مرجع خبری پرسپولیس : یادمان نرود پرسپوليس اين فصل هم در ليگ قهرمانان حاضر است و از آنجايي كه قرار است امسال رقابت‌هاي جام حذفي همزمان با ليگ برگزار شود سرخ‌ها در مقاطعي هر 5-4 روز يك بار بايد مسابقه دهند و در آن زمان است كه وضعيت بدني پرسپوليسي‌ها به‌خوبي مشخص مي‌شود

 

پرسپوليس با حميد استيلي روز 4 تيرماه استارت زد تا بلكه امسال، ناكامي‌هاي دو سه سال اخير در ليگ برتر جبران شود و تيم براي قهرماني گام‌هاي بلندي بردارد.

بعد از 22 روز تمرين در تهران تيم استيلي به تركيه رفت و 9 روز هم در آنجا تمرين كرد و بازي تداركاتي انجام داد. پرسپوليس از فردا دوباره در تهران تمرين مي‌كند تا براي بازي سه‌شنبه شب مقابل ملوان كه اولين گام اين تيم در ليگ جديد به حساب مي‌آيد، آماده شود. حال سوال اينجاست كه آيا پرسپوليس با اين تعداد جلسه تمريني و بازي تداركاتي به اندازه‌اي كه از اين تيم انتظار مي‌رود آماده شده يا نه؟

 

 

سه هفته به جاي 6 هفته؟!
قاعده تمرين‌هاي آماده‌سازي پيش‌فصل و آنچه كه در همين فوتبال ايراني به عنوان يك قانون از آن ياد مي‌كنند براي تمرين‌هاي بدنسازي پيش فصل 6 تا 8 هفته است در حالي كه پرسپوليس امسال در تهران قبل از سفرش به تركيه حدود سه هفته تمرين كرد كه بعضي روزها تمرين تعطيل بود اما بعضي روزها دو جلسه‌اي كار كرد. وقتي تيم به تركيه رفت حميد استيلي صراحتا گفت قرار نيست تيمش در تركيه بدنسازي كند و در پاتاليا كار تاكتيكي و هماهنگي تيم انجام خواهد شد.

 

از قضا پرويز كماسي بدنساز تيم هم به تركيه نرفت تا معلوم شود خبري از تمرين بدنسازي نيست. اين در حالي است كه پرسپوليس همين فصل پيش در اردبيل، آلمان و تهران حدود 6 هفته بدنسازي كرد آن‌هم بدنسازي سنگين، در صورتي كه امسال در تمرين‌هاي بدنسازي پرسپوليس بازيكنان فشار آنچناني را متحمل نشدند و بيشتر تمرين‌ها با توپ انجام شد.

 

پرسپوليس فصل قبل زير نظر مولايي بدنسازي قابل قبولي انجام داد اما حتي با همان تمرين‌ها هم در طول فصل هرگاه سرخ‌ها در دقايق پاياني گل مي‌خوردند- به‌خصوص در مقطعي از نيم‌فصل اول كه تيم دايي در ثانيه‌هاي پاياني مقابل پاس همدان، شهرداري تبريز، استقلال و … يا برد را با تساوي عوض مي‌كرد يا تن به شكست مي‌داد- انتقادها نسبت به وضعيت بدني بازيكنان پرسپوليس افزايش مي‌يافت در صورتي كه واقعا ايراد كار از جاي ديگري بود.

 

حال بايد ديد در شرايط فعلي و با توجه به تمرين‌هاي بدنسازي كم‌فشارتر كه به جلسات بسيار كمتري نسبت به عرف آن محدود شده، پرسپوليس با چه وضعيت جسماني پا به مسابقات پرفشار ليگ خواهد گذاشت و اينكه در كمركش رقابت‌ها مي‌تواند از پس فشار بازي‌ها بربيايد يا نه؟ يادمان نرود پرسپوليس اين فصل هم در ليگ قهرمانان حاضر است و از آنجايي كه قرار است امسال رقابت‌هاي جام حذفي همزمان با ليگ برگزار شود سرخ‌ها در مقاطعي هر 5-4 روز يك بار بايد مسابقه دهند و در آن زمان است كه وضعيت بدني پرسپوليسي‌ها به‌خوبي مشخص مي‌شود؛ هر چند شايد در همين هفته‌هاي اول هم بتوان به نتايجي در اين باره رسيد.

