مرجع خبری پرسپولیس : معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از صدور رای دادگاه به سود این باشگاه و رد ادعای اسماعیل وفایی خبر داد.

روز دوشنبه دادگاه مربوط به شكايت يك شركت از باشگاه پرسپوليس و سازمان تربيت با ادعاي مالكيت سهام باشگاه برگزار شد. تيمي كه هم اكنون تحت عنوان پرسپوليس در ليگ برتر بازي مي‌كند، در حقيقت نامش باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي(پرسپوليس) است اما افرادي هستند كه مدعي‌اند سهام باشگاه اصلي پرسپوليس متعلق به آنهاست و نام باشگاهي كه هم اكنون در ليگ حضور دارد،پيروزي است.

مصطفي شكري رئيس كميته حقوقي باشگاه پرسپوليس در مورد دادگاه روز دوشنبه گفت: «فردي تحت عنوان وفايي طبق شكايتي كه از قبل ارايه داده بود خواهان حذف پسونه پرسپوليس از نام پيروزي و تغيير لوگوي فعلي پرسپوليس شده بود.»

 


«ما در مورد اسم پرسپوليس كه يك برند قديمي است و سابقه‌اش به سال 42 باز مي‌گردد و پس از آن در مورد انتقال 49 درصد از سهام سازمان تربيت بدني به افراد ثالث، دفاعيات‌مان را ارايه داديم كه فرد شاكي كاملاً محكوم شد و دادگاه با رد ادعاهاي وي حق و حقوق پرسپوليس را در مورد برند و لوگو كاملاً محفوظ دانست. به همين دليل فرد شكايت كننده دادخواستش را پس گرفت اما ما شكايت جديدي را از شركت متشاكي نسبت به انتقال غير قانوني 49 درصد از سهام و ساير ادعاهاي اين شركت ارايه داديم كه قرار است در اين رابطه نيز به زودي تصميم‌گيري شود و دادگاه ديگري در اين خصوص تشكيل شود.»

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس دراین باره گفت:” روز گذشته (دوشنبه) دادگاهی با شکایت آقای اسماعیل وفایی، فردی که سعی می‌کند خودش را با عنوان باشگاه پرسپولیس بشناساند تشکیل شد. ایشان از سازمان تربیت بدنی، سازمان مالکیت صنعتی، ثبت شرکت‌ها و باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) شکایت کرده بودند و شکایت‌شان در دو محور بود. یکی ادعای مالکیت بر اسم پرسپولیس و درخواست حذف عبارت پرسپولیس از نام باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) و دیگر، ادعا در خصوص لوگو و علامت تجاری پرسپولیس که شامل یک جام، دو سر  اسب و عبارت پرسپولیس است. “

 

مصطفی شکری، افزود:” در همین راستا باشگاه پرسپولیس با هماهنگی اداره کل حقوقی سازمان تربیت بدنی، دفاعیات لازم را طی لوایح مختلفی آماده ارائه به دادگاه کرد. بر اساس این لایحه ما اظهار کردیم که پرسپولیس نام و برند معتبر تاریخی است که قدمتش به سال 42 برمی‌گردد و بر اساس مستندات حقوقی مالکیت این برند به سازمان تربیت بدنی و متعاقبا به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) منتقل شد.”

 

وی ادامه داد:” بهانه مورد استناد خواهان تشکیل یک شرکت به نام پرسپولیس، چند ماه قبل از تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی است که اتفاقا در خصوص تشکیل و نحوه انتقال 49 درصد سهام متعلق به سازمان تربیت بدنی به اشخاص ثالث، ابهامات جدی وجود دارد که در این خصوص سازمان تربیت بدنی و همینطور سازمان بازرسی کل کشور تحقیقات و پیگیری‌های قانونی لازم را در دست اقدام دارند.”

 

شکری تصریح کرد:” ما در خصوص نام و علامت تجاری پرسپولیس اعلام کردیم که به جهت انتقال امتیاز تیم فوتبال پرسپولیس به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی که مورد اقرار آقای وفایی هم قرار دارد مالک مسلم نام و علامت تجاری پرسپولیس هستیم. ضمن اینکه لوگوی پرسپولیس توسط باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) در طبقات مختلف، قانونا ثبت شده و درخواست آقای وفایی برای ثبت لوگوی مشابه توسط اداره ثبت، پذیرفته نشده است.”

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، خاطرنشان کرد:” با همه این تفاسیر، با مراجعه به دادگاه در روز مقرر ریاست محترم دادگاه اعلام کرد که خواهان، دادخواست خودش را پس گرفته و طبیعتا پرونده این ادعا بسته شده است.”

 

شکری تاکید کرد:” اما این به این معنی نیست که ما مطالبات خودمان در خصوص الزام به حذف عبارت پرسپولیس از نام شرکت خواهان را از مجاری قانونی پیگیری نکنیم. همانطور که اشاره شد مراجع مربوطه هم در خصوص فرایند شکل گیری و انتقال سهام به شرکت مزبور، وظایف قانونی خودشان را انجام خواهند داد.”

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)