پرسپولیس نیوز : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر کسی می‌خواهد به جایی برسد خودش را به فوتبال وصل می‌کند اما دق‌ و دلی‌های جای دیگرش را سر فوتبال خالی می‌کند.

کریم باقری  در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس پیش از بازی مقابل پیکان در جام حذفی و انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان و همچنین پیشنهاد تیم ملی کرواسی به ایوانکوویچ صحبت‌هایی انجام داد که در ادامه می‌‌خوانید:

 

 از شرایط تیم پرسپولیس پیش از بازی مقابل پیکان صحبت کنید.

خودتان که هر روز سر تمرین هستید و می‌بینید که بچه‌ها چه شرایطی دارند. خدا را شکر که تمرینات ما خوب است و با اضافه شدن ملی‌پوش‌های‌مان در 2 روز آخر می‌توانیم تمرینات کاملی انجام دهیم. امیدوارم بتوانیم در جام حذفی عملکرد خوبی داشته باشیم و در نهایت قهرمان شویم.

 اینکه تیم پیکان لیگ یکی است کار شما را سخت می‌کند یا راحت؟

جام حذفی جامی است که لیگ برتری و لیگ دویی ندارد چرا که این جام پر از شگفتی‌ها است و گاهی نتایجی رقم می‌خورد که حتی تیم‌‌های بزرگ حذف می‌شود به همین دلیل باید مواظب باشیم تا بتوانیم مقابل پیکان نتیجه لازم را بگیریم. البته جام حذفی قابلیتی دارد که می‌شود با 6 برد به آسیا رفت و راه خوبی است که بتوانیم سال آینده به عنوان نماینده ایران به آسیا برویم. البته هدف ما قهرمانی در هر دو جام است و با همه توان وارد مسابقات می‌شویم.

 به نظر شما پرسپولیس این پتانسیل را دارد که در هر دو جام قهرمان شود؟

بله. تیم ما پتانسیلی خوبی دارد چرا که تیم جوانی داریم و نشان دادیم که بازی به بازی بهتر می‌شویم البته این مسائل فقط در حرف نیست و باید در عمل هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 روز گذشته خبری اعلام شد مبنی براینکه برانکو ایوانکوویچ گزینه سرمربیگری تیم ملی کرواسی است به نظر شما اگر برانکو از پرسپولیس برود این تیم چقدر ضرر می‌کند؟

من در جریان این موضوع نیستم و خبری هم در این باره ندارم قطعاً خود برانکو می‌تواند بهترین تصمیم را در این باره بگیرد. به هر حال مربی با تجربه‌ای است و صلاحش را بهتر از هر کسی می‌داند. به هر حال خود او تصمیم می‌گیرد که در پرسپولیس بماند یا برود اما امیدوارم هر اتفاقی می‌خواهد رخ دهد به سود پرسپولیس باشد.

 درباره عملکرد ملی‌پوشان پرسپولیس در تیم ملی هم صحبت کنید.

متأسفانه به دلیل هم زمانی تمرین دیروز و بازی تیم ملی نتوانستم بازی را ببینم اما شنیدم که مهدی طارمی گل زده که این یک اتفاق خوب برای تیم ملی است چرا که او روند مثبتی در تیم ملی دارد. خوشبختانه هر سه ملی‌پوش ما عملکرد خوبی در تیم ملی دارند و در بازی با گوام به جز طارمی که فیکس بود دو بازیکن دیگر ما هم که به زمین آمدند عملکرد خوبی داشتند و توانستند به تیم ملی کمک کنند. این مسائل نشان می‌دهد که کی‌روش بازی‌های لیگ را می‌بیند و بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب می‌کند بازیکنان هم باید بدانند که با یکی دو بازی خوب نمی‌توانند به تیم ملی برسند و باید روند صعودی خودشان را حفظ کنند.

 با توجه به شرایطی که تیم ملی فعلاً دارد ارزیابی شما به عنوان کاپیتان اسبق تیم ملی در این باره چیست؟

به هر حال تیم ملی در این گروه مقدماتی مشکل خاصی ندارد اما برای مراحل بعدی باید تدارکات خوبی برای تیم ملی انجام شود. البته مشکلات در ورزش و به خصوص فوتبال از قبل وجود داشته است و فکر نمی‌کنم به این زودی بتوان این مشکلات را حل کرد. به هر حال خشت فوتبال ایران از ابتدا کج بوده و این دیوار کج بالا آمده است و به زودی این مشکلات حل شدنی نیست. تا جایی که من می‌دانم همه امکانات در اختیار فدراسیون فوتبال نیست و امیدوارم این مسائل رفع شود. همه ما دوست داریم تیم ملی موفق باشد و من هم به عنوان یک ایرانی آرزوی موفقیت برای تیم ملی می‌کنم.

 انتشار رقم قرارداد مربیان و بازیکنان توسط سایت سازمان لیگ سروصدای زیادی به پا کرده است شما در این باره چه صحبتی دارید؟

به نظر من خود مربیان و بازیکنان باید دور هم جمع شوند و در این باره حرف بزنند باید بیانیه‌ای منتشر شود که دیگر سال آینده کسی حق نداشته باشد قراردادها را منتشر کند به هر حال این قراردادها محرمانه هستند مگر خود این آقایان می‌گویند که چقدر از فوتبال درآمد داشتند؟ به والله نمی‌گویند! اگر بنابر راست‌گویی است همین آقایان بگویند که چقدر از فوتبال درآمد داشتند؟ به نظر شما می‌گویند؟ به خدا نمی‌گویند! باید مربیان و بازیکنان بیانیه بدهند که دیگر این کار تکرار نشود. البته نقش رسانه‌ها هم در این میان مؤثر است و آنها باید به دنبال حقیقت‌نویسی باشند تا همه چیز مشخص شود چرا که اگر قرار بر شفاف‌سازی است خیلی چیزهای دیگر هم باید شفاف شود.

 به نظر می‌رسد فوتبال در ایران بچه سرراهی است چرا که می‌بینیم در مشاغل دیگر و حتی رشته‌های پردرآمد ورزشی انتشار رقم قرارداد صورت نمی‌گیرد اما خیلی راحت رقم فوتبالیست‌ها و مربیان رسانه‌ای می‌شود.

دقیقاً همین‌طور است هر کسی می‌خواهد کاری بکند یا به جایی برسد خودش را به فوتبال وصل می‌کند اما می‌بینیم هر کسی که از جای دیگری دق و دلی دارد سر فوتبال آن را خالی می‌کند به نظر من فوتبالی‌ها باید محکم روی این قضیه بایستند و همه باید مصاحبه کنند و با موضع‌گیری در این باره اجازه انتشار این قراردادها را ندهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)