پرسپولیس نیوز : با تصمیم کمیته انضباطی دیدار دو تیم استقلال و گهر با حضور هواداران برگزار خواهد شد تا عواید بلیط فروشی آن به سازندگی ورزشگاه دورود کمک کند.

سروش امینی توماجی: هجدهم اسفند سال گذشته در حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال موفق شد در یک بازی پر حاشیه تراکتورسازی را با یک گل شکست دهد و گام محکمی را در راه قهرمانی بردارد. در حالی که نیمه اول این بازی رو به پایان بود آرش برهانی و مصطفی اکرامی با یکدیگر درگیر شدند و پس از آن بود که بازیکنان دو تیم حسابی از خجالت هم در آمدند، در نهایت مهاجم استقلال به علت حرکت غیرورزشی خود با کارت قرمز سعید مظفری زاده روبرو شد و زمین بازی را ترک کرد. بازیکنان استقلال به تصمیم داور به شدت معترض بودند. حتی سوت پایان نیمه هم از این اعتراض ها کم نکرد تا مظفری زاده مجبور شود حنیف عمران زاده را با کارت زرد جریمه کند. این اخطار شروعی بود برای توهین و فحاشی هواداران استقلال به داور. آغاز نیمه دوم هم با تاخیر زیادی همراه بود. سعید مظفری زاده به علت توهین هواداران در پایان نیمه اول قصد داشت 45 دقیقه دوم را قضاوت نکند که در نهایت با پا درمیانی مسئولان این مشکل برطرف شد. پس از این اتفاقات بود که کمیته انضباط فدراسیون فوتبال باز هم رای به جریمه تکراری اش داد. برگزار یک دیدار خانگی بدون حضور تماشاچی. دیدار استقلال و نفت به میزبانی زرد پوشان در ورزشگاه آزادی برگزار شد تا محرومیت تماشاگران در دیدار مقابل گهر اعمال شود. محمد مایلی کهن سرمربی گهری ها در اقدامی جالب از کمیته انضباطی و سازمان لیگ تقاضا کرد که اجازه حضور تماشاگران دو تیم استقلال و گهر را در ورزشگاه آزادی بدهند تا عواید بلیط فروشی این دیدار به تکمیل ورزشگاه تختی شهر دورود اختصاص داده شود. کمیته انضباطی هم بدون هیچ مماشاتی با این درخواست موافقت کرد و این در شرایطی بود که اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در 23 اسفند در مصاحبه ای با سایت رسمی فدراسیون فوتبال محرومیت استقلال از حضور هوادارانش در بازی مقابل گهر در تهران را قطعی دانست و گفت: «در حکم صادره برای اتفاقات بازی استقلال و تراکتورسازی، تنها محکومیت 8 میلیون تومانی تراکتورسازی قابلیت تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف را دارد و دیگر احکام قطعی است و اینکه گفته می شود ممکن است محرومیت استقلال از حضور هوادارانش در بازی مقابل گهر بخشیده شود، درست نیست و بازی استقلال و گهر قطعا بدون تماشاگر خواهد بود.»
هر چند این گونه تصمیمات برای فوتبالدوستان ایرانی کاملا عادی شده اما این اتفاق خیلی زود با واکنش مسئولان تراکتورسازی همراه شد و محمد حسین جعفری مدیر عامل این باشگاه را به انتقاد وا داشت. او در مصاحبه با ایسنا گفت که بخشیده شده محرومیت تماشاگران استقلال بدعتی ناشایست در فوتبال ایران است: «اگر این بدعت شکل بگیرد در آینده دیگر هیچ کدام از مفاد آیین‌نامه انضباطی لیگ اعمال نمی‌شود و معنای خود را از دست می‌دهد. این گونه ممکن است راه فراری برای عبور از محرومیت‌ها به وجود بیاید. من کاملا با محروم شدن تماشاگران از دیدن بازی‌ها مخالف هستم، مگر این که شرایط به شدت بحرانی باشد. به نظرم باید کسانی که تماشاگران را برای توهین کردن مجهز کردند، تنبیه کنند نه تماشاگران را. کمیته‌ انضباطی اصلا نباید تماشاگران را محروم می‌کرد، ولی حالا که تصمیم گرفته شده باید اجرا شود.»
فدراسیون فوتبال که بارها با محروم کردن تماشاگران مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار گرفته است این بار از موضع خود کوتاه آمد و هواداران استقلال را بخشید تا ورزشگاه دورود ساخته شود! اما به نظر می رسد که این تصمیم بیش از آن که به سازندگی ورزشگاه دورود کمک کند، بدعتی جدید را در فوتبال کشورمان آغاز خواهد کرد.
سال گذشته بود که توهین هواداران پرسپولیس باعث شد محمود رفیعی اقدامی مشابه سعید مظفری زاده انجام دهد و بازی را قطع کند اما این داور راضی به ادامه 30 ثانیه باقی مانده بازی نشد و نه تنها این مسابقه سه بر صفر به ضرر پرسپولیس اعلام شد ، بلکه این تیم دو بازی از حضور تماشاگرانش محروم و به کسر دو امتیاز نیز محکوم شد! اما در سال جاری شاهد هستیم در شرایطی که استقلال در حساس ترین مقطع فصل قرار داردو تماشاگرانش شدیدترین توهین ها را علیه تیم های حریف و داوری انجام می دهند با محرومیت های ناچیزی جریمه شده و همان جریمه ها هم بخشیده می شود!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)