شنبه 19 بهمن(10:15) 

مرجع خبری پرسپولیس : بركنارى افشين در جشن تولد ۴۰ سالگى

همان روزى كه مديران باشگاه هم رأى شدند و مصرانه حتى مذاكره با نلو وينگادا را تكذيب كردند مى شد حدس زد كه او همان مربى خارجى بزرگى است كه مديرعامل هميشه وعده اش را مى داد. نام وينگادا از هفته ها پيش به ميان آمده بود و مثل ديگر گزينه ها هرگز مورد تاييد واقع نشد. حال آنكه پرسپوليسى ها حتى قبل از بركنارى اين مربى از سرمربيگرى تيم ملى اردن مذاكرات تقريبا مثبتى با او داشتند و با اخراج وينگادا كه برايشان بهترين اتفاق بود، جدى تر از قبل خواهان او شدند.
بعد از توافق مديرعامل و رييس هيات مديره درباره استخدام وينگادا، مذاكره با او را حسين هدايتى شخصا بر عهده گرفت و با سفر به دبى خيلى زود توافق حاصل شد اما جالب بود كه تنها دو روز بعد از توافق با مربى پرتغالى و درحالى كه هنوز يك ساعت از پيروزى برابر داماش نگذشته بود، عباس انصارى فرد وقتى در محاصره خبرنگاران سوال پيچ مى شد يك بار ديگر حمايت قاطع خود از افشين پيروانى را اعلام و با صراحت، حتى مذاكره با نلو وينگادا را تكذيب كرد.
اگرچه بعد از آن خود او و نزديكانش و همچنين مسوولان باشگاه تكذيبيه بعد از بازى مديرعامل را هم مورد تكذيب قرار دادند تا ناخواسته مهر تاييدى زده باشند بر توافق با وينگاداى پرتغالى كه انصارى فرد اصلا دلش نمى خواست نامش اينقدر زود لو برود. او كه از ابتداى هفته مى دانست كدام مربى قرار است پاى قرارداد باشگاه را امضا كند و روى همين اصل برنامه اش را براى حضور در كنفرانس مطبوعاتى هماهنگ كرده بود عصر پنج شنبه افشين پيروانى را در جريان تمامى اتفاقات قرار داد.

مديرعامل با فراموش كردن حمايت هاى يك روز قبل خود، در صحبت با پيروانى از توافق با نلو وينگادا گفت و اينكه اين مربى پرتغالى امروز معرفى مى شود و دو روز بعد از آن هدايت پرسپوليس را در دست خواهد گرفت. حضور او روى نيمكت پرسپوليس در دربى، شايد شوكى مثبت باشد.

بدنساز خارجى به جاى كماسى
سرمربى جديد صبح دوشنبه وارد تهران خواهد شد. حال آنكه در اين سفر تنها يك دستيار او را همراهى مى كند. قرار نيست تغيير كادر فنى شامل همه مربيان شود. وينگادا هم پذيرفته كه تنها يك مربى بدنساز را در پرسپوليس با خود همراه كند تا مربيان فعلى مجبور به جدايى نشوند كه البته با توجه به حضور بدنساز جديد در پرسپوليس، پرويز كماسى اولين جدا شده كادر فنى خواهد بود اما آن طور كه باشگاه شرط كرده افشين پيروانى، احمدرضا عابدزاده و نعيم سعداوى همچنان و حداقل تا پايان فصل در كادر فنى باقى خواهند ماند. اگر هم قرار بر تغيير دوباره باشد بى شك اين سعداوى است كه شايد مجبور به رفتن شود.
همكارى يك سال و نيمه مشروط
وينگادا اگر مثل افشين پيروانى بدشانس نباشد حتما تا پايان ليگ نهم پرسپوليس را ترك نخواهد كرد. فعلا براى يك همكارى يك سال و نيمه توافق شده اما همه چيز به نتايج پرسپوليس در ادامه ليگ و ليگ قهرمانان آسيا بستگى دارد. اگر مربى پرتغالى بتواند همه جوره با پرسپوليسى ها كنار بيايد و خواسته هايشان را برآورده كند در پايان فصل قراردادش اتوماتيك وار تمديد خواهد شد و در غير اين صورت سرنوشت خوبى انتظارش را نمى كشد.
او از دو روز ديگر كارش را شروع مى كند و حداكثر سه ماه فرصت دارد كه ثابت كند مى تواند در همين فرصت كوتاه، به اندازه پيروانى كم تجربه امتياز بگيرد.

تروسيه و ادووكات، دروغ بزرگ
تروسيه نام ديگرى بود كه مثل وينگادا در اين چند هفته اول مطرح شد و بعد هم رنگ تكذيب گرفت. مذاكره با فيليپ تروسيه فرانسوى خيلى زود به بن بست خورده بود.
همان طورى كه مى شد حدس زد او حضور در ليگ ژاپن را به قبول سرمربيگرى پرسپوليس با هر شرطى (!) ترجيح خواهد داد. از ديك ادووكات هم در اين بى سر و سامانى نام بردند اما اسمش براى اين پرسپوليس و اين فوتبال آنقدرسنگين بود كه باشگاه حتى زحمت تكذيب اش را هم به خود ندهد.
براى اين هلندى بزرگ، بى شك هدايت زنيت روسيه لذت بخش تر از سر و كله زدن با حاشيه هاى بى سر و ته قهرمان فصل پيش ليگ برتر ايران است. حضور او در تهران و مذاكره اش با مديران پرسپوليس، بيش از يك دروغ بزرگ و غيرقابل باور نبود!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)