پرسپولیس نیوز : قرار است امسال 7000 خانواده نیازمند در سراسر کشور در حمایت غذایی (کیسه مواد غذایی) قرار گیرند.

خانواده‌هایی که تحت حمایت طرح هستند، از محروم‌ترین اقشار ساکن در محله‌های حاشیه و روستا‌های دورافتاده در سراسر کشور می‌باشند. کلیه هزینه‌های اجرایی این طرح از محل کمک‌های مردم نیکو‌کار تأمین می‌شود. قابل ذکر است که توزیع این تعداد کیسه مایحتاج منوط به تأمین هزینه آن در طول ماه رمضان توسط خیرین محترم می‌باشد. برای اطلاع از آخرین اخبار شانزدهمین آیین‌ ملی کوچه‌گردان عاشق در سراسر کشور لطفاً به وب‌سایت ویژه این طرح مراجعه فرمایید:

kuchegardan.sosapoverty.org
متن فوق را به تازگی علی کریمی ستاره محبوب فوتبال ایران روی صفحه شخصی‌اش در «اینستاگرام» گذاشت و در ادامه نوشت: «سلام دوستان عزیز، می‌دونم که نیازی به گفتن من نیست. شما دوستان همیشه توی کار خیر پیش‌قدم هستید و من و امثال من خیلی چیز‌ها باید یاد بگیریم.»
کسی کوی دولت ز دنیا ببرد
که با خود نصیبی به عقبا ببرد
درون فروماندگان شاد
ز روز فروماندگی یاد کن
نه خواهنده‌ای بر در دیگران
به شکرانه، از در مران
سعدی شیرازی شاعر پارسی‌زبان با این شعر زیبا و دلنشین در فضیلت احسان و نیکو‌کاری می‌گوید که آدمی باید هنگام توانگری به فریاد دیگران برسد تا به روز درماندگی فریادرسی داشته باشد.

آنهایی که علی کریمی را از نزدیک می‌شناسند، خوب می‌دانند به شدت اهل نیکی و احسان است. رفتار‌های ارزشمند و اقدامات خیر‌‌خواهانه جادوگر، بر اهالی فوتبال و مردم هم پوشیده نیست و نوشتن از آن شاید تکراری باشد اما کاش در فوتبال ایران همواره چنین کار‌های تکراری ببینیم. علی کریمی اهل این قبیل کار‌های تکراری است و به شدت هم از رسانه‌ای شدن آن بیزار است. منتهای مراتب در ماه مبارک رمضان به یاری اقشار محروم رفته و در فضای مجازی از توانگران دعوت کرده است تا به داد محرومان برسند.

نگارنده تأیید می‌کند همین علی کریمی وقتی هزینه عمل جراحی چشم یک نوجوان را تقبل کرد یا در بیمارستان 10 میلیون تومان نقد زیر بالش فوتبالیست بیمار گذاشت و…و…و… هرگز تمایلی به رسانه‌ای شدن آن کار‌ها نشان نداد. خاطرم هست وقتی یک روز درباره کمک مالی‌اش به یک پیشکسوت محبوب پرسیدم، به شدت بُراق شد و حتی قید مصاحبه با نگارنده را زد. نوشته‌ام و نوشته‌اند علی کریمی اهل خود‌نمایی نیست. امروز اگر از توانگران دعوت می‌کند به دردمندان برسند، همه باور می‌کنند چون به او اعتماد دارند. باری، در روز‌هایی که صفحات شخصی فوتبالیست‌ها در اینستاگرام پراز عکس‌های رنگارنگ از سفر‌های داخلی و خارجی و خودنمایی شده است، دیدن طرحی نو، برنامه‌ای نیکوکارانه و مردمی، ما را به وجد آورد تا از مردی بنویسیم که از جنس مردم است و بی‌دلیل محبوب نیست.
ختم همه مردان عالم به خیر

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)