پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم تلفاتی نظیر مصدومیت بازیکنان کلیدی، گریبان پرسپولیس را در آخرین روزهای لیگ برتر نگیرد.

نبی‌اله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس در صدمین دربی پایتخت اظهار داشت: دربی همیشه بازی فوق‌‎العاده حساسی است و این فصل به خاطر رقابت برای رسیدن به قهرمانی حساس‌تر از بازی‌های قبلی شده بود. در چندین سال اخیر برای اولین بار هر سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی حضور داشتند و در این کورس نیز تفکرات مربیان خیلی تأثیرگذار بود. مهم گرفتن ۳ امتیاز بود که خداراشکر پرسپولیس توانست در جنگ قهرمانی به این پیروزی حیاتی دست پیدا کند.

وی افزود: یحیی گل‌محمدی تعویض‌های هوشمندانه‌ای را در نیمه دوم انجام داد، چون شناخت خیلی خوبی از بازیکنانش داشت. آل‌کثیر بعد از چند دقیقه که وارد زمین شد، گل زد. استقلال تیم خوبی است و از نظر آماری امسال رکوردهای خوبی را جابجا کرده بود. گل‌محمدی در دربی آرامش داشت و با ۲ تعویض برنده شد. پرسپولیس با پیروزی در دربی 70-80 درصد راه قهرمانی را طی کرد. استقلال در نیمه اول محتاط‌تر بازی کرد و شاید اگر مقداری هجومی‌تر بازی می‌کرد دربی باکیفیت‌تری از آب درمی‌آمد.

کارشناس فوتبال در مورد قضاوت داوری دربی عنوان کرد: صحنه خاصی در مورد داوری نبود، اشتباهی وجود نداشت که این قدر اعتراض می‌کنند. باید خودمان را از نظر ذهنی و شخصیتی قوی کنیم که وقتی می‌بازیم، بگوییم باختیم.

*هیچ کس از ملوان انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه هنوز برای معرفی کردن تیم قهرمانی زود است، تصریح کرد: سه بازی تا پایان این فصل لیگ برتر باقی مانده است. بعضی از تیم‌ها تلاش می‌کنند تا در جدول رتبه بهتری را به دست آورند و برخی هم نمی‌خواهند به لیگ یک سقوط کنند. هیچ کس از تیم ملوان انتظار نداشت در اصفهان، سپاهان را متوقف کند، اما این تیم شرافتمندانه بازی کرد. در حال حاضر حتی برای استقلال هم که شانس کمتری نسبت به سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی دارد، هنور هیچ چیز تمام نشده است.

وی ادامه داد: باز هم تاریخ تکرار خواهد شد و کورس رقابت پرسپولیس و سپاهان به هفته آخر کشیده خواهد شد. با اینکه پرسپولیس با اختلاف یک امتیاز جلوتر از سپاهان است و قهرمانی در دستان خودش خواهد بود، اما هر چیزی در فوتبال امکان پذیر است. بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر به ترتیب با تیم‌های پیکان، گل‌گهر و نساجی است. هر سه تیم، حریفان سختی هستند که تلاش دارند تا رتبه خوبی در جدول کسب کنند.

*امیدوارم پرسپولیس در جام حذفی تلفاتی ندهد

باقری‌ها با اشاره به اینکه گل‌محمدی از لحاظ فنی خیلی مربی بادانشی است، گفت: مسابقات لیگ برتر در این فصل خیلی جذاب شده است و در این دربی هم خیلی چیزها ثابت شد. به طور مثال خیلی‌ها می‌گفتند حمید مطهری به گل‌محمدی کمک می‌کند که پرسپولیس چندین سال در کورس قهرمانی قرار دارد، اما امسال هم بدون حضور مطهری در کادر فنی پرسپولیس، یحیی توانسته از ابتدای فصل تیمش را کورس قهرمانی نگه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرسپولیس در اردیبهشت ماه کار سختی خواهد داشت. ابتدا باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، روز نهم اردیبهشت ماه در دیداری سنگین به مصاف گل‌گهر سیرجان برود. بعد از این دیدار باید در سه هفته پایانی لیگ برتر به میدان برود که امیدوارم تلفاتی نظیر مصدومیت بازیکنان کلیدی، گریبان پرسپولیس را در آخرین روزهای لیگ برتر نگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)