پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: لوکادیا یک بازیکن تمام کننده بسیار قوی است که برای هر تیمی برگ برنده است.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس در مسجدسلیمان اظهار داشت: نفت مسجدسلیمان مقابل پرسپولیس بسیار فنی و رو به جلو بازی کرد و آنها می‌دانستند از بازی چه می‌خواهند. نفت امسال خوب بازی می‌کند و حتی در هفته چهارم با استقلال هم خیلی عالی کار کرد. فوتبال مالکانه‌ای را ارائه کردند و اگر مدافع‌شان اخراج نمی‌شد، پرسپولیس نمی‌توانست این بازی را ببرد.

وی افزود: پرسپولیس نتوانست نفت را کنترل کند و اگر مهاجم حرفه‌ای همچون لوکادیا را نداشت مطمئناً کار برایش مشکل می‌شد. لوکادیا یک بازیکن تمام کننده بسیار قوی است که برای هر تیمی برگ برنده است. گلی که او به نفت مسجدسلیمان زد، مانند گلی بود که به دورتموند زده بود. پرسپولیس در بازی با نفت ارسالی از جناحین نداشت و فقط روی یک ارسال، لوکادیا آن ضربه فوق‌العاده را زد.

*توقف در بازی‌ها به روند مناسب پرسپولیس آسیب می‌رساند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مهاجمان خارجی در این تیم عنوان کرد: در دو بازی ذوب‌آهن و فولاد در هفته‌های اول و دوم به خاطر نداشتن فوروارد ششدانگ در نوک حمله، پرسپولیس تعادل آنچنانی در خطوط خودش نداشت. ولی در هفته‌های سوم تا ششم با حضور لوکادیا ریتم تیمی پرسپولیس روال خوبی گرفت و توانست روند پیروزی‌های خود را ادامه دهد. دیاباته هم دیگر مهاجم شناخته شده پرسپولیس است و امتحان خودش را پس داده، به طور حتم روند صعودی آنها کماکان ادامه خواهد داشت.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه آیا تعطیلی مسابقات لیگ برتر به ضرر پرسپولیس خواهد بود، تاکید کرد: شرایط پرسپولیس تا هفته ششم بسیار خوب بوده و صدرنشین لیگ است. تیم‌هایی که وضعیت رو به رشد و ایده‌آلی دارند، توقف در بازی‌ها می‌تواند به روند مناسب آنها آسیب برساند. البته پرسپولیس چاره‌ای ندارد و باید کادر فنی بتواند تیم را در وضعیت نرمال نگه دارند.

*ساختار فوتبال ایران مشکل دارد

باقری‌ها با اشاره به اینکه شکل حضور کی‌روش در تیم ملی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال کاملاً اشتباه بود، گفت: به جای اینکه مربی خارجی وارد فوتبال ایران کنیم، بهتر است مدیر خارجی برای پست مدیریت بیاوریم تا بتواند از پایه و اساس فوتبال ایران را بسازد. ساختار فوتبال ایران مشکل دارد، مربی‌ای را برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی می‌کنیم که انگار رئیس است. رئیس فدراسیون کارمند این مربی است و هیچ بهایی به پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ایران نمی‌دهد.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: کی‌روش شاید قبلاً محبوب مردم بود ولی این بار چون بدین شکل او را سرمربی تیم ملی کردند، منفور شد. زمانی که تیم ملی هیچ امیدی برای صعود به دور بعد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نداشت و مربی هم این ریسک را قبول نمی‌کرد، اسکوچیچ سرمربیگری را قبول کرد. تیم ملی آسان‌ترین و زودترین صعود در طول تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را داشت، ولی چطور او را با بدترین شکل و غیراخلاقی او را برکنار کردیم.

*احترام اسکوچیچ حفظ نشد

وی در پایان خاطرنشان کرد: کجای دنیا بازیکن به دیدار معاون رئیس جمهور می‌رود تا بگوید سرمربی تیم ملی را تغییر دهند. آیا شما که در باشگاه اروپایی هستید می‌توانید یک قدم از حد خودتان خارج شوید؟ رونالدو بزرگترین بازیکن جهان است ولی هیچ‌گاه از حد خود خارج نمی‌شود. به راحتی مسئولان و بازیکنان فوتبال ایران قلب یک انسان را شکستند. اسکوچیچ ۸ ماه درگیر این حواشی بود و بدون اینکه احترامش را حفظ کنیم به بدترین شکل او را برکنار کردیم. ما ایرانی ها به فرهنگ مهمان‌نوازی خود می‌نازیم ولی با ناجوانمردی و بی‌اخلاقی مربی که برای سربلندی کشورمان زحمت کشیده بود را اذیت کردیم و کلی تهمت‌ها به او زدیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)