دربی پیش روی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی در واقع مسابقه ۹۱ دو تیم است.

سایت باشگاه پرسپولیس با انتشار این مطلب نوشت: تیم‌های فوتبال بزرگسال پرسپولیس و استقلال تا کنون ۹۲ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که از این بین، ۹۰ مسابقه با قوانین استاندارد فوتبال برگزار شد و آمار آن قابل لحاظ شدن است و در این مطلب به بررسی تعداد پیروزی‌های سرخپوشان در این ۹۰ بازی می‌پردازیم.

دو مسابقه‌ای که طبق قوانین فوتبال انجام نشده‌اند ولی آمار آن‌ها در تاریخچه دربی‌ها لحاظ می‌شود، یکی در ۲۵ آبان ۱۳۵۸، ۷۰ دقیقه‌ای برگزار شد و در دیگری نیز که آن هم در قالب بازی دوستانه و به تاریخ سوم مهرماه ۱۳۴۹ برگزار گردید، بازیکنی که تعویض شده و روی نیمکت رفته بود دوباره به زمین‌بازی بازگشت که در شرایط استاندارد، حکم بازیکن غیرقانونی را داشت.

تساوی‌ در‌ پیروزی‌ در ‌مجموع ۹۰‌‌ دربی

به این ترتیب، دو تیم تاکنون در ۸۵ مسابقه رسمی و ۵ دیدار دوستانه با قوانین استاندارد فوتبال به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن، ۲۴ پیروزی برای هریک از دو تیم و ۴۲ تساوی در ۹۰ مسابقه بوده است و بازی پیش رو از این جهت نیز، حائز اهمیت خواهد بود.

پرسپولیس، پیشتاز پیروزی در بازی‌های رسمی

در این میان، البته اگر بازی‌های رسمی را لحاظ کنیم، پیشتازی از آن تیمی است که در کسب عنوان قهرمانی و همچنین محبوبیت، مقام اول را دارد و پیشتاز است.

سرخپوشان ایران در ۸۵ مسابقه رسمی که بین دو تیم انجام شده است به ۲۴ پیروزی، ۳۸ تساوی و ۲۳ ناکامی دست پیدا کرده‌اند.

پرسپولیس همچنین در رقابت‌های لیگ برتر، جام تخت‌جمشید، لیگ منطقه‌ای ایران و سوپر‌جام نسبت به رقیب خود به پیروزی‌های بیشتر دست پیدا کرده است و استقلال در جام آزادگان، لیگ قدس و مسابقات تهران در شرایط بهتری است. در نهایت در بررسی مجموع ادوار لیگ، پرسپولیس در کسب پیروزی، پیشتاز بوده است.

دو تیم تا کنون سه‌بار هم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن برای هریک، یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است.

پرسپولیس، موفق‌تر در ۱۰ سال اخیر

قهرمان فوتبال ایران، همچنین در دربی‌های ده سال اخیر نیز، موفق‌تر عمل کرده است.

دو تیم در این پروسه زمانی ۲۴ دربی را برگزار کرده‌اند که حاصل آن برای سرخپوشان ایران، ۸ پیروزی و ۱۰ تساوی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)