پرسپولیس در دیداری که از نظر آماری از حریف برتر بود، بازنده شد.

هفته بیست و یکم با یک شگفتی بزرگ همراه بود. پرسپولیس قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ، مقابل صنعت نفت متحمل دومین شکست فصل شد. پرسپولیس در شروع بازی با اشتباه حامد لک یک گل بد دریافت کرد و در ادامه نه تنها نتوانست گل خورده را جبران کند بلکه یک بار دیگر هم دروازه این تیم باز شد.

پس از این بازی در کنفرانس مطبوعاتی، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس مدعی شد که نمایش تیمش در این مسابقه به گونه‌ای بود که حتی سزاوار باخت هم نبود و این تیم فقط مستحق ۳ امتیاز این مسابقه بود.

جابه‌جا شدن برنده و بازنده

یکی از شاخص‌های روز دنیای فوتبال که اخیراً به شدت متداول شده، امید گل است. این شاخص با توجه به احتمال اینکه هر موقعیت چقدر احتمال دارد تبدیل به گل شود به فرصت‌های هر تیم ورزن می‌دهد و در واقع بیان می‌کند که هر تیم در هر بازی شایستگی زدن چند گل را داشته است.

در بازی صنعت نفت و پرسپولیس امید گل تیم میزبان ۰٫۴ بود و امید گل مهمان ۱٫۸ که به این معناست که ارزش موقعیت‌های صنعت نفت به یک گل هم نمی‌رسید ولی این تیم با فرصت‌طلبی و استفاده از اشتباهات حریف به ۲ گل دست یافت. پرسپولیس هم براساس امید گل باید ۲ گل می‌زد که با درخشش فرزین گروسیان در گلزنی ناکام ماند. اگر دو تیم به اندازه ارزش موقعیت‌های خلق شده به گل می‌رسیدند پرسپولیس باید در این بازی ۲ بر صفر برنده می‌شد که نتیجه بر عکس اتفاق افتاد.

پرسپولیس ۵ برابر آنچه که موقعیت روی دروازه‌اش ایجاد شد گل خورد که ثبت چنین آماری بدی در این دوره برای پرسپولیس مسبوق به سابقه بوده و این تیم در دیدار با پدیده با امید گل ۰٫۰۴ دروازه‌اش باز شد. شاگردان گل‌محمدی در لیگ بیست و یکم تجربه ساده گل خوردن داشتند ولی این تیم که صاحب بهترین خط حمله لیگ است مشکلی در گلزنی نداشت و در ۱۲ بازی قبلی خود گلزنی کرده بود. این بالاترین امید گلی بود که پرسپولیس با ثبت در یک بازی موفق به گلزنی نشد.

پرسپولیس از نظر شاخص‌های فوتبال مالکانه تیم دوم لیگ است. این تیم در بازی رفت با صنعت نفت ۶۹ درصد مالکیت توپ داشت و در بازی برگشت هم با ۶۳ درصد مالکیت برتری کاملی نسبت به حریف داشت با این تفاوت که این بار برخلاف بازی رفت بازنده میدان شد.

پرسپولیس تقریباً در تمام آمار فنی از حریف برتر بود. تعداد پاس بیشتری داد. پاس‌هایش دقیق‌تر بود و شوت و شوت در چارچوب بیشتری نسبت به حریف زد اما این‌ها برای پیروزی کافی نبود و پرسپولیس علی‌رغم برتری در آمار به خاطر اشتباه دروازه بانش دست خالی میدان را ترک کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)