاید داشته باشم اعتماد به جوانان هم باعث موفقیت شد. باید به مربیان جوانی که سلسه مراتب را طی کرده باشند موفق می شوند و ضرر نمی‌کننند.

وی در مورد استفاده از ستاره‌ها گفت: موافق حضور ستاره‌ها هستم. ستاره بازیکنی است که می‌تواند یک تنه باعث موفقیت تیم شود اما به ستاره‌ای اعتقاد دارم که با تمام توان و قلبش برای تیم بازی کند و هماهنگ با تیم باشد.

گل‌محمدی در مورد اینکه بودجه موردنیازش در ذوب آهن تامین شده گفت: نفت با توجه به حضورش در آسیا باید چند اردوی خارجی برگزار می شد و بازیکنان توانمند به کار می‌گرفت اما ذوب آهن شرایط متفاوتی دارد و شاید تیم‌هایی بودند که از نظر مالی می‌توانستند من را بهتر راضی کنند اما من به خاطر مکتب ذوب آهن و نزدیکی که با این مکتب دارم باشگاه ذوب آهن را انتخاب کردم.

سرمربی تیم ذوب آهن در مورد تیم ملی و تمرینات نامناسبی که طی کرده گفت: من برخلاف شما فکر نمی‌کنم روند آماده سازی تیم ملی بد بوده، هرچند اردو‌هایی نصفه و نیمه داشتند اما اردوی مهمی در پیش دارد. این تیم نیاز به دوندگی زیادی دارد. شاید از نظر تکنیکی و تاکتیکی به بوسنی و نیجریه برسند اما می‌توانند با دوندگی زیاد و تعصب و یکدلی بازی خوبی نشان بدهند و من انتظار صعود از تیم ملی ندارم اما انتظار دارم که یک بازی خوب و آبرومندانه‌ای ارایه کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)