مربی تیم‌ملی فوتبال سوریه گفت: ایران حریف قدرتمندی است و ما فردا بازی سختی مقابل شاگردان کی‌روش در پیش داریم.

با توجه به اینکه تیم‌ملی فوتبال کشورمان فردا(سه شنبه) دیدار حساسی را مقابل سوریه در شهر سرمبان مالزی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه دارد و نتیجه این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس  فارس سراغ طارق جبان، بازیکن سابق تیم پرسپولیس و مربی کنونی تیم ملی سوریه رفت و مصاحبه‌ای را با این مربی انجام داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم؛

 

بازی فردا مقابل ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم‌ملی ایران از تیم‌های قدرتمند آسیا است و با توجه به اینکه من در باشگاه پرسپولیس به عنوان بازیکن در گذشته فعالیت داشتم خیلی خوب بازیکنان ایران را می‌شناسم. در ترکیب تیم ملی ایران بازیکنان با تجربه مانند سید جلال حسینی و مسعود شجاعی حضور دارند و دارای تجارت زیادی هستند. البته تیم ملی ایران اکنون جوان گرایی کرده است و تیمی جوان به شمار می‌آید. درباره بازی فردا باید بگویم با تمام احترامی که برای تیم ملی ایران قائلم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این دیدار اولا به اندیشه کسب 3 امتیاز بازی باشیم ولی در صورت عدم پیروزی به دنبال تساوی هستیم. 

 چقدر از افکار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران شناخت دارید؟

کارلوس کی‌روش سرمربی بسیار سرشناسی است و با توجه به اینکه هدایت تیم‌های بزرگی از جمله رئال مادرید را در کارنامه خود دارد دارای تفکرات فنی ممتازی است. ویژگی کی روش این است که صبور است و تاکتیک‌های خود را به خوبی پیدا می‌کند.

 قبل از رویارویی با ایران، دیدار دوستانه‌ای مقابل سنگاپور داشتید. این دیدار تدارکاتی چطور بود؟

این دیدار دوستانه برای آمادگی بازیکنان در دیدار مقابل ایران بود. ما در این دیدار خوب بودیم و توانستیم به خوبی مقابل سنگاپور عمل کنیم و در نهایت با دو گل این تیم را شکست دادیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری را بزنیم. پس از این بازی دو روز استراحت کردیم و  دوباره تمرینات برگشتیم.

 درباره دیدار دوستانه ایران با گینه نو اطلاعی دارید؟

این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد و دیداری تدارکاتی برای تیم‌ملی ایران بود. تیم‌ملی گینه نو یکی از تیم های بسیار ضعیف است و به نظرم زدن هشت گل به این تیم ضعیف کار سختی نبوده است.

 شانس صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه را چقدر می‌دانید؟

باید اعتراف کنم که ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است و به نظرم در آسیا اگر چند تیم قدرتمند باشند یکی از آنها ایران است. در گروه ما تیم‌های قدرتمندی مانند کره و ازبکستان حضور دارند ولی به نظرم ایران شانس اول صعود است. در آسیا استرالیا، ژاپن و ایران شاس‌های اول صعود هستند.

 سوریه چقدر شانس دارد که راهی جام جهانی 2018 شود؟

با وجود اینکه تا این جای کار ما تنها 4 امتیاز کسب کرده‌ایم و در رده چهارم گروه خودمان قرار داریم کار سختی را پیش رو داریم. نمی‌گویم صعود به جام جهانی محال است اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به این امر برسیم. 

 آیا در این دیدار محرومیت بازیکنان کلیدی ایران از جمله آزمون و حاج صفی بر روند بازی تاثیر خواهد گذاشت؟

از محرومیت بازیکنان ایران با خبر هستیم ولی این باعث نمی‌شود تا ایران ضعیف باشد زیرا تیمی با نظم و گروهی است و با محرومیت این بازیکنان نمی‌توان ایران را تیم آسیب پذیر دانست. ما نیز در ترکیب تیم ملی برخی از بازیکنان را نداریم و این تعداد از بازیکنان را به خاطر شرایط کشور از کشورهای مختلفی آوردیم و کار سختی را داشتیم.

 چرا مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کردید؟

درباره میزبانی باید بگویم که برای انتخاب میزبان شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا در ابتدا تمام تلاش خود را کردیم تا یکی از کشورهای همسایه خود مانند اردن، کویت و بحرین را انتخاب کنیم. البته گزینه دیگر مانند قطر و امارات نیز بود ولی مهمترین مشکل ما صدور ویزا بود. این کشورها ویزا به سوریه نمی‌دهند و به همین دلیل گزینه‌های ما محدودتر شد. اردن ابتدا می‌خواست میزبانی ما را قبول کند به خاطر مسابقات جام جهانی زنان این میزبانی را نپذیرفت. کشورهای دیگر نیز هر کدام مشکلی داشتند و در نهایت ما مجبور شدیم مالزی را علی رغم دوری و هزینه بالا انتخاب کنیم.

چرا تهران را به عنوان میزبان انتخاب نکردید؟

فیفا و کنفدراسیون فوتبا آسیا با این موضوع مخالف بودند زیرا ما با ایران در یک گروه بودیم و میزبانی تهران را به نوعی به نفع ایران می‌دانست در نتیجه با این موضع مخالفت کردند.

 درباره جاسوس سوری به ما بگوید؟ رسانه‌های ایران روز گذشته از جاسوسی خبر دادند که در اردوی تیم‌ملی ایران حاضر شد و با دوربین فیلمبرداری از تمرینات فیلم گرفت ولی در نهایت به وسیله کادر ایران متوقف شد؟

جاسوس(باخنده). صراحتا اعلام می‌کنم که کادر فنی تیم‌ملی سوریه به محل تمرینات ایران هیچ جاسوسی را نفرستاده است و همه این‌ها دروغ است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)