پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر در ۲ بازی نخست پرسپولیس در لیگ برتر مهاجم ششدانگ در ترکیب تیم حضور داشت، حداکثر امتیازات به دست می‌آمد.

‌نبی‌اله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در ۲ هفته ابتدایی مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: بازی‌ها نسبت به پارسال سخت‌تر شده است و ۵-۶ تیم نیز قدرتمندتر از سال قبل بسته شده‌اند و مدعی هستند، چون توانسته‌اند مربی و بازیکنان با کیفیتی را جذب کنند. کار پرسپولیس هم برای رسیدن به قهرمانی نسبت به سال قبل سخت‌تر شده است. در دو بازی مقابل ذوب‌آهن و فولاد عیار پرسپولیس مشخص شد. با اینکه اول فصل است و به قطعیت نمی‌توانیم در مورد کیفیت تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر صحبت کنیم، اما با این حال پرسپولیس مثل سال‌های قبل نیست.

وی افزود: فولاد و ذوب‌آهن تیم‌هایی هستند که بیشتر در کارهای تدافعی تبحر دارند. مهدی تارتار در هر تیمی که حضور داشته، سخت گل می‌خورد و همچنین جلوی پرسپولیس همیشه انگیزه دارد. فولاد به مراتب تیم بهتری نسبت به ذوب‌آهن است و شانس قهرمانی هم دارد. آنها فوق‌العاده با برنامه و با دوندگی و جسارت بالا بازی می‌کنند.

*همیشه پرسپولیس جلوی همه تیم‌ها هجومی بازی می‌کرد

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه پرسپولیس در ۲ بازی گلی دریافت نکرده است، تصریح کرد: این اتفاق، نکته مثبتی است، اما همیشه پرسپولیس جلوی همه تیم‌ها هجومی فوتبال بازی می‌کرد و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف می‌ساخت و تماشاگران از بازی پرسپولیس لذت می‌بردند.

باقری‌ها با اشاره به اینکه بازیکنان باکیفیتی از پرسپولیس جدا شدند، عنوان کرد: در حالی که نفرات باکیفیتی به پرسپولیس اضافه شدند، اما در مقابل هم نباید بازیکنان باکیفیتی مانند احسان پهلوان که در پست هافبک بسیار توانمند بود را به راحتی از دست می‌دادند. همچنین نکته‌ قابل توجه این است که یک مقدار میانگین سنی پرسپولیس بالاست که می‌تواند تیم را در طول فصل اذیت کند.

*حضور بیرانوند درون دروازه به تیم آرامش می‌دهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره استفاده بازیکنان در پست غیرتخصصی‌شان گفت: گل‌محمدی در ۲ بازی از سعید صادقی در کناره‌های زمین استفاده کرد و بر همین اساس عملکرد او اصلاً به چشم نیامد. باید از این بازیکن بیشتر در پست تخصصی خودش استفاده کرد.

وی در مورد بازگشت علیرضا بیرانوند به پرسپولیس تاکید کرد: حضور بیرانوند درون دروازه به تیم آرامش می‌دهد و او برگ برنده برای بازی‌های بعدی پرسپولیس خواهد بود.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم در همه خطوط باید بازیکنان خوب داشته باشد، یادآور شد: فوتبال یک ورزش گروهی است و اگر قرار باشد نتایج لازم به دست آید باید تعادل در تمامی خطوط رعایت شود و دفاع، هافبک و فوروارد خوب داشته باشید. شک نکنید حضور فوروارد خیلی خوب، خیلی تاثیرگذار خواهد بود و به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

* پرسپولیس در دو هفته نخست جذاب بازی نکرد

وی ادامه داد: تمامی بازیکنان زحمت می‌کشند تا توپ به محوطه جریمه برسد که از کمترین موقعیت‌ها بیشترین استفاده را ببرند. سیدجلال حسینی با اینکه مدافع بود در تمامی بازی‌ها، در دفاع کردن و گل زدن همیشه در بهترین موقعیت قرار داشت.

باقری‌ها با اشاره به اینکه پرسپولیس در دو بازی نخست لیگ برتر جذاب بازی نکرد، گفت: دلیل اینکه پرسپولیس مقابل فولاد و ذوب‌آهن باطراوت بازی نکرد، نداشتن مهاجم ششدانگ است. البته مهدی عبدی گل‌های حساسی زده است، اما برای اینکه در کوران مسابقات لیگ برتر به مشکل برنخورند باید دو مهاجم خارجی در تیم حضور داشته باشند. اگر در ۲ بازی نخست پرسپولیس در لیگ برتر مهاجم ششدانگ در ترکیب تیم حضور داشت، حداکثر امتیازات به دست می‌آمد، بر همین اساس مهاجم خارجی برگ برنده پرسپولیس خواهد بود و قطعاً فوروارد خوب در بدنه تیم تاثیرگذار است.

*متاسفانه در فوتبال ما فحاشی به بازیکنان و مربیان وجود دارد

وی در مورد فحاشی تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: احساسات در ورزش ما خیلی تاثیرگذار است و تماشاگران تیم‌های خود را خیلی دوست دارند؛ متاسفانه در فوتبال ما فحاشی به بازیکنان و مربیان وجود دارد. اگر اتفاق بد یا خوبی در گذشته رخ داده باشد در ذهن طرفداران می‌ماند و ادامه‌دار خواهد بود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه پرسپولیس بازی محتاطانه‌ای ارائه می‌دهد، گفت: بحث محتاط بازی کردن نیست بلکه مربی طبق ابزارهایی که دارد چیدمان انجام می‌دهد. انتخاب‌های اول تا آخر فصل می‌توانند دست شما را بگیرند و کمک کنند. اول فصل مهاجم خارجی جذب نشد و پرسپولیس در این نقطه، داخل زمین تعادل لازم را نداشت. ضمناً تیم‌های دیگر در خطوط دفاعی و هجومی خیلی خوب یارگیری کرده‌اند.

*توقع بالای تماشاگران از پرسپولیس منطقی است

وی در مورد اینکه توقع از پرسپولیس برای قهرمانی زیاد است، اذعان کرد: پرسپولیس پنج دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر شده و توقع تماشاگران از این تیم هم منطقی است. بالطبع این موضوع روی بازیکنان و مربیان فشار می‌آورد و باعث می‌شود که قهرمان شدن خیلی سخت شود. امیدوارم اتفاقات خوبی در این فصل برای پرسپولیس رخ دهد.

باقری‌ها در پایان خاطرنشان کرد: همیشه می‌گویند که در نیم فصل دوم، هر بازی یک فینال است، اما نباید از همین ابتدای فصل امتیاز از دست داد. در مورد اینکه کدام تیم قهرمان لیگ خواهد شد، پیش‌بینی نمی‌کنم. به نظرم تا بازی آخر بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر ۴ تیم از نظر امتیازی نزدیک به هم خواهند بود و برای قهرمانی خواهند جنگید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)