مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي بعد از اخراج از تيم‌ملي و چند وقت بيكاري، جانشين كرانچار در پرسپوليس شد تا ليگ نهم را با قرمزپوشان تمام كند. علي دايي داربي دور برگشت ليگ نهم را برد و در جام‌حذفي هم پرسپوليس را به مقام قهرماني رساند تا براي ليگ دهم هم سرمربي قرمزپوشان باشد.

 

 دايي نفرات مورد نظرش را با هدف شركت در سه جام در فصل نقل‌و‌انتقالات جذب كرد و با چند اردو آماده شروع ليگ دهم شد. شهريار فصل جديد را با برد آغاز كرد و تراكتورسازي را در نخستين گام شكست داد، اما در هفته دوم در قم به صبا باخت. بعد از اين باخت، پرسپوليسي‌ها به خودشان آمدند و حريفانشان را يكي پس از ديگري از پيش‌رو برداشتند.

 

بردهاي پرسپوليس با دايي تا هفته ششم ادامه داشت و اين روند زمينه‌ساز صدرنشيني پرسپوليسي‌ها بعد از مدت‌ها در ليگ شد. تساوي مقابل فولاد در اهواز آغاز روند نزولي پرسپوليسي‌ها بود، چرا كه تيم دايي سه تساوي متوالي و دو شكست در پنج هفته اخير كسب كرده و به هيچ عنوان در شرايط خوبي قرار ندارد.

 

به همين بهانه سري به آمار بازي‌هاي پرسپوليس در فصل جاري زديم تا ببينيم تيم دايي تا به حال چه عملكردي از خود برجاي گذاشته است. پرسپوليس علي دايي در اين فصل اغلب بازي‌ها را خوب شروع كرده و وقتي به آمار گل‌هاي زده و خورده اين تيم نگاه مي‌كنيم، اين موضوع كاملا نمايان است. تيم دايي تا دقيقه 60 عملكرد خوبي در گلزني داشته و اوج اين مطلب به 15 دقيقه اول نيمه دوم برمي‌گردد كه پرسپوليس بيشترين گل‌هاي زده را به ثبت رسانده است.

 

 

در 30 دقيقه پاياني بازي‌هاي پرسپوليس علي دايي تنها يك گل به ثمر رسانده كه در نوع خود آمار جالبي به حساب مي‌آيد. زماني عملكرد نامطلوب تيم دايي بيشتر نمايان مي‌شود كه آمار گل‌هاي خورده پرسپوليس را در دقايق پاياني مرور مي‌كنيم. پرسپوليس در اين فصل بيشترين گل‌ها را در نيمه دوم دريافت كرده و جالب اينكه در وقت‌هاي اضافي بيش از هر زمان ديگري گل‌خورده است.

 

دايي در وقت‌هاي اضافه سه گل دريافت كرده كه در ليگ امسال يك ركورد براي او به حساب مي‌آيد. پرسپوليس در فصل جاري پنج مرتبه نيمه اول را با پيروزي پشت‌سر گذاشته و فقط دو مرتبه باخت در اين نيمه را تجربه كرده است. در مقابل تيم دايي فقط يك بار در نيمه دوم پيروزي كسب كرده و دو بار در اين نيمه باخته است. پرسپوليس علي دايي در مجموع 11 بازي، در 9 ديدار گل اول را به ثمر رسانده كه نكته مثبتي براي يك تيم به حساب مي‌آيد، اما مقابل گل‌هايي كه در نيمه دوم خورده تمام معادلات را برهم زده است.

 

نویسنده: امیرمحمد یعقوب پور

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)