خبر سرخ: جمعه این هفته تکلیف همه چیز روشن شده و عجیب نیست که سیل زنده بادها و مرده بادها راه بیفتد اما حالا که در بیم و امید کسب پنجمین جام غرق شده‌ایم فرصت بهتری برای صحبت از مردی است که با کمترین ادعا بیشترین شادی را به دلهای ما راه داده است.

یحیی گل محمدی با برد دیشب برابر تراکتورسازی مجموع امتیازات این فصل پرسپولیس را به عدد ۶۴ رساند و با میانگین ۲٫۲ امتیازی برای هر بازی بدون انجام آخرین مسابقه فصل همین حالا مساوی و بیشتر از دو تا از قهرمانی‌های قبلی تیم امتیاز کسب کرده است.

پرسپولیس تیم همیشه پرافتخار تاریخ فوتبال ایران بوده اما در لیگی که سال‌هاست دیگر تک قطبی و دو قطبی نیست و با صرف هزینه‌های صدها میلیاردی رقابتی تر از همیشه شده، کم به یاد داریم این همه اقتدار و پرسپولیسی که این طور با شکست بیگانه باشد و در طول فصل فقط یک باخت پر حرف و حدیث در کارنامه‌اش داشته باشد.

فرمانده این فتوحات یحیی گل محمدی است که با عجیب ترین تیم مدیریتی ممکن و کمترین هزینه ها در فصل نقل و انتقالات و از دست دادن چندین ستاره تیمش را برای قهرمانی بست و حالا باوجود همه ناملایمتی‌ها و سنگ اندازی‌ها چیزی تا به دست آوردن کمترین پاداشش باقی نمانده است.

کسی که پراسترس ترین روزهای عمرش را سپری می کند، با از دست رفتن موقعیت‌ها کنار زمین بالا و پایین می‌پرد اما خونسردی‌اش را از دست نمی‌دهد و تا لحظه آخر فرمان زیر توپ زدن و بازی احساسی صادر نمی‌کند.

کسی که قرارداد میلیون دلاری نداشت تا با اضطراب بسته شدن پنجره‌ها دائما دلمان را بلرزاند اما برای احقاق حق شاگردانش هیچ وقت کوتاه نیامد.

کسی که نه چپ و راست پست‌های دلبرانه می‌گذارد نه شوی پول تو جیبی دادن از کیسه دیگران راه می‌اندازد، نه با حمله کردن به وزرای در حال رفتن ژست مبارز به خود می‌گیرد اما هرجا لازم باشد با استوری‌هایش حرف دل مردم را می‌زند.

برای کسی می‌نویسیم که هیچ وقت سر هوادار منت نگذاشت و مدال نایب قهرمانی آسیا و کاپ قهرمانی سوپرجام خود را به فرزند هوادار درگذشته و روح نوجوان هوادار تیم اهدا کرد.

ممنون یحیی گل محمدی، ممنون که دو سال لعنتی کرونایی را برای ما با موفقیت‌های خودت و تیمت قابل تحمل کردی، ما همیشه یک تشویق صد هزار نفری بدهکارت خواهیم بود.

*حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)