شنبه 24 اسفند (11:30)

مرجع خبری پرسپولیس: امروز مهم ترین مساله ای که باشگاهی مثل پرسپولیس به آن نیاز دارد بحث برنامه و برنامه ریزی است و مدیران این باشگاه بفرمایند که چه برنامه ای برای پرسپولیس دارند. با شعار دادن که نمی توان باشگاه پرسپولیس را اداره کرد!  
 
واگذاری بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس به رئیس هیات مدیره این باشگاه در حالی مطرح شده که اصل و اساس این قضیه ایراد دارد و تعجب می کنیم که چگونه برخی از مدیران ارشد سازمان تربیت بدنی در این خصوص سکوت کرده اند.
جهت روشن شدن موضوع برمی گردیم به زمانی که امیرعابدینی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود. همان روزها (در سال 75 و 76) وی مدعی شد که 70 درصد سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کرده است.
اتفاقاً در همان روزها نوشتیم که آقای عابدینی این سهام را از کجا خریداری کرده و فروشنده سهام و مبلغ پایه سهام چقدر بوده است.
دکتر غفوری فرد در پاسخ به ابهامات آن زمان پرسپلویس به نویسنده مطلب گفت: زمانی که من رئیس سازمان تربیت بدنی بودم ترجیح دادیم باشگاه پرسپولیس را از سازمان جدا کرده و در اختیار گروهی از افراد علاقه مند به فوتبال بگذاریم که آقای عباس انصاریفردبه میدان آمد وباشگاه را طی نامه ای در اختیار وی قرار دادیم. بعد از مدتی آقای انصایفردهم باشگاه را به صورت امانت در اختیار مهندس محلوجی وزیر وقت صنایع و معادن قرار داد و مهندس عابدینی هم به عنوان مدیرعامل مطرح شد.
غفوری فرد در همان سال 76 گفت: اصولاً سهامی در کار نیست که قابل خرید و فروش باشد.

