پرسپولیس نیوز :  رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مدیریت باشگاه های استقلال و پرسپولیس به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل نشده بلکه این وزارتخانه تنها وظیفه برگزاری مجمع عمومی را برعهده دارد.

میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی روز جمعه درباره اخبار منتشره مبنی بر واگذاری مدیریت باشگاه های استقلال و پرسپولیس به وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: نه تنها باشگاه های استقلال و پرسپولیس بلکه هر شرکتی که در لیست واگذاری ها قرار می گیرد، اعمال حقوق مالکانه و برگزاری مجامع عمومی آن به این وزارتخانه واگذار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این امر به معنای انتقال آن شرکت ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست، اظهار داشت: اعمال حقوق مالکانه به منزله اداره باشگاه های پرسپولیس و استقلال محسوب نمی شود.

پوری حسینی تصریح کرد: این باشگاه ها دارای هیات مدیره هستند که البته این هیات مدیره توسط مجمع عمومی تعیین می شود و باشگاه ها نیز توسط همان هیات مدیره اداره می شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وظایف مجمع عمومی را وزارت اقتصاد تعیین می کند، تصریح کرد: وزارت ورزش این باشگاه ها را قبل از واگذاری اداره کرده و تا زمان واگذاری نیز آنها را اداره خواهد کرد و البته این امر به معنای ایجاد خلل در امر خصوصی سازی نیست.

پوری حسینی گفت: سازمان خصوصی سازی به محض دریافت مدارک کامل و اعلام قیمت پایه آگهی مزایده دو باشگاه ها را منتشر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد تنها نقش مجمع عمومی را در اداره دو باشگاه ایفا می کند، افزود: اگر هیات مدیره این دو باشگاه صورت های مالی را زودتر در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دهند امور مربوط به واگذاری ها سریع تر انجام می شود.

رییس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که گفته شده واگذاری باشگاه ها در شهریور ماه انجام می شود و آیا این اخبار صحیح است یا خیر؟ اظهار داشت: این امر منوط به ارایه صورت های مالی باشگاه ها است لذا اگر صورت های مالی به موقع ارایه شود، واگذاری باشگاه ها در شهریور ماه امکان پذیر خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)