مرجع خبری پرسپولیس: تیم پرسپولیس نیم فصل پرفراز و نشیبی را در لیگ برتر دهم پشت سر گذاشت.

 

ارتش سرخ ایران لیگ را با نتایج درخشان در شش هفته ابتدایی و رسیدن به صدر جدول آغاز کرد، سپس به دوران تعویض پیروزی با تساوی های دقایق تلف شده رفت، دوباره به اوج برگشته و مسابقات زیبایی را همراه پیروزی رقم زد تا به 5 هفته کابوس وار پایانی رسید.

 

نیم فصلی که با انجام بازی هفدهم به پایان نرسید و دو شکست دیگر برابر تراکتورسازی و صبا هم در دور برگشت برای این تیم رقم خورد تا سرانجام با یک برد برابر سایپا موقتاً از بحران خارج شود.

 

پرسپوليس اگرچه 12 بازي از 20 مسابقه خود را در ورزشگاه آزادي برگزار كرد اما براساس برنامه بازي‌ها در 9 هفته ميزبان بود.

 

 

آنها از اين 9 بازي با 5 پيروزي، 3 باخت، يك تساوي و تفاضل گل منفي يك، 16 امتياز به دست آوردند. شاگردان دايي در 11 بازي خارج از خانه كه البته نفت تهران هم جزو همين بازي‌ها بوده صاحب 4 برد، 5 باخت، دو تساوي، تفاضل منفي يك و 14 امتياز شدند.

 

 

 

فراوانی گل ها در هر 15 دقیقه

76-90

61-75

46-60

31-45

16-30

0-15

5 3 6 3 3 5

گل های زده

7 4 2 4 5 5

گل های خورده

پرسپولیس یک بار از روی نقطه پنالتی به گل رسیده و 4 بار هم از همین طریق دروازه اش باز شده است.

 

207 هزار تماشاگر خانگي

پرسپوليس در 9 مسابقه‌اي كه ميزبان بود، از حمايت تقريبي 207 هزار هوادار بهره برد كه اگر تماشاگران روز دربي را (90 هزار نفر) نصف كنيم و 60 هزار تماشاگري هم كه براي 3 بازي با استيل‌آذين، راه‌آهن و سايپا به ورزشگاه رفته بودند را به اين آمار اضافه كنيم، تعداد آنها به 267 هزار نفر مي‌رسد. كمترين تماشاگر بازي خانگي مربوط به هفته نوزدهم و بازي با صبا بود كه به زحمت تعدادشان به دو هزار نفر مي‌رسيد.

بهترين و بدترين نتايج

پرسپوليس در دو بازي رفت و برگشت سايپا را شكست داد كه اين دو پيروزي در كنار برد مقابل ذوب‌آهن و استيل‌آذين و البته تراكتورسازي در هفته اول جزو بهترين نتايج آنها بوده است اما تيم علي دايي نتايج تلخ هم كم نداشت. پرسپوليسي‌ها 8 بازي از 20 مسابقه‌شان را با شكست پشت سر گذاشتند اما دو باخت سنگين يك-4 برابر سپاهان و صبا، شكست خانگي 2-3 برابر ملوان، دو باخت مقابل صباي قم و شكست مقابل تراكتورسازي، مس و پيكان آن هم با نتيجه صفر-3 به اندازه باخت در دربي هواداران را ناراحت نكرد.

 

مظفري‌زاده و افشاريان با بيشترين داوري

11 داور 20 بازي پرسپوليس را سوت زده‌اند كه در ميان آنها سهم مظفري‌زاده و افشاريان با دو حضور بيشتر از بقيه است. مسعود مرادي، تركي، ممبيني، فغاني و قهرماني هر كدام دو بار و حاج بابايي، بخشي‌زاده، رفيعي و جهانبازي نيز يك بار براي پرسپوليس سوت زده‌اند. در ميان اين داوران هر وقت فغاني قضاوت كرده پرسپوليس برنده بازي شده است.

كامراني‌فر با بيشترين كمك داوري

در ميان 19 كمك داوري كه در بازي‌هاي پرسپوليس پرچم زده‌اند حسن كامراني‌فر با 4 بار حضور بيشتر از ساير همكاران خود در بازي‌هاي اين تيم به داور وسط كمك كرده است. خانبان، سخندان، فرح‌نيا، كهوري، فريماني، شكور و فروغي 3 بار؛ كريمي، داوري، ابوالفضلي و علي‌نژاديان 2 بار و احمدي، موغلي، رفعتي، كياني، شمس، نظري و منصوري هم يك بار كمك داور بازي‌هاي پرسپوليس بوده‌اند.

 

اشتباهات تاثیرگذار داوری


در 8 بازی این فصل پرسپولیس اشتباهات داوری در ثبت نتیجه ی مسابقه تاثیرگذار بود که اکثریت قاطع آن به ضرر این رخ داد. پرسپولیسی ها در بازی برابر ملوان ، استقلال ، ذوب آهن ، نفت تهران ، مس کرمان ، سپاهان  و تراکتورسازی از اشتباهات داوران و کمک داوران به اشکال مختلف متضرر شدند که بازی برابر ملوان ، استقلال ، مس ، سپاهان و تراکتور را با شکست پشت سر گذاشتند و از مسابقه برابر ذوب آهن و نفت پیروز از زمین خارج شدند. همچنین در مسابقه برابر پیکان قزوین اشتباهات سعیدمظفری به نفع پرسپولیس رقم خورده و با وجود اینکه پیکان پیروز از میدان خارج شد داور از اعلام پنالتی این تیم خودداری کرد.

 

اتفاقات ویژه : خداحافظي باقري، اخراج رضایی ،  استعفاي دايي

كريم باقري فقط در يك بازي 90 دقيقه حضور داشت. او پس از اينكه 20 دقيقه در هفته پانزدهم مقابل مس در كرمان به ميدان رفت ديگر در تركيب قرار نگرفت تا اينكه پس از بازي حذفي برابر داماش در رشت و در حالي كه آنجا هم نوبت بازي به او نرسيد، كاملاً غيرمنتظره خداحافظي كرد و تلاش‌ها براي بازگشت او نتيجه نداد. بعد از اين اتفاق سريال باخت‌هاي پرسپوليس هم شروع شد تا اينكه علي دايي پس از پنجمين باخت متوالي و بعد از بازي با صبا استعفا داد كه مورد موافقت كاشاني قرار نگرفت.

 

شیث رضایی هم پیش از بازی با ملوان با تراشیدن سر خود به استقبال دربی شصت و نه رفت و با جا ماندن در آخرین دقیقه بازی ، درب خروجی ترکیب پرسپولیس را به روی خود دید و بیش از یک ماه و نیم اجازه تمرین با پرسپولیس را پیدا نکرد و با غیبت او پرسپولیس چند بازی را برد اما در پایان نیم فصل و پس از سه شکست پیاپی این تیم به تمرینات بازگشته و بلافاصله به ترکیب اصلی بازگشت اما دوباره پس از رقم خوردن دو شکست پرسپولیس برابر تراکتور و صبا و مطرح شدن شایعه کم کاری برخی بازیکنان از سوی علی دایی از ترکیب 18 نفره پرسپولیس خارج شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)