بعد از موضع گیری صریح دکتر غفوری فرد امیر عابدینی هم عقب نشینی کرد و پرسپولیس به حیات خود ادامه داد تا به امروز که حسین هدایتی رئیس هیات مدیره پرسپولیس مدعی در اختیار گرفتن سهام پرسپولیس است. هفته گذشته اعلام شد که طی نشستی که بین علی سعید لو مشاور اجرایی رئیس جمهور، محمدعلی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی و حسین هدایتی رئیس هیات مدیره پرسپولیس برگزار شده با واگذاری 25 درصد سهام پرسپولیس به حسین هدایتی موافقت شده است. قبل از آن هم گفته می شد که حسین هدایتی تهدید کرده اگر سهام باشگاه را به وی ندهند او از هیات مدیره کناره گیری خواهد کرد…
سیروس محجوب که در دوران مدیریت اکبر غمخوار در پرسپولیس از جمله حامیان پرسپولیس ویکی از مدیران آن موقع باشگاه بوده و اکنون نیز به دقت مسائل مدیریتی و اقتصادی باشگاه پرسپولیس را پیگیری می کند. در برابر این اتفاقات واکنش نشان داده و می گوید: پرسپولیس یک سرمایه ملی و مردمی است که به این راحتی ها نباید چوب حراج بر سرش بزنند، این باشگاه با آمدن و رفتن هیچکدام از افراد از بین نمی رود چرا که ریشه در تاریخ فوتبال و ریشه در فرهنگ فوتبال مردم خوب ما دارد. من تعجب می کنم که چرا در برابر برخی ادعاها ، مسوولین محترم سازمان تربیت بدنی سکوت می کنند در حالی که پرسپولیس قابل خرید و فروش نیست و اگر هم بنا باشد اتفاقی هم بیفتد راه های قانونی مختلفی وجود دارد که باید از مسیرهای قانونی آن وارد شد.
محجوب ادامه داد:امروز مهم ترین مساله ای که باشگاهی مثل پرسپولیس به آن نیاز دارد بحث برنامه و برنامه ریزی است و مدیران این باشگاه بفرمایند که چه برنامه ای برای پرسپولیس دارند. با شعار دادن و ادعا کردن که نمی توان باشگاه پرسپولیس را اداره کرد!
وی گفت: برنامه یعنی آن چیزی که صریحاً اعلام شود و در معرض نمایش افکار عمومی و کارشناسان قرار گیرد تا مشخص شود که یک مدیر برای اداره باشگاهی مثل پرسپولیس چه راه هایی را پیش گرفته است. حال اینکه این برنامه یک روزه باشد یا یک ماهه و یا ده ساله تفاوتی نمی کند بکله مهم این است که برنامه ای وجود داشته باشد.
متاسفانه افرادی که در باشگاه پرسپولیس ادعای مالکیت دارند فقط به صورت زبانی می گویند برنامه داریم و شاید هم برنامه ای باشد اما وقتی اعلام نمی کنند که چه نوع برنامه ای دارند چگونه مردم و حتی مسوولین می توانند نستب به او قضاوت کنند.
محجوب ادامه داد: در حالی که دولت مقتتدر جمهوری اسلامی ایران اصل مهمی مثل برنامه های هسته ای خود را به صورت شفاف در اختیار افکار عمومی دنیا قرار داده و به صراحت آتها را اعلام کرده است آقایان از اعلام برنامه های خود برای پرسپولیس صرفه نظر می کنند در صورتی که نیاز امروز پرسپولیس داشتن برنامه ای مشخص و مدون در زمینه های اقتصادی و باشگاه داری است.
وی گفت: از طرفی اینکه یک نفر با تاکید بر اینکه مبلغی را برای کمک به پرسپولیس تخصیص داده و بعد بلافاصله ادعای مالکیت می کند و حتی تهدید می کند اگر سهام باشگاه را به او ندهند از پرسپولیس خواهد رفت، برای این سرمایه عظیم مردمی جای بسی تاسف دارد. اگر موضوع فقط پول است که هستند علاقه مندان زیادی که حاضرند چند برابر وی پول بدهند و هیچ ادعایی هم در زمینه مالکیت باشگاه پرسپولیس نداشته باشند و اگر تعبیر دیگری نشود خود بنده به عنوان یکی از افراد دلسوز این نظام حاضرم هزینه های کامل پرسپولیس را برای مدت سه سال پرداخت کنم و هیچگونه ادعای مالکیتی هم ندارم فقط برنامه می دهم و بر مبنای برنامه ریزی روز دنیا که برگرفته از باشگاه های بزرگ جهان است، پرسپولیس را با مدیریت افراد دلسوزی مثل عباس انصاریفرد را اداره می کنم.
محجوب گفت: اما در زمینه سهام باشگاه پرسپولیس باید عرض کنم که خود بحث سهام مراحلی دارد که تا آن مراحل طی نشود موضوع فروش یا خرید آن بی معنا است. اکنون این سوال مطرح است که مبنای واگذاری 25 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به رئیس هیات مدیره این باشگاه چیست؟
سهامی که هنوز به بورس نرفته و قیمتی بر آن نگذاشته اند چگونه می تواند خرید و فروش شود. جدای ازاین، فرض می کنیم سهام پرسپولیس هم اکنون قابل واگذاری است، چرا اعلام عمومی نمی شود تا افرادی که می توانند پا به میان بگذارند و آن را خریداری کنند نسیت به خرید آن اقدام کنند. به طور مثال اگر قیمت هر سهام پرسپولیس یک هزار تومان باشد چنانچه من نوعی بخواهم آن را با مبلغ ده هزار تومان خریداری کنم آیا باز هم رئیس هیات مدیره باشگاه فوق می تواند چنین ادعاهایی داشته باشد؟
وی گفت: من به عنوان یک فرد علاقه مند این مطلب را می گویم و مدعی هستم که این نوع برخوردها، نوعی توهین به میلیون ها علاقه مند به باشگاه پرسپولیس است که با جان و دل این باشگاه را دوست دارند. از ریاست سازمان تربیت بدنی هم می خواهم که در مورد واگذاری سهام پرسپولیس به افرادی که ادعایی دارند تفکر و تدبیر بیشتری داشته باشند و جلو خدشه دار شدن احساسات میلیون ها هوادار پرسپولیس را بگیرند.
جدای از صحبت های سیروس محجوب ، باید اشاره کنیم که باشگاه پرسپولیس یک باشگاه ملی و مردمی است که هیچ کدام از افراد نمی توانند منتی بر سر آن بگذارند حتی اگر کمکی به این باشگاه کرده باشند. بدون شک اگر امروز فلان سرمایه دار آمده و دو یا سه میلیارد به این باشگاه کمک کرده، حتماً از بابت این کمک، منافعی داشته و گرنه اگر واقعاً بحث تنها کمک مالی به فوتبال و این جوانان باشند چرا نمی روند به باشگاه هایی مثل ابومسلم، استقلال اهواز، ملوان و … کمک کنند؟!
باشگاه پرسپولیس در حال حاضر همانند استقلال اگر در اختیار سازمان تربیت بدنی است به این خاطر است که یک سرمایه ملی است و گرنه سازمان تربیت بدنی که نمی تواند و نمی خواهد که تیمداری و باشگاهداری کند.
این دو باشگاه فعلا به صورت امانت در اختیار سازمان ورزش است و سازمان تربیت بدنی هم اجازه خرید و فروش آن را ندارد و اگر هم قرار باشد یک روزی این باشگاه به مردم واگذار شود آقای هدایتی و امثال او همانقدر سهم دارند که یک تماشاگر عادی دارد. بنابر این بهتر است افرادی که به امید مالکیت بر باشگاه پرسپولیس وارد عرصه شده اند متوجه این موضوع باشند که باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان در شرایط فعلی قابل واگذاری نیست و در صورتی این امر محقق خواهد شد که تمامی مراحل قانونی آن از طریق سازمان بورس طی شود و بعد از آن هم از طریق یک فراخوان عمومی همه افراد می توانند نسبت به خرید سهام و نه مالکیت باشگاه فوق اقدام کنند.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)