مرجع خبری پرسپولیس : در آستانه‌ي ديدار حساس تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس تهران در هفته‌ي نهم ليگ برتر فوتبال ايران نگاه‌هاي علاقه‌مندان اين دو تيم تنها به ايران ختم نمي‌شود.

 اگر در چند سال اخير به واسطه‌ي حضور ايرانيان در كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس به ويژه امارات متحده‌ي عربي، كويت، قطر، بحرين و عربستان سعودي فوتبال و رقابت دو تيم استقلال و پرسپوليس نگاه‌ها را به خود جلب مي‌كرد، اكنون با گسترش تكنولوژي ماهواره‌اي در منطقه‌ي آسيا و خاورميانه اين دو تيم پرطرفدار ايراني هواداران زيادي در سرزمين‌هاي فارسي زبان دارند.

از تاجيكستان و افغانستان خبر مي‌رسد، علاقه‌مندان دو تيم پرسپوليس و استقلال خود را براي تماشاي اين ديدار آماده مي‌كنند.

بسياري از افغان‌ها به ويژه در هرات، كابل و مزار شريف پيگير مسابقات فوتبال ليگ برتر ايران هستند و اكنون آنان منتظر هستند تا ببينند رقابت دو تيم سنتي ايران چه نتيجه‌اي در بر خواهد داشت.

اسماعيل نوجوان 16 ساله‌ي اهل هرات در اين ارتباط مي‌گويد: “ما يك حس مشترك به واسطه‌ي زبان فارسي و فرهنگ يكسان با ايران داريم. همان طور كه علاقه‌مند به مصرف كالاهاي ايراني و يا تماشاي تلويزيون و سريال‌هاي كشور همسايه خود هستيم ورزش ايران نيز براي ما هم يك الگو و هم يك لذت است.”

وي كه طرفدار پرسپولیس است، مي‌گويد: “دوست دارم بعد از سال‌ها تيم پرسپوليس با گل‌هاي فراوان استقلال را شكست دهد.”

همچنين برخي از نشريات ورزشي ايران كه توسط افغان‌ها به كشور افغانستان راه پيدا مي‌كنند مورد توجه نوجوانان و جوانان افغانستان هستند.

از كشور تاجيكستان نيز خبر مي‌رسد، به دليل اشتراكات فرهنگي مشترك بين ايران و تاجيكستان ديدار تيم‌هاي پر قدرت ايران يعني استقلال و پرسپوليس توجه نوجوانان و جوانان اين كشور را به خود جلب كرده است.

اين جوانان روز جمعه بي‌صبرانه منتظر هستند تا با نشستن پاي تلويزيون از رقابت فشرده و پر هيجان استقلال و پرسپوليس لذت ببرند.

گزارش خبرنگار ما حاكي است، در كشور جمهوري آذربايجان و همچنين كشور عراق و سوريه نيز بسياري از علاقه‌مندان اين كشورها اين فوتبال را دنبال مي‌كنند. شيعيان جنوب لبنان نيز كه تعلقي خاص به جمهوري اسلامي ايران دارند، براي اين ديدار اهميت خاصي قائلند و سعي مي‌كنند روز جمعه آن را از دست ندهند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)