کارشناس داوری فوتبال کشورمان، توضیحاتی درباره وضعیت سود و زیان تیم‌ها از اشتباهات داوران در لیگ برتر ارائه کرد.

به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، حیدر سلیمانی درباره داوری نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: درخصوص داوری باید به گل به ثمر رسیده در نتیجه اشتباه داوری، گل صحیح که در نتیجه تصمیم اشتباه داوران مردود شده و سلب موقعیت خوب از سوی کمک‌داور بپردازیم. استقلال و پرسپولیس پیرامون سلب موقعیت در طول نیم‌فصل یک مورد داشتند و ممکن بود این موقعیت تبدیل به گل شود.

وی که با برنامه «یه روز تازه» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: سایپا سه مورد داشت که بیشترین ضرر را از ناحیه کمک‌داوران دید و گل‌گهر، ماشین‌سازی، تراکتور، نساجی و سپاهان هم یک مورد سلب موقعیت داشتند. گل‌های صحیحی که در نتیجه اشتباه داوران مردود شد برای گل‌گهر ۲ گل و سایپا، پیکان، صنعت نفت، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی یک گل تأثیر داشت.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به رفتار امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: قلعه‌نویی انتقاد خود را به شکل نامرسوم در رسانه‌ها مطرح کرد و برخورد دپارتمان داوری هم نامرسوم بود. سپاهان تاکنون دو گل سود کرده و تیم‌های تراکتور، آلومینیوم، گل‌گهر و صنعت نفت یک مورد سود کردند. بیشترین ضرر درخصوص امتیاز سود برده از داوری برای صنعت نفت بود و این تیم مقابل آلومینیوم، تراکتور و استقلال، شش امتیاز ضرر کرد. نساجی برابر ماشین‌سازی، پیکان، ذوب‌آهن و استقلال برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان متضرر شد. البته ذوب‌آهن در بازی با گل‌گهر سود برده است. آلومینیوم برابر پیکان و استقلال ضرر کرد، اما مقابل صنعت نفت، گل‌گهر و نفت مسجدسلیمان سود برده است.

سلیمانی تأکید کرد: پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال به‌صورت کلی ۲ امتیاز ضرر کرد و استقلال بر اساس جدول، ۴ امتیاز مقابل ذوب‌آهن و آلومینیوم سود داشت. استقلال ضرر هم کرد، اما میانگین ضرر و سود به معنای سود ۴ امتیازی است. تراکتور ۴ امتیاز و سپاهان، ماشین‌سازی، آلومینیوم و مس هر کدام ۲ امتیاز سود کردند. بعضی از تیم‌ها مثل گل‌گهر اعتراض شدید داشتند، اما در نهایت سود و ضرر آنها صفر بود و بیشترین ضرر را صنعت نفت آبادان داشت که با ۶ امتیاز می‌توانست در جدول شرایط بهتری داشته باشد.

سلیمانی گفت: استقلال، ماشین‌سازی و پیکان پنالتی‌های صحیحی داشتند. سپاهان و گل‌گهر در رده سوم پنالتی‌های صحیح قرار دارند و ذوب‌آهن یک پنالتی به ضرر خود داشت که بر روی امتیازش تأثیر گذاشت. فولاد هم از لحاظ پنالتی سود داشت و ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان هم از این بابت ضرر کرد. پرسپولیس هم‌ در این خصوص سود برده و نگرانی ما درخصوص پنالتی‌های ندیده است. آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن، نساجی و گل‌گهر ۳ پنالتی دیده نشده دارند.

وی در پایان گفت: هیچ دپارتمان داوری در دنیا به اندازه دپارتمان داوری در ایران داور نداشت. ۲۰ تا ۲۴ داور در طول یک فصل لیگ‌های انگلیس و آلمان قضاوت کردند، اما در لیگ برتر ایران از ۴۰ داور وسط استفاده شده است. داوران بین‌المللی ایران در این دوره از رقابت‌ها تنها ۵ بازی را قضاوت کردند. نکته جالب این است که داوران در نیم‌فصل اول لیگ بیستم، ۴۳ کارت قرمز داده‌اند که ۲۰ کارت سهم نیمکت‌ها و ۲۳ کارت برای بازیکنان بود. در نیم‌فصل اول لیگ بیستم ۵۱۴ کارت زرد سهم بازیکنان بوده و ۱۱۵ کارت سهم نیمکت‌ها شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)