پرسپولیس نیوز : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در صورتی که دو بازی آینده 6 امتیاز بگیریم وضعیت بسیار بهتری در جمع مدعیان خواهیم داشت.

کریم باقری، درباره وضعیت کنونی تیم پرسپولیس گفت: تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و تنها مشکل ما سرماخوردگی دو، سه بازیکن تیم و مصدومیت جزئی یکی، دو بازیکن دیگر است که امیدواریم هرچه زودتر بتواند سلامتی خود را به دست آورده و تمرین کنند. ما خودمان را برای بازی با پدیده و سفر به مشهد آماده می کنیم و امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم.

کریم باقری درباره اینکه نگران نیستید سرماخوردگی بازیکنان به سایر نفرات سرایت کند گفت: فکر نمی کنم از این جهت مشکلی باشد. کادر پزشکی از این جهت همه چیز را کنترل می کند و بچه ها تلاش می کنند خود را برای بازی با پدیده آماده نگه دارند.

مربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد این تیم به کورس قهرمانی بازگردد گفت: به هر حال کادر فنی تازه آمده بود و تغییراتی هم صورت گرفت و همان طور که قبلا هم گفته بودم ما بازیکنان جوانی داشتیم که فرصت می خواستند تا به هماهنگی رسیده و با افکار کادر فنی و برنامه های تاکتیکی آشنا شوند. الان نفرات تیم به درک لازم رسیده اند و می دانند خواسته مربیان چیست. در این میان حمایت همه جانبه هواداران تاثیر زیادی داشت تا تیم خودش را در شرایط بهتری قرار دهد. ما تلاش می کنیم بازی های خوبی به نمایش بگذاریم و می بینید که اخیرا بازی های خوب پرسپولیس با نتیجه هم توام شده و همه نسبت به آینده تیم امیدوار شده اند. تمام تلاش ما این است که در جدول خودمان را بالا بکشیم و اقتدار پرسپولیس را به نمایش بگذاریم. می دانیم هواداران چه خواسته هایی دارند و به دنبال تحقق انتظارات آنها هستیم.

کریم باقری درباره اینکه آیا پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می دانید گفت: خیلی زود است که بخواهیم درباره این مسائل صحبت کنیم. نیم فصل دوم یعنی نیمی از بازی های لیگ. در مقطع کنونی ما به این فکر می کنیم که در دو بازی مهم بعدی 6 امتیاز را بگیریم و اگر این اتفاق بیفتد مسلما خیلی به بالای جدول نزدیک تر می شویم. نیم فصل دوم فرصت خوبی است که بتوانیم امتیازات از دست رفته را جبران کرده و شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشیم.

باقری درباره شناخت خود از تیم پدیده گفت: همه تیم های لیگ تلاش می کنند نتایج خوبی بگیرند و هیچ بازی قابل پیش بینی نیست. کادر فنی روی تیم پدیده مطالعه کرده و روی تمرینات روی بازی های بعدی کار می شود. پدیده تیم خوبی است که در بازی رفت با آنها مساوی کردیم. امیدوارم در بازی برگشت نتیجه خوبی بگیریم. هدف ما کسب سه امتیاز این بازی است ولی می دانیم که در خانه حریف کار سختی داریم. اگر بچه ها بازی خودشان را به نمایش بگذارند می توان به برد مقابل پدیده امیدوار بود. ولی قطعا تیم حریف هم تمام تلاش خودش را می کند تا از سه امتیاز بازی در خانه استفاده کرده باشد.

وی درباره اینکه بازی با پدیده یادآور آخرین گل هادی نوروزی برای پرسپولیس بوده گفت: هادی همیشه در ذهن ما است و بعضی مواقع که عکس های او را در درفشی فر می بینم هرگز نمی توانم باور کنم که هادی از پیش ما رفته. شخصا هادی را خیلی دوست داشتم و او هم همیشه به ما احترام می گذاشت. من امیدوارم بازیکنان به خاطر زحمات خودشان و شاد شدن روح هادی بتوانند از ادامه بازی ها نتایج خوبی گرفته و در پایان فصل اتفاقی را رقم بزنند که شایسته باشگاه بزرگ پرسپولیس باشد و هادی را هم شاد کنند. بدون تردید گلی که هادی به پدیده زد را می توان زیباترین گل فصل دانست. این گل در خاطره ها باقی خواهد ماند.

کریم باقری درباره اینکه هادی نوروزی بعد از این گل عنوان کرده بود با شوتی شبیه آقا کریم گلزنی کرده گفت: گل هادی واقعا زیبا بود. من خودم لذت بردم.فکر نمی کنم مثل این گل را تا پایان فصل ببینیم. هادی همیشه به ما لطف داشت و همواره یاد و خاطره او در ذهن و وجود ما زنده خواهد بود.

