پرسپولیس نیوز :  مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بهتر است به دلیل در پیش بودن جام جهانی از پرداختن به برخی مسائل غیرضروری بگذریم و اولویت را به تیم ملی بدهیم.

کریم باقری برتری پرگل پرسپولیس مقابل مس کرمان را ناشی از بازی کم‌اشتباه سرخپوشان خواند و بهره‌گیری آنها از اشتباهات تیم میزبان. او در این گفت‌وگو همچنین تاکید کرد زود است در مقطع زمانی فعلی حرفی از قهرمانی پرسپولیس به میان بیاید.

 

 چطور آن نتیجه عجیب را مقابل مس کرمان رقم زدید؟

بعضی وقت‌ها اتفاقات عجیبی در فوتبال رقم می‌خورد که قابل پیش‌بینی نبوده و نیست. به عقیده من دلیل پیروزی پرگل پرسپولیس در دیدار مقابل مس بازی کم‌اشتباه تیم ما بود و در واقع توانستیم از اشتباهات تیم میزبان بهترین استفاده را ببریم. در دیدار مقابل مس بعد از زدن گل‌های زودهنگام با تلاش بیشتر توانستیم نتیجه‌ای باورنکردنی را رقم بزنیم و به صدر جدول برگردیم. البته بازیکنان ما باید بدانند که تداوم این روند تا پایان مسابقات لیگ برتر از اهمیت زیادی برخوردار است و با کسب پیروزی‌های پی‌درپی می‌توانیم قهرمان شده و به خواسته هواداران در پایان فصل جامه عمل بپوشانیم.

 به اعتقاد شما مظلومی حق داشت به هواداران پرسپولیس عدد 4 را نشان دهد؟

در این خصوص که مظلومی حق داشته یا نه من تصمیم‌گیرنده نیستم و نباید اظهارنظر کنم. بهتر است سرمربی تیم مس در خصوص رفتارش در دیدار مقابل پرسپولیس پاسخگو باشد. بدون توجه به این موضوع معتقدم ما باید مس را می‌بردیم که بردیم، در این بین کارهایی که دیگران انجام دادند و اتفاقاتی که رقم خورد مهم نیست و اهمیتی ندارد.

 غیبت علی دایی در 2 دیدار آینده برای تیم‌تان مشکل‌ساز نخواهد شد؟ در این بین چقدر می‌توان روی شخصیت و کاریزمای شما در غیاب علی دایی حساب کرد؟

مسلماً غیبت علی دایی تاثیرگذار خواهد بود اما من امیدوارم محرومیت دایی بخشیده شود. در مورد نقش خود در غیاب سرمربی تیم هم باید بگویم من روی نیمکت پرسپولیس و برای هدایت این تیم تنها نیستم. همه باید تلاش کنیم و جور غیبت سرمربی تیم را بکشیم و در دیدارهای پیش رو نتایج خوبی به دست آوریم.

 نگران نیستید پرسپولیس مجدداً جایگاهش را در صدر جدول از دست بدهد؟

امتیاز چند تیم بالای جدول بسیار به هم نزدیک است. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس به خوبی می‌دانند شکست و افتادن از صدر جدول چقدر برای ما مشکل‌ساز خواهد شد و جبران امتیازات از دست رفته هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم، سخت‌تر.

 اینکه در فصل منتهی به جام جهانی هستیم چقدر در روحیه، نوع بازی و نتایج اخیر پرسپولیس تاثیرگذار بوده است؟

صرف‌نظر از تلاش برای جبران ناکامی‌های سال‌های گذشته و دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر، حضور در سال جام جهانی و بازی در بزرگ‌ترین ویترین فوتبالی دنیا برای بازیکنان ما هم انگیزه مهمی شده تا آنها بازی به بازی بهتر شوند و بهترین نتایج را بگیرند.

 اینکه می‌گویند شما به خاطر ویژگی خاص عدد 6، پیراهن شماره 6 تیم پرسپولیس و تیم ملی را سال‌ها بر تن می‌کردید، درست است؟

نه، من به خاطر مسئله خاصی پیراهن شماره 6 نمی‌پوشیدم و در واقع فقط به خاطر علاقه‌ام بود که این شماره را انتخاب کردم.

 چرا هواداران پرسپولیس این قدر به پیروزی با 6 گل علاقه دارند و چنین پیروزی‌هایی خیلی به کام‌شان شیرین می‌آید؟

به هرحال بردهای با اختلاف 6 گل برای پرسپولیس به نوعی نمادین شده است. البته برد 6 برصفر فقط مخصوص بازی ما با مس نبوده است، چون ما سال گذشته هم پیکان و ملوان را با 6 گل شکست دادیم.

 روز پنج‌شنبه دیداری تعیین‌کننده با سایپا خواهید داشت. نظرتان در مورد این بازی چیست؟

الان صدرنشین جدول هستیم و بازی‌های پیش رو برای ما و حریفان‌مان اهمیت خاصی دارد. ما باید طوری مقابل سایپا و ملوان بازی کنیم که خودمان را از شرایط سخت فعلی خارج کنیم. سایپا تیم خوبی است و ما باید طوری بازی کنیم که مانند بازی رفت غافلگیر نشویم و 3 امتیاز باارزش این دیدار را در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل کسب کنیم.

 شما با قرار گرفتن در صدر جدول چقدر به کسب عنوان قهرمانی امیدوارید؟

به نظرم هنوز حرف زدن از قهرمانی برای پرسپولیس زود است، چون راه سختی تا پایان فصل باقی مانده و ما فعلاً باید بیشتر از قبل تلاش کنیم.

 در مورد اظهارنظر کی‌روش که از شما، دایی و مهدوی‌کیا به عنوان افراد شاخص فوتبال ایران نام برده و تاکید داشته به نظرات‌تان توجه خاصی دارد چه نظری دارید؟

من از حسن نظر کی‌روش تشکر می‌کنم. همه می‌دانند کی‌روش نگاه حرفه‌ای به فوتبال دارد و به همین خاطر است که سرمربی تیم ملی به لژیونرها نگاه ویژه‌ای داشته و به خوبی می‌داند که در تمرینات تیم‌های خارجی که لژیونرهای‌مان در آنجا حضور دارند اتفاقات خوبی می‌افتد و  آمادگی و شرایط تاکتیکی لژیونرهای‌مان به گونه‌ای است که شرایط آنها را با ما واقعاً متمایز می‌سازد.

 اما بعضی‌ها معتقدند کی‌روش بین بازیکنان ایرانی و لژیونرها تبعیض قائل می‌شود؟

این دیدگاه نسبت به سرمربی تیم ملی درست نیست. کی‌روش اصلاً در تیم ملی تبعیض قائل نمی‌شود و موفقیت این تیم برای او از هرچیز دیگری مهم‌تر است.

 به نظر شما بهترین زمان برای پایان بردن لیگ برتر چه تاریخی است، چون در حال حاضر چالشی جدی در این خصوص بین باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و کی‌روش به وجود آمده است؟

به هر حال باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نه باشگاه‌ها متضرر شوند نه تیم ملی و تعامل لازم در این زمینه انجام شود. البته شاید بهتر باشد که به دلیل در پیش بودن جام جهانی از پرداختن به برخی مسائل غیرضروری بگذریم و اولویت را به تیم ملی بدهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)