با مشاهده برنامه ریزی لیگ برتر ایران, جای خالی یک تشکر بزرگ بابت این همه نبوغ و خلاقیت کاملا احساس می شود.

پرسپولیس نیوز-علی ستایش؛ بدون تردید در هیچ کجای دنیا چنین برنامه ریزانی را نمی توان پیدا کرد که اینچنین ظریف و با دقت یک لیگ را با اهدافی خاص برنامه ریزی کنند و در هیاهوی اعتراضات ظاهری مسئولان تیمها که از پشت پرده و هدف نهایی غافل هستند, این مهندسی زیبا و ظریف مسابقات کاملا مجهول باقی بماند.

 اگراز انتقادات تمامی تیمها و رسانه ها و جراید و … نسبت به برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال بگذریم و شرایط این برنامه ریزی را برای سرخابی های پایتخت مورد قیاس  آماری قرار دهیم به نتایج شگرفی دست پیدا میکنیم که نشان از نبوغ مسئولان این امر دارد. نبوغی که در همین برنامه عجیب و غریب و پر انتقاد, سعی در حفظ منافع یک تیم خاص دارد.

تا کنون برنامه 27 هفته از مسابقات لیگ برتر اعلام شده که هر یک از دو تیم سرخابی, 18 مسابقه آن را در ورزشگاه آزادی برگزار کرده یا خواهند کرد.خود این موضوع محل مناقشه بسیار است که موقتا از آن صرف نظر می کنیم. از این 18 مسابقه, سهم استقلال از بازی های برگزار شده در روز جمعه 6 مسابقه و سهم پرسپولیس, پر طرفدارترین تیم آسیا 5 مسابقه می باشد. جالب اینکه از 6 مسابقه استقلال, در 5 بازی میزبان رقیبان خود بوده و از حمایت تماشاگرانش در روز تعطیل بهره برده است و تنها یک مسابقه آن هم با فجر سپاسی در خارج از خانه می باشد.در سوی دیگر, پرسپولیس تنها 3 مسابقه را در روز جمعه در ورزشگاه پیر آزادی برگزار کرده است و اگر دو مسابقه دربی را از آمار هر دو تیم فاکتور بگیریم, فقط و فقط یک مسابقه پرسپولیس آنهم برابر داماش گیلان در هفته بیست و دوم(!) در روز جمعه برگزار شده است. ضمن اینکه دو مسابقه پرسپولیس برابر رقیبان خود در روز جمعه و در زمین حریف برگزار شده تا رقبای پرسپولیس بتوانند با فراغ بال و خاطری آسوده از انبوه تماشاگرانشان برابر سرخ پوشان بهره ببرند!

مضاف بر آن, دو دیدار استقلال در روز تعطیل غیر از جمعه برگزار شده که یکی از آنها جدال با پیکانی بوده که طبق برنامه, مهمان شاگردان فیروز کریمی بوده اند اما با خوش سلیقگی مسئولان این دیدار در ورزشگاه آزادی و در روز تعطیل برگزار شد تا هم کمکی غیر مستقیم به حضور تماشاگران تیم دوم پایتخت شده باشد و هم پرسپولیس در حالی که میزبان این هفته است در روز چهار شنبه(!) به میدان برود! البته یک دیدار پرسپولیس نیز در روز تعطیل بوده است. در کل استقلال 7 بازی از این 27 هفته را در روز تعطیل میزبان بوده در حالی که سرخ پوشان تنها 4 بازی به این مهم دست یافته اند!

از بحث برگزاری مسابقات در روز های تعطیل که بگذریم, به ابعاد دیگری از این مهندسی عجیب مسابقات پی می بریم.استقلال تنها تیمی است که می تواند ضمن موارد فوق, از مزیت بزرگ دیگری نیز بهره مند شود و آنهم برگزاری هر دو مسابقه افتتاحیه و اختتامیه خود در تهران است در حالی که رقیب سنتی و دیرین این تیم طبق قرعه ای کاملا منصفانه(!) هم اولین دیدار خود را مهمان است و هم آخرین آن را…!

استقلال تنها تیمی است که از 9 مسابقه ابتدایی لیگ برتر خود که از اهمیت به سزا و فراوانی برای هماهنگی و به اصطلاح " راه افتادن" تیم برخوردار است,می تواند 8 مسابقه را در خانه خود برگزار کند! و نیز از 6 هفته انتهایی لیگ که بسیار تعیین کننده و مهم است و می تواند سرنوشت قهرمان این مسابقات را تعیین کند؛5 هفته در تهران میزبان رقبای خود خواهد بود!