مربی پرسپولیس درباره اینکه برخی رسانه ها کمال کامیابی نیا را با کریم باقری مقایسه کرده و هواداران به هافبک دفاعی پرسپولیس لقب گتوزو را داده اند گفت: هواداران معمولا برای روحیه دادن به بازیکنان آن ها را با بازیکنان هم پست خود قیاس می کنند. بعضا هم دیده ام که می گویند کمال کامیابی نیا می تواند کریم باقری باشد و این گونه مسائل. ولی به نظر من کمال را باید نه با من و نه با افراد دیگر قیاس کرد. بلکه کمال را باید با خودش قیاس کرد و این مقایسه ها را درست نمی دانم. کمال در حال حاضر بازیکن تیم ملی است. من خیلی امیدوارم که او همین طور به فوتبالش ادامه دهد و سالیان سال برای تیم ملی کشور بازی کند. کمال امسال پیشرفت خوبی داشته و می تواند آینده بسیار درخشانی داشته باشد. مهم ترین نکته این است که کمال بتواند سال های سال در سطح اول بازی کند و فوتبالش تداوم داشته باشد. او بازیکن خوبی است و باید کمال را با خود کمال مقایسه کرد. این گونه خیلی بهتر است. کمال بازیکن ملی است و نیازی نیست او را با کسی دیگر مقایسه کنیم. شخصا فوتبال کمال کامیابی نیا را دوست دارم و خیلی خوشحالم که او پیشرفت کرده و به تیم ملی رسیده. کمال امسال هفته به هفته بهتر بازی می کند و در خدمت تیم است. خوشبختانه ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و در همین هافبک دفاعی نفراتی مثل نورالهی و کفشگری را داریم و کمی جلوتر امسال مسلمان فوق العاده عمل کرده. همین طور فرشاد احمدزاده دارد خوب کار می کند و می تواند بهتر از این هم باشد. بازیکنان جوان پرسپولیس تلاش زیاد می کنند تا بتوانند افکار برانکو و کادر فنی را به خوبی پیاده کنند. آنها به هماهنگی خوبی با سایر نفرات رسیده  و عملکردشان بازی به بازی بهتر می شود. من امیدوارم این جوانان قدر خود را بیشتر بدانند و همین طور به کارشان ادامه داده و توجهی به حواشی نداشته باشند و تحت تاثیر فشارهای جانبی قرار نگیرند.

باقری که چند روز پیش به عیادت منصور پورحیدری مربی سابقش در تیم ملی ایران رفته بود در این باره گفت: منصورخان مربی ما بوده و یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال ایران است. ما با هم صحبت کردیم. حال همدیگر را پرسیدیم و آن روز شرایط ایشان نسبت به روزهای قبل بهتر بود و خودش هم به این مساله اشاره کردند. سلامتی آقای پورحیدری از هر چیزی مهم تر است. امیدوارم محیطی فراهم شود که منصورخان از حواشی و استرس و فشار دور باشند. نفراتی مثل پورحیدری با فوتبال زندگی کردند و سال های سال برای تیمی مثل استقلال زحمت کشیده اند. پورحیدری جوانی و سلامتی اش را فدای استقلال کرده است. اما بهتر است ایشان کمی از فوتبال دور باشد چون سلامتی ایشان از هر چیزی مهم تر است. مسلما در سن بالا استرس و فشار برای سلامتی فرد بیمار ضرر بیشتری دارد. خیلی سخت است که پورحیدری بی خیال مسائل استقلال شود. او زندگی اش را وقف استقلال کرده و طبیعی است که به طور اتوماتیک وار نمی تواند نسبت به مسائل تیم محبوبش بی تفاوت باشد اما همه ما می دانیم که سلامتی از هر چیز مهم تر است و این فشارها چه عواقبی دارد. من امیدوارم این استرس ها را از خود دور کند تا سلامتی اش بیشتر از این تحت تاثیر مسائل فوتبالی قرار نگیرد.

وی درباره عیادتش از پورحیدری در سالروز قهرمانی تیم ملی ایران در بازی های آسیایی بانکوک اتفاق افتاده گفت: از طریق رسانه ها مطلع شدم که همان روز سالروز قهرمانی تیم ملی با آقای پورحیدری در سال 1998 بانکوک بود. تیم ملی آن سال با هدایت پورحیدری تیم بسیار خوبی را سر و شکل داده بود. اگر اشتباه نکنم ما در فینال 2- 0 کویت را بردیم که یک گل را علی کریمی با ضربه سر از روی کرنر به ثمر رساند و گل دیگر را من زدم. آن روز بسیار خاطره انگیز بود و افتخاری برای فوتبال ایران با مربیگری آقای پورحیدری رقم خورد. فوتبال پر از این خاطره هاست و امیدوارم همه قدر همدیگر را بدانند چون در آینده باید کنار هم باشند. بنده باز هم برای آقای پورحیدری آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم ایشان در کنار خانواده محترمشان سال های سال زندگی کرده و مشکلات مربوط به بیماری شان به طور کامل مرتفع شود.

کریم باقری درباره شب یلدا و مراسم سنتی مربوطه گفت: امیدوارم همه شب خوبی را سپری کرده باشند. به هر حال این مراسم از سنت های مردم ماست که سینه به سینه حفظ شده و آن را گرامی می دارند. ما هم در شب یلدا همواره کنار خانواده هستیم و البته برخی مواقع اتفاق افتاده که در چنین شبی در اردوهای تیم ملی یا باشگاهی بودیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)