 

فقط 3 بازي تداركاتي؟
دو هفته پيش بود كه پرسپوليس بعد از پشت سر گذاشتن يكدوره بدنسازي رودرروي تيم ب باشگاه قرار گرفت. اين نخستين بازي تداركاتي تيم استيلي بود هر چند زياد جدي گرفته نشد. قبل از اردوي تركيه اعلام شد بازي‌هاي تداركاتي جدي سرخ‌ها در تركيه انجام مي‌شود و البته شايد جاي خوشحالي داشته باشد كه بر عكس تيم‌هايي مثل فولاد، پرسپوليس طبق برنامه هر 2 بازي تداركاتي‌اش در تركيه را انجام داد.

 

هر چند گفته مي‌شود هر دو بازي پرفشار بوده و آثار مثبت زيادي داشته اما قدر مسلم اينكه حريفان پرسپوليس تيم‌هاي بزرگي نبوده‌اند و محدود شدن بازي‌هاي تداركاتي پرسپوليس به رويارويي با اين دو حريف نمي‌تواند جالب باشد. مهمتر اينكه سه بازي تداركاتي براي شروع يك فصل سنگين اصلا كافي نيست و از آنجايي كه قرار نيست در بازگشت به تهران بازي تداركاتي ديگري انجام شود درباره هماهنگي‌ها و مرور كارهاي تاكتيكي مورد نظر مربي نگراني مفرطي وجود دارد. يادمان نرود پرسپوليس همين فصل قبل در اردوي آلمان، اردبيل و تهران 6 بازي انجام داد كه البته آنجا هم حريفان قوي نبودند اما تعداد بازي‌ها كافي به نظر مي‌رسيد.

 

ملي‌پوش‌ها و نگراني بيشتر
از روز اول تمرين‌ها مي‌شد حدس زد استارت برنامه‌هاي تيم ملي، پرسپوليس را دچار مشكل خواهد كرد. تنها 4-3 روز بعد از استارت تمرين‌هاي پرسپوليس 5 بازيكن اين تيم به اردوي تيم ملي رفته و راهي اتريش شدند. در اتريش تعداد ملي‌پوشان پرسپوليس بيشتر هم شد و با پيوستن اولادي، معمارزاده و نصرتي، نگراني پرسپوليسي‌ها و البته حميد استيلي بيشتر شد.

 

با خط خوردن معمارزاده و علي عسگري تعداد ملي‌پوشان پرسپوليس به 6 نفر رسيد اما دوري اين 6 نفر از تيم باشگاهي‌شان به سبب بازي با ماداگاسكار و مالديو آنقدر طولاني شد كه تا همين شنبه آينده دوري بازيكنان ملي‌پوش از پرسپوليس طول خواهد كشيد؛ يعني آنها چيزي حدود يك ماه كنار تيم نبوده‌اند و با هم‌تيمي‌هايشان تمرين نكرده‌اند. در اين ميان گروهي از اين نفرات يك جلسه نصفه و نيمه با پرسپوليس تمرين كردند اما هر كسي مي‌داند براي هماهنگي تيمي به تمرين‌هايي بيشتر از آن يك جلسه و سه روز هفته آينده تا قبل از بازي با ملوان نياز است.

 

در اين ميان شايد گروهي به سابقه كريمي، نصرتي و اولادي در پرسپوليس اشاره كنند و اينكه سه نفر ديگر سال قبل هم در تيم حضور داشته‌اند اما باتوجه به حضور استيلي و خواسته‌هاي او مساله ناهماهنگي بازيكنان ملي‌پوش با بقيه در حالي كه در هيچ يك از بازي‌هاي تداركاتي پرسپوليس شركت نداشته‌اند شايد مهمترين دغدغه سرمربي سرخ‌ها و هواداران حساس اين تيم باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)