استقلال تنها تیمی است که می تواند مسابقات خود با رقبای پر تماشاگر را در بدترین روزهای هفته برگزار کند تا علاوه بر بهره غیر منصفانه از نعمت میزبانی روزهای تعطیل, سایر تیمها را نیز از این حمایت تاثیر گزار محروم کند به نحوی که مسابقه این تیم با تراکتور سازی و ملوان  در روز شنبه و صنعت نفت آبادان در روز چهار شنبه برگزار شده است!

استقلال تنها تیمی است که می تواند در فصل گرما به ییلاق اجباری سازمان لیگ رفته و مسابقات خود در این فصل را با تیمهای مناطق سردسیر برگزار کند و دیدار هایش با تیم های جنوبی که از مناطق گرمسیر کشور هستند در فصل زمستان برگزار شود در حالی که پرسپولیس در مرداد ماه به آبادان و شهریور ماه به اهواز رفته و در گرمای بالای 50 درجه این شهر ها دیدار های خود را برگزار کرده است!

وقتی که از نظر آماری, قیاسی بین این دو تیم قائل می شویم بیش از پیش به مهندسی مسابقات ایمان می آوریم چرا که این قبیل اتفاقات سالیان سال است که در شرف وقوع است و چون هرگز به طور جدی بررسی نشده و هیچ واکنشی را نیز در پی نداشته, خود به خود به رویه ای عادت مانند تبدیل گشته که همگان را از تعجب و درج علامت سوال در ذهنشان بی نیاز می داند.

ازنفوذ برخی افراد در راهرو های فدراسیون فوتبال اطلاع داشتیم و داریم ولی نمیدانیم چرا و به چه علتی این همه اجحاف آشکار با اعتراض و اقدامی جدی همراه نمی شود؟مگر می شود پر تماشاگر ترین تیم آسیا تا هفته سیزدهم (به غیر از دربی)هیچ مسابقه ای در روز جمعه برگزار نکند تا خیل انبوه هوادارنش را در کنار خود ببیند؟مگر می شود یک تیم در هفته بیست و دوم اولین مسابقه خود در روز تعطیل را در تهران برگزار کند؟

این چه نوع برنامه ریزی خود جوشی است که همواره به سود یک تیم است؟ این همه مطلب تنها پیرامون برنامه ریزی لیگ برتر بوده وگر نه مسابقات جام حذفی دیگر نهایت اجحاف و تقلب و دروغ  و نفوذ دستان محبوب امیرخان(همان دستان پشت پرده)است و آنچنان آش برنامه جام حذفی شور است که قلم از نگارش آن عاجز است.مسابقاتی که برنامه مرحله نیمه نهایی آن را در حالی اعلام کرده اند که هر دو مسابقه این مرحله در یک روز و ساعت است و این سوال ایجاد می شود که مگر مسئولان از عدم صعود پرسپولیس به مرحله بعد اطمینان دارند که این برنامه را اعلام کرده اند؟شاید هم از نتایج قرعه کشی عدالت محور(!) خود در آینده مطلع هستند و با اطمینان از عدم میزبانی پرسپولیس, حکم به برگزاری هر دو دیدار این مرحله در یک تاریخ داده اند!

برنامه ریزی مهندسی شده سازمان لیگ در راستای منافع تیم دوم پایتخت و به ضرر پرطرفدارترین تیم آسیا, تنها بخشی از پروسه فساد حاکم در تشکیلات فوتبال ایران به علت رسوخ مافیای قدرتمند برخی افراد در جای جای این عرصه است.چینش داوران, تصمیمات کاملا جهت دار و مغرضانه, حمایت مسئولان از این اشتباهات تعمدی, احکام کمیته انضباطی و استیناف و پارادوکس مشهود در عدالت این احکام, حمایت مسئولان تیم ملی از باشگاه استقلال و زدن ضربات مهلک بر پیکره پرسپولیس و همین برنامه ریزی عجیب و … همه و همه نشان از عزم جزم یک زنجیره مفسد ورزشی برای امداد رسانی به شوالیه و یاران دارد.

یا این همه رانت و کمک و امداد و برنامه ریزی مطابق میل و… باز هم می توان تماشاگران صدر نشین کاذب جدول لیگ برتر ایران را به چشم غیر مسلح شمارش کرد! مشخص نیست آقایان چرا سعی در کتمان حقایق دارند و می خواهند به هر ترفندی که شده, هواداران اندک استقلال را به نزدیکی تعداد تماشاگران پر شور و متعصب تیم مردمی پرسپولیس برسانند؟آیا وقت آن نرسیده که همه قبول کنند پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا(ونه ایران) است؟ و آیا وقت آن نرسیده که مسابقات کلانی مثل لیگ برتر فوتبال یک مملکت در فضای عدالت محور برگزار شود و نه اینکه تشکیلات مجری برگزاری این مسابقات تمام قد پشت یک تیم خاص بایستد و با اقداماتی غیر منصفانه و کاملا نا جوانمردانه سعی در تخریب رقیب تیم محبوبشان داشته باشد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)