پرسپولیس نیوز : مهدی مهدوی کیا رسما اعلام کرد بعد از جلسه با یحیی گل محمدی پذیرفته تا اعلام بازنشستگی کند. او درست مثل کریم باقری از فوتبال کنار رفت.

به گزارش خبرآنلاين مهدي مهدوي كيا كه با بازي ايران و چين در مقدماتي جام جهاني 98 به چهره اول فوتبال ايران بدل شد و همان سال جوان اول آسيا شد تا خيلي زود سر از فوتبال اروپا در آورد ، به دليل اينكه ديگر جايي در تفكرات يحيي گل محمدي نداشت تصميم گرفت خيلي دوستانه از فوتبال كنار برود. او اين تصميم را در تماسي با خبرگزاري ايسنا اعلام كرد. اينكه فقط در رشت و در جام حذفي برابر داماش بازي مي كند. اگر تيم به فينال حذفي رسيد احتمالا در فينال حذفي هم دقايقي به ميدان مي رود تا پيراهنش را به يكي از بازيكنان هديه دهد. پيراهني كه با رفتن به تن مهدي مهدوي كيا ، ارزش ويژه اي يافته است. درست همان طور كه يك روز فرشاد پيوس با هديه دادن شماره 17 به او ، جوان كم سن و سال اراكي را به موفق ترين لژيونر تاريخ ايران تبديل كرد. مهدي اما خيلي غريبانه از پرسپوليس مي رود. او در اوج آمادگي از تيم مي رود چون يحيي ترجيح مي دهد با ديگران تيمش را ارنج كند. مهدي اما مثل هميشه محجوب اين تصميم را پذيرفته. او خيلي ساده مي گويد:« حرف زديم و قرار شد كه من نباشم. مهدي حالا راه خانه در پيش مي گيرد. فعلا كنار تيم تمرين مي كند اما وداعش از فوتبال كه قرار بود در روز پاياني ليگ اتفاق بيفتد ، كمي جلو افتاده است.

مهدي كه هواداران سرخ ابتدا او را « اسب سفيد آسيا » و سپس به سبك آلماني ها ، موشك مي ناميدند در شرايطي تصميم به خداحافظي گرفته كه وداعش تداعي كننده وداع كريم باقري است با پرسپوليس . مهدي كه نيم فصل اول ليگ با 3 گل و 5 پاس گل با درخشش خود نگذاشت پرسپوليس پايين تر از 12 جدول باشد ، حالا در بازي با مس براي هميشه آماده وداع مي شود. بازي با مس كه بهتترين بازي كيا در نيم فصل اول بود او با ضربه تماشايي خود نگذاشت پرسپوليس 10 نفره بازنده باشد. مهدي به شكل كريم در دوره علي دايي از فوتبال مي رود. او كه قرار است بعد از عيدش را با علي دوستي مهر كار كند و برود تا در كنار تيم ملي نوجوانان ايران باشد ، مثل كريم كه بعد از چند نيمكت نشيني در اوج آمادگي گفت ديگر به ميدان نمي رود ، از فوتبال رفت. او از فوتبال رافت به تصميم يكي از صميمي ترين دوستان فوتبالي اش يعني يحيي . همان طور كه كريم هم تصميمي مشابه گرفت به خواست علي دايي.

براي مهدي كه فوتبالش بخش بزرگي از افتخارات فوتبالي ايرانيان است، اين شايد تصمميمي سخت باشد اما بي شك همه ايرانيان اعتقاد دارند او تا سال هاي سال در مقام يك مربي سازنده ، به فوتبال ايران خدمت مي